whisky87 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har fått et slør av herdet fugemasse på flisene mine etter oppussing av badet, hvordan fjerner jeg den? jeg har hørt at heydi har et produkt heter klinkerrens, noen som vet om dette fungerer eller må det skrapes bort?? vet ikke hvordan jeg skal løse det:( takker for alle råd:) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hva står det på fugemassen da? "Herdet masse fjernes mekanisk" så det er nok neppe noe såpe eller løsemiddel som tar det. Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Fugeslør fjernes hurtigt og effektivt med Klinkerrens (Heydi eller andre merker), den består av to sterke syrer (husker den ene var fosforsyre (cola anyone)) og må blandes ut i vann. Vi brukte en stiv svamp (skrubbesvamp, skikelig stiv) og hansker til påføring og vask, og en myk svamp og masse, masse vann til skylling etterpå. Klumper med fugemasse må selvfølgelig fjernes for hånd med kniv eller liknende redskap, forsiktig så du ikke lager riper. Klinkerrens bør kunne skaffes hos din nærmeste flisebutikk eller byggsjappe. De har sikkert også egnede svamper. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Saltsyre? Hvertfall det vi bruker om vi har sølt "lim" på skiferheller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå