Liberum Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Noen som kan forklare? der blir det brukt et spesielt bor til og gjøre hullet større i sylinderen som blir gjort på verksted som har riktig verktøy og kompetanse til og borre opp. Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Og hvorfor skal man ha større hull i sylinderen? Større stempel? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, eller for å reparere. Men da byttes vel stempel også, honer sylinderet. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 For å øke kubikk, som gir mer kraft, mer fart osv. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 - Eller reparere om det er LITT skade, sant? Eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 2 typer "fiksing" av sylinder, -Honing og -Borring Honing: Hvis sylinderen har fått små riper eller den begynner å bli slitt, hones sylinderen. Det anbefales å skifte stempel, men er ikke nødvendig. Borring: Hvis man har total-skjært sylinderen eller man vil bare ha mere effekt, borres sylinderen - for å få større slagvolum. Da økes også kraften. Ved borring MÅ man skifte stempel. Lenke til kommentar
medlem-208700 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Har lite peilig på dette med har en pioner 235 med en 6 hk, er det vits i å borre i så små mototer eller er dette noe for de større motorene? Hvor mye mere kraft kan jeg få? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Har lite peilig på dette med har en pioner 235 med en 6 hk, er det vits i å borre i så små mototer eller er dette noe for de større motorene? Hvor mye mere kraft kan jeg få? tror du skal glemme dèt. Vil koste mere enn hva det smaker, dvs. mange 1.000,- kr for kanskje å få 2 hk mer dvs. 8hk Faktisk tror jeg en ny 10hk vil bli billigere og yter mere. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 kjøp heller en 9.9 hk og plukk ut plomberinga på den så har du 15hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå