Isbilen Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 I kåken min er det et Ikea-hybelkjøkken med keramiske kokeplater. I går sølte jeg vann mens jeg lagde middag, noe som førte til at begge sikringene mine slo ut, og det luktet modelltog i skapet under kokeplatene. Fikk beskjed om at dette ikke var farlig, og at jeg skulle la dem stå på litt svakt for å tørke vekk vannet. I dag sjanset jeg på å bruke kokeplatene, og det gikk stort sett greit. Bortsett fra at det virker som om den største av dem ikke har gradvis justering lenger. Den er enten helt på eller helt av, og maten blir svidd. Hva kan dette komme av? Kan det la seg ordne? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Defekt termostat. Bytt ut bryteren. (regner med at det er vanlige, mekaniske brytere, ikke touch-knapper). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Takk. Trodde ikke det var termostat i sånne mekaniske brytere, tenkte heller det var en slags motstand. Men nå er ikke jeg elektriker heller. Ringer Ikea i morgen og hører om de har reservedel. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Alle keramiske kokeplater jeg har vært borti (unntatt Beha) har hatt termostat. Du merker det på at platene hele tiden slår seg av og på. På den måten vil temperaturen alltid ligge på et bestemt nivå ved en bestemt bryterstilling. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Ah, sånn å forstå. Nei, denne plata her skrur seg ikke mye av og på lenger. Her er det full guff fra 1 til 10. Endret 14. september 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå