Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med lyd(kort)

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg forsterker og høytalere her om dagen, idag skulle jeg kople de til pc'n, men når jeg satt inn jacken i pc'n fikk jeg opp en feil melding når jeg skulle spille av musikk i winamp.

Jeg tenkte jeg kanskje hadde koblet nå feil på forsterkern, men når jeg satt inn headsett igjen kom samme feilmeldigen. har prøv Wmp, Ituns ventrilo. men kommer feilmelding på alt.

Det som kommer opp i winamp er"No sound devices found. Please buy a soundcard first(or install proper drives if you think that you have one).

error code:2

Windows error message

"a device id has been used that is out of range for your system."

Noen som vet hva jeg kan gjøre for og få lyden tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren er en NAD C 325BEE, Lydkortet er innebygd i hoved kortet, det eneste jeg vet er at det er et 5.1 kort. Kabelen er 3.5mm stereo plug/2xRCA plug. Vis det er de delene du mener?

Det er windows xp.

Det er vist et 7.1lydkort og ikke 5.1

Endret av newfarm2k
Lenke til kommentar

Er ikke så mange måter å forklare det på. Gå inn i bios, se om lydkortet er aktivert. Du finner kanskje ut av det om du sjekker manualen til hovedkortet. Manualen finner du også på nettet om du har mistet den, samt sikkert på driver CD-en til kortet.

Memtest er navnet på et program, som kan lastes ned som en iso, brennes på en CD og bootes fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...