Gå til innhold

hjelp til oppsett av trådløs bro Løst

Anbefalte innlegg

Hei. prøver å sette opp et hjemmenettverk med 3 stk brukere. 1 bruker er i 2 etg. 2 bruker er i 1 etg. og bruker nr. 3 er i nabohuset 28 meter bort med fri sikt imellom. Har en

d link dsl-g6847 ruter som har fungert greit. Problemet er bruker nr.3 kun får 1 og 2 på signalstyrken og internett detter ut med jevne mellomrom. Ved henvendelse til d-link fikk vi beskjed om å kjøpe 2 stk.DWL-2100AP.og sette disse opp som en trådløs bro. Det har vi nå gjort men jeg skjønner ikke hvordan de skal settes opp. Har lite peiling på ip og macadresser osv. Ruteren vi har i dag er satt opp med wep kryptering 64bits. Noen som kan gi oss en grei forklaring på oppsett. :innocent:

Løsningen var utrolig enkel. Hver boks skulle settes opp med motsatt macadresse samt ipadresse til router og dett var dett. Går så det griner med fulle signaler i nabohuset. Ingen fikling i ruter.

Endret av billywillie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling på D-link men meningen med bro skal være at det fungerer på samme måte som en nettverkskabel.

Den ene enheten skal kobles til switch/datamaskin hos bruker nr. 3 og den andre i routeren/switch i motsatt hus.

Sett tilkoblingspunktet i bride mode i webgrensesnittet.

Vanligvis settes mac adressen til motsatt tilkoblingspunkt opp i begge enheter. (står mest sannsynlig nærmere forklart i brukerhåndboken)

Lenke til kommentar
Har ikke peiling på D-link men meningen med bro skal være at det fungerer på samme måte som en nettverkskabel.

Den ene enheten skal kobles til switch/datamaskin hos bruker nr. 3 og den andre i routeren/switch i motsatt hus.

Sett tilkoblingspunktet i bride mode i webgrensesnittet.

Vanligvis settes mac adressen til motsatt tilkoblingspunkt opp i begge enheter. (står mest sannsynlig nærmere forklart i brukerhåndboken)

Regner med det var brigde mode du da mente. Nå kan ikke jeg finne noensted i brukeroppsettet på dwl-2100ap om å sette i brigde mode. Men jeg har det på ruteren. Er det på ruteren jeg skal stille inn brigde mode?. Lurer også på det trådløse nettet vi har i dag. Der har vi satt opp wep kryptering med brukernavn og passord. Skal vi bruke det samme brukernavn og passord på disse nye boksene. I oppsettet på de nye boksene kan vi velge mellom access point, wds with ap, wds, ap repeater, eller ap klient. Hvilken av disse valgene skal jeg bruke og skal jeg ha det samme på begge boksen. Hvordan finner jeg mac adresser og på hvilken boks skal de settes. Blei mye dette men jeg er rimelig blank på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...