corrado Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har en 2.4ghz intel pentium cpu som jeg har klokket til 2808 ,går jeg noe særlig over den grensa funker pcen perfect men skjermkortet begynner og flimre i spilling, har noen av dere hatt dette problemet?? Men tilbake til spørsmålet jeg føler at cpu jobber greit med en vcore på 1.70 men jeg leser jo her på forumet at noen har den på 1.75 og andre klarer utrolig nokk og få den til og gå på orginal vcore etter overklokkingen.....Bør jeg sette opp vcore til 1.75? vil jeg få mere ytelse?? Jeh har testet og sette vcore lavere men da nekter pcen og boote eller den starter opp og krasjer i logon vinduet....hva er feil? eller er dette helt normalt..... takker for all hjelp Lenke til kommentar
dp Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjørt volten over 1,7. da northwood cpuene ikke liker så høy volt. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 skjermkortet kommer ikke til å la være å flimre hvis du øker volten. prøv å sett agp-låsen på 66mhz du så går det nok fint. Jeg klarer 2.7 ghz uten å øke volten i det heletatt, så det beste er vel å bare ha stock volt men som sagt 1.7V er grensa, hvis du går over den så dør cpuen din veldig mye fortere enn den ville gjort ved 1.5V og er du sikker på at rammen idn takler det? du kan jo evt teste med litt høyere volt der Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 har du prøvd å øke spenningen til agp porten din? Lenke til kommentar
corrado Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 takk får mange nyttige hint.....Det jeg er litt redd får er at i bios har jeg satt vcore til 1.70 men i sisoft sanda og asus probe viser den 1.776 luerer litt på hvem man skal stole, noen erfaringer? Jeg har allerede låst agp/psi styringen så den burde være grei men agp voten har jeg ikke rørt...hvor høyt kan jeg sette den og hvilken forbedringer burde komme??jeg har et WinFast A250 ti4200 kort bare så det er nevnt..... jon ivar Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 I mange tilfeller så får du et mere stabilt agp kort om du setter opp spenningen.. på noen gfx kort (og noen HK) så trengs det når man kjører høy FSB. Det kan godt hende at du slipper problemene med flimring da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå