Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3 begynnte plutselig å lekke mye vann, 3min så er alt borte.


Freakeating

Anbefalte innlegg

Hei

Var ute å kjørte med Golf 3'ern min ista, da plutselig temp lampa begynnte å gå over 100grader.. Igår hadde jeg skifta termostat og alt var fint. Men hadde ikke på mere enn ca 0,5l kjølevæske og resten vann. Har glana under bilen nå, men ser helt 100% tett ut ved termostathuset..

 

For meg ser det ut som det er den 90 graders bøyen inn til blokka hvor termostaten sitter som er gåen (2 90graders rør som er festa sammen med et rart klips og en o-ring, så er ene delen skrudd til blokka med 2 10mm skruer.)

 

 

Noen som har noen formening om åssen det kan ha skjedd at den begynnte å fosslekke vann? Kjentes ut som jeg fikk tenningsbank, og en satans ventiltikk. Skjedde like etter jeg skrudde på varmeapparatet. Evt noen som har vært borti det samma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje fylle på med vann for å se hvor det kommer ut?

 

Det er fullt mulig at slanger kan være så stive at med en gang de røres/bøyes, så knekker dem, mens de fungerer helt fint om de ikke blir rørt.

Det plasker jo så jævelig at det er så og si umulig å se.. Men det randt mer når jeg vridde litt på den koblinga.. Men må være ett eller anna som gjør at det lekker ut der. Skal da ikke bare plutselig begynne å plaske av at jeg skrur på varmeapparatet.

Lenke til kommentar

For og finne ut hvor det lekker så fyller du bare på mer. Ikke fyll frostveske da selvsagt det er som og hive penger ut vinduet. Du kan også starte motoren uten fare hvis den er kald, men ikke la den gå lenge. Bare for og få litt trykk i systemet.

 

Tror ikke det har noe med at du skrudde på varmeapparatet, men heller noe med reprasjonen.. hehe.. Veit ikke om det går, men du har ikke satt på slangen der nede feil. Altså vridd hele greia(plast termostathuset) 90 grader og skrudd det sammen. Da kan det bli litt anspent der nede og med råtten oppspist plastikk så knekker det fort..

Lenke til kommentar

Er ikke mulig å setta det plast greiene der nede feil. Men de 2 90graders plastrøra sitter jo sammen med en o-ring og et clips.. Prøve å bytte de?

 

Lekte med tanken.. Kanskje ett eller anna har tetta seg, så letteste utvei for vannet var den koblinga der?

 

 

 

Edit. Her ser dere koblinga. Der jeg tegna rundt skal det dyttes ei anna plastkobling innpå som skrå's andre veien. Tettes med o-ring og clips

post-76504-1221247923_thumb.jpg

Endret av tl35182
Lenke til kommentar

Det skal MYE til for at en kobling gir etter for trykk, og isåfall er den dårlig. Det er trykk i systemet hele tiden under drift, så om det er en kobling dersom gir etter ved trykk, så vil det skje sånn ca. når motoren er blitt halvvarm, da vannet utvider seg når det blir varmt, og systemet (skal være/)er tett.

 

Du må nesten prøve å bare la motoren gå og fylle på med vann mens du leter etter hvor det kommer ut. Ellers er det bare å lete seg frem. Prøve å koble fra slanger og slikt for å se om det er hull noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...