raysv Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei, Har en laptop som jeg alltid har kjørt linux på (ubuntu,fedora,mint alltid fungert uten problemer). Plutslig en dag hvor jeg bootet opp maskinen så kom den bare opp i low screen res. modus, og var helt umulig å få den til å gå opp på oppløsninga. Så prøvde da å sette igang en reinstallasjon av ubuntu som jeg da kjørte, og når jeg velger at den skal installere, står den bare å jobber, og når den skal komme inn på Xserveren så blir skjermen kun lyserosa, og ubuntu logoen, asus logoen osv kan såvidt skimtes i bakgrunnen. er foresten nvidia 8600gs kort i maskinen. Har prøvd flere distroer og dette skjer på alle nå. Har reinstallert vista igjen på den og det går fint uten problemer. Noen anelse om hva dette kan skyldes? Hadde skjermkortet vært ødelagt så hadde jeg vel fått problemer med windows også skulle man tro? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei, jeg hadde vel NESTEN samme problem som deg på laptop-en min! En gammel HP ze4200 med Ubuntu 8.04.1. Jeg fikk opp en rar rød/brun skjerm så snart maskinen bootet. SÅ ble skjermen hengende slik. Løste problemet med å ta bort splash-screen under oppstarten. Du får derfor bare tekst som ruller over skjermen. But who cares? 1) Rediger /boot/grub/menu.lst 2) Bla deg ned til du kommer til linjen defoptions=quiet splash 3) Rediger den linjen til: defoptions=quiet nosplash Ta gjerne backup av denne filen før du redigerer den!! Viktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå