Gå til innhold

TVNorge - 71 Grader og WebTV

huron

Anbefalte innlegg

Har lenge gått å gledet meg til 71 Grader nord kommer på skjermen igjen. Jeg er også en gammal onecall kunde og sjekket dermed muligheten for å se episodene på nett slik som man har kunnet tidligere. Og det kunne man, det blinket jo over hele skjermen når man gikk inn på siden. WEBTV!! "Se episodene før alle andre eller se gamle episoder." Dette gjorde at jeg skippet episode 2 på mandag for det passet ikke å se programmet akkurat da, og valgte internett for å se episoden senere.

Så i dag når jeg skulle sette meg ned å se episoden kom skuffelsen. Startet episoden og opplevde krapy kvalitet i det lille vinduet som var der. Man kunne til tider skimte pixlene poppe opp over alt, jaja det er vel det jeg får ta til takke med da tenkte jeg. Et lyspunkt var det i alle fall, man kunne velge Fullskjerm, men neida, skuffelse nummer to kom. Vinduet ble jo bare ca dobbelt så stort. Frustrasjonen brette seg og det var like før jeg gikk på nettet å skaffet meg den på annet vis, kremt, men det fikk holde for denne gang tenkte jeg og sleit meg igjennom en episode av firkanter.

Det var så jeg kom på at torrent her ville jo fungert kjempe bra. Bare ta NRK og Lars Monsen prosjektet. Nå har de jaggu meg lagt ut Halvseint også. Og dæven HD materiale? NRK har ikke sendt HD kvalitet på TV en gang.

NRK kan vise om en fenomenal medieomtale for sin satsing. Sakene nådde flere store sider som digg, BoingBoing og slashdot. NRK kan også vise til rundt 96% mindre utgifter med tanke på kostnadene vedrørende båndbredde.

Så her kommer min tanke. Hvordan tror du/dere TVNorge ville reagert om jeg la ut episodene på frks piratbukta? Episodene er jo fritt tilgjengelige på nett fra før uten reklame. Vi lever faktisk i en HD verden og jeg hadde et lite håp at TVNorge kom til å gjøre dette tilgjengelige men må nok grave meg ned i firkanta pixler en stund til. Det er jo av og til noen fantastiske bilder man får se av vårt langstrakte land å da er det synd at vi må leve med den kvaliteten som TVNorge har valgt å legge ut sine episoder.

REF1 , REF2 , REF3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...