Gå til innhold

problemer med å spille av HD filmer

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå sittet å googlet en stund, samt sett igjennom en del tråder og slikt.

har nå gitt opp og har funnet ut at det beste vil være å lage en egen tråd om det.

jeg har 2 stk pcer, og jeg vil gjerne kunne spille av HD filmer på begge.

har en laptop med specs: 2g ram, core 2 duo 5600, samt et geforce 7900 GO.

specs på stasjonær: 3g ram, AMD dual core opteron 175 prosessor, samt et geforce 7800 GTX kort.

problemet er at jeg har ingen peiling på hvilke codec packs jeg skal velge meg ut, har prøvd ut en del allerede, som f.eks coreAVC, CCCP, DJBCP ++. og fortsatt har ingen av de gitt meg den ytelsen jeg er ute etter.

jeg er villig til å prøve ALT!

har slettet det jeg har funnet av codecer på pcen, og vil gjerne ha noen tips om hva jeg skal installere.

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i cccp pakken så brukes ffdshow, denne kan stilles inn til å bruke 2 tråder til å dekode.. dermed blir en dualcore sånn ca 100% raskere når du setter på en tråd ekstra..

start\Combined Community Codec Pack\Filters\FFDShow\ så velger du ffdshow video decoder config...

til venstre ganske langt nede ser du "decoder options" etter at du har trykt på den må du finne "number of decoding threds" og bytte ut 1 med 2. presto dobbel decoding ytelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...