torry Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Krise! Hentet komponentene til den nye PC'en min i dag, men PC'en vil ikke starte! - POST går bra, et pip. - CPU (XP2500+ Barton) gjenkjennes sammen med HD, CD-brenner og DVD. Så kommer en feilmelding: Warning! CPU has been changed! Så skjer det ikke noe mer! Hva kan være i veien? Jeg får komme i setup, men når jeg går ut låses alt og det kommer noen rare tegn på skjermen, PC må restartes. BIOS-versjon er 1002. 2*256 DDR-DIMM, Twinmos m/winbond. I manual til HK er CPU oppgitt til 'XP 2800+ or higher', er dette et problem? En bagatell: jeg slet litt med å finne finne riktig kontakt til HD-LED (vet ikke om jeg traff), men dette skal vel ikke være et problem? TRENGER HJELP! Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 har samme system selv... ingen problem her, men jeg måtte stille fsb til 166 selv. prøv det. Lenke til kommentar
torry Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Ok, skal se om det gjør susen. Er litt bekymret da jeg ikke ser ut til å få lagret det jeg endrer i BIOS (rare tegn på skjermen, PC låser seg) Takk likevel! Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 velg "save" deretter venter du litt og tar "save/exit" Lenke til kommentar
torry Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Hei, jeg sitter ikke hjemme akkurat nå, er 'save' noe annet enn F10 (save % Exit'? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Krise! Hentet komponentene til den nye PC'en min i dag, men PC'en vil ikke starte! - POST går bra, et pip. - CPU (XP2500+ Barton) gjenkjennes sammen med HD, CD-brenner og DVD. Så kommer en feilmelding: Warning! CPU has been changed! Så skjer det ikke noe mer! Hva kan være i veien? Jeg får komme i setup, men når jeg går ut låses alt og det kommer noen rare tegn på skjermen, PC må restartes. BIOS-versjon er 1002. 2*256 DDR-DIMM, Twinmos m/winbond. I manual til HK er CPU oppgitt til 'XP 2800+ or higher', er dette et problem? En bagatell: jeg slet litt med å finne finne riktig kontakt til HD-LED (vet ikke om jeg traff), men dette skal vel ikke være et problem? TRENGER HJELP! bagatell:hd-led greia skal puttes i de to pinnene litt opp og til venstre for de andre tilkoblingene av powerknapp og speaker nederst til høyre Lenke til kommentar
frans Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 har samme system selv... ingen problem her, men jeg måtte stille fsb til 166 selv. prøv det. A7N8XDL stilte også min Barton til 100 mhz FSB ved oppstart. Måtte stille manuelt FSB til 166 mhz. Forøvrig stilte mine 512 MB PC3200 TwinMos seg på 200 mhz i bios som de skulle. Lenke til kommentar
torry Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har nå i BIOS Ext. CPU Freq. = 166MHz. Likevel gjenkjennes CPU som XP1100+ ved oppstart etter resett av CMOS. Dersom jeg ikke resetter CMOS får jeg ikke opp vanlig boot-screen, men i stedet blir jeg fortalt noe om '...SATARaid so,m ikke fungerer... Device... failure...' Jeg får nå startet Windows, men prøver jeg å spille Splinter Cell er det en lys bred stripe nederst på skjermen (9700 PRO). Forslag? Takker for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Revenant Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Det du gjør er å sjekke 2 jumpere på kortet ditt. Den første ved CPU velger du om du skal ha 200 eller 266/333 MHz med. Den andre enabler/disabler du S-ATA med som ligger nede ved S-ATA portene. Håper dette kan hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
torry Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Hei, jeg har CPU_BUS på 333/266 (default) og SATA_EN1 på enabled (default). Skal det være slik for Barton 2500+? En annen ting: jeg har HD på en IDE kabel (den blå, husker ikke helt) og CD-R/DVd på en annen. Jeg tror at HD havnet på Primær IDE. Skal det være slik? Kan det ha noe å si for problemene mine (diskene ser for såvidt ut til å fungere helt fint). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Skru av SATA. Oppdater BIOS (hvis du ikke allerede har nyeste). Lenke til kommentar
torry Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Takker, skal prøve dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg fikk probloem når jeg satt inn min barton... resetta bios.. så fiunka det Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Off topic : hvordan får dere til å ha slik liten skrift i underskriften ?? Lenke til kommentar
torry Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Ang. BIOS oppdatering: på ASUS' sider står det for BIOS-versjon C1002 (har 1002 selv) 'A7N8X BIOS C1002 for PCB revision 2.0 and later only'. Hvordan kan jeg vite at dette passer med mitt hovedkort? Kan jeg skade kortet om jeg flasher med feil BIOS? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 stranden: [ size=9 ] "tekst" [ /size ] Uten mellomrom som du ser Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ang. BIOS oppdatering: på ASUS' sider står det for BIOS-versjon C1002 (har 1002 selv) 'A7N8X BIOS C1002 for PCB revision 2.0 and later only'. Hvordan kan jeg vite at dette passer med mitt hovedkort? Kan jeg skade kortet om jeg flasher med feil BIOS? Bruk asusupdate, velg download bios from internet, velg ftp.asuscom.de, og du vil kunne velge bios fra en liste som viser kun den biosen som passer til ditt hk. lagre fila på HD. Pakk den ut, og velg deretter update/save bios from to a file. Og velg deretter den utpakkede fila. Dermed kan du flashe om bios fra windows uten noe trøbbel. Funket ihvertfall bra for meg Lenke til kommentar
torry Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Hei, jeg har nå gjort forskjellige ting med kortet, bl.a. flashet BIOS (for første gang). Jeg finner ikke at BIOS har blitt oppgradert der versjonen angis, men noe må ha gått i boks for nå funker boksen! Jeg har fremdeles problemer med Splinter Cell (lyst bånd nederst på skjermen) og Jedi II (lav fps), men er snart online og skal se hva patcher og drivere kan gjøre! Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå