SSSø Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har da klart å få sår på øyet, og for de som ikke har hatt det før; det er helt for jævlig vondt. På det verste var det så vondt at jeg tok meg selv i å sparke i døren. Jeg har selvfølgelig vært hos legen. Han skrev t en resept på smertestillende øyedråper, tok en synstest og sa det skulle gå over til mandag. Det jeg lurer på er om noen har noen tips utover de smertestillende dråpene. Dette er jo helt uutholdelig. Skjønner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, ikke ser jeg noe heller - er for vondt å åpne øynene (selv det som ikke er skadet). I tillegg har jeg fått feber og vondt i hodet. Er det normalt? Legen a jeg skulle ta kontakt om jeg fikk betennelse eller om det ikke hadde gått over til mandag, men han sa ingenting om feber. Kan jo være en tilfeldighet, da. Takker for svar Mvh Ane og Arbakadarba (som ikke klarte å skrive dette selv) Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 dette hørtes utrolig vondt ut,fått det på øyeeplet liksom? men har desverre ingen tips Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ai, det hørtes ille ut. Var sikker på at jeg tolka overskriften feil eller at du (Ane) hadde skrevet feil, men neida. Jeg ville ihvertfall kontakta legen med tanke på at du har feber og vondt i hodet samtidig som du har fått skrubbsår på øyet ... Like greit at jeg spør, så slipper noen som leser dette senere å gjøre det. Hvordan klarte du det? God bedring! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Ja, det er på øyeeplet, men det er ikke sånn at det kommer til å ødelegge synet mitt - hvertfall det legen sa etter synstesten. Får jeg betennelse er det jo en annen sak, men det finnes vel en kur mot det også. Tror nok kanskje jeg skal kontakte legen igjen. Ringer man legevakten? Fastlegen min er på ferie og folkene i skranken der er både motvillige til å hjelpe meg og ferdig på jobb for i dag (gikk dit før jeg var på legevakten, men der ville de faktisk ikke hjelpe meg, sa jeg skulle gå hjem og skylle øyet, var sikert bare et rusk). Og hvordan jeg klarte det: Jeg er anleggsgartner og holdt på å beskjære noen trær da jeg fikk en grein inn på øyet. Takker for svar... Endret 12. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Sa de i skranken det?!de som ikke er leger? uten og skjekke det engang? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Sa de i skranken det?!de som ikke er leger?uten og skjekke det engang? Ja! De virket nesten litt sur for at jeg var der i det hele tatt, de mente jeg burde gått rett til legevakten, men saken er at jeg holdt på å jobbe rett utenfor kontorene deres. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) ring lege som du nevnte,det finns vel andre leger på legevakta som kan ta en liten sjekk. EDIT:leif Endret 12. september 2008 av Black Panther Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Beklager så ikke at du hadde vært hos legen. Men fikk du bare en resept, skal de ikke skjekke synet osv ? Er jo ganske så farlig å få noe inn i øyet, kan fort bli en betennelse av det. Endret 12. september 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Beklager så ikke at du hadde vært hos legen.Men fikk du bare en resept, skal de ikke skjekke synet osv ? Er jo ganske så farlig å få noe inn i øyet, kan fort bli en betennelse av det. De sjekket synet da jeg var der...også fikk jeg en resept. Blir det betennelse skal jeg ta kontakt igjen. Snakket med legen på telefon i går og han ba meg komme ned igjen om det ble verre. Heldigvis ble det ikke det, og jeg er mye bedre i dag (skriver faktisk dette selv). Feberen har gitt seg, begge øynene er åpne og jeg ser helt fint. Det er fremdeles vondt (hvorfor skulle jeg ellers være våken så tidlig?), men det er nå sånn at jeg kan takle det. I går kjentes det ut som om jeg hadde et par nåler stikkende inn i øyet, nå kjennes det bare ut som om noen presser litt for hardt med fingeren. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Fint at det går bedre da! Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Bra for deg at det går bedre. Høres ikke godt ut å gå rundt med skrubbsår på øyeeplet... Endret 13. september 2008 av Preppo999 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Syns egentlig det er rart folk her er så "overrasket", kan da ikke være så uvanlig. Jeg mener; det er jo lett for å få noe på øyet. Og når jeg tenker meg om så er det faktisk ikke mange månedene siden det samme skjedde med faren min (dumt det var umulig å få kontakt med han i går egentlig). Kanskje det ligger til familien. Endret 13. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Syns egentlig det er rart folk her er så "overrasket", kan da ikke være så uvanlig. Jeg mener; det er jo lett for å få noe på øyet. Og når jeg tenker meg om så er det faktisk ikke mange månedene siden det samme skjedde med faren min (dumt det var umulig å få kontakt med han i går egentlig). Kanskje det ligger til familien. Tror ikke det er så altfor mange som har opplevd det. Og så lenge man ikke har opplevd det selv eller noen man kjenner godt, så er det en fjern ting for vedkommende. At det ligger spesielt til familien din tviler jeg sterkt på. (Kanskje dere er litt uforsiktige med ansiktet?) Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hehe, kanskje familien din har dårlig reaksjon? De fleste lukker øynene sine automatisk når noe kommer mot de e.l. Det er feks. umulig å nyse med øynene åpnet. Så den greinen må ha kommet fort. Fint at det går bedre! Likte forøvrig beskrivelsen din ("I går kjentes det ut som om jeg hadde et par nåler stikkende inn i øyet, nå kjennes det bare ut som om noen presser litt for hardt med fingeren."). Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hehe, kanskje familien din har dårlig reaksjon? De fleste lukker øynene sine automatisk når noe kommer mot de e.l. Det er feks. umulig å nyse med øynene åpnet. Så den greinen må ha kommet fort. Fint at det går bedre! Likte forøvrig beskrivelsen din ("I går kjentes det ut som om jeg hadde et par nåler stikkende inn i øyet, nå kjennes det bare ut som om noen presser litt for hardt med fingeren."). Hvorfor er det egentlig umulig å nyse med øynene oppe? Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Jeg vet ikke mye om det, men regner med at det er et instinkt folk har for å "beskytte" øynene eller noe. Prøv, så får du se at det ikke går. Endret 13. september 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 tviler på at det er alt for mye du kan gjøre med ett skrubsår på øyet, eneste jeg kan tenke på er å dekke for øyet med noe, men tviler på at det hjelper stort. hodepinen kan komme av at øyet er skadet og det jobber kanskje ikke helt optimalt da, det påvirker hodet veldig lett. TanTheMan: kroppen har en reaksjon når det gjelder øyet, fikk selv en fiskekrok i øyelokket måten den var festet på tydet på at jeg hadde lukket øyet når den kom, men er vel kanskje ikke alltid den er like bra... Lenke til kommentar
storape Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Gå til legevakta der får du bedøvelse for smerten og øyedråper. Har hat dritten 3 ganger. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg vet ikke mye om det, men regner med at det er et instinkt folk har for å "beskytte" øynene eller noe. Prøv, så får du se at det ikke går. Er helt enig med deg at det er umulig. Men nå skulle det vel egentlig ikke være nødvendig for kroppen å lukke øynene når man nyser. Det kommer liksom ikke akkurat så mye ut av munnen som skulle være en reell trussel mot øynene. Den refleksen vil jeg si er litt tvilsom, og kanskje unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå