Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva vil det si og borre opp sylinder


Liberum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 typer "fiksing" av sylinder, -Honing og -Borring

 

Honing:

Hvis sylinderen har fått små riper eller den begynner å bli slitt, hones sylinderen. Det anbefales å skifte stempel, men er ikke nødvendig.

 

Borring:

Hvis man har total-skjært sylinderen eller man vil bare ha mere effekt, borres sylinderen - for å få større slagvolum. Da økes også kraften. Ved borring MÅ man skifte stempel.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har lite peilig på dette med har en pioner 235 med en 6 hk, er det vits i å borre i så små mototer eller er dette noe for de større motorene?

 

Hvor mye mere kraft kan jeg få?

 

tror du skal glemme dèt.

 

Vil koste mere enn hva det smaker, dvs. mange 1.000,- kr for kanskje å få 2 hk mer dvs. 8hk

 

Faktisk tror jeg en ny 10hk vil bli billigere og yter mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...