moodmelodies Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Aight. Har en Dell Dimension C521 stasjonær pc, 8mnd gammel, som kom uten firewire inngang. Har et Motu mk3 828 eksternt firewire lydkort. Startet med å kjøpe et Sunsway PCI control card med to firewire innganger, dette passet IKKE til min PC,fordi pcen min er kun 10cm tykk, og da passer ikke PCI kort til den. Det går å sette inn kort, men det er en annen størrelse enn vanlig PCI hvertfall.. Jeg ringte Dell, uten å få noen som helst hjelp der,annet enn en videresending til komplett. Der fikk jeg beskjed om å bestille en USB/FIREWIRE HUB som får ekstern strøm. Det fungerte ikke. Innstallerte driveren fra cd-en, og driver fra internett. Det jeg ble fortalt etter nok en ringerunde til Dell og ved å prate med en musikk-kompis var at det ikke gikk å koble firewire kortet med firewire kabel til en hub, for å sende signalet videre til pcen via USB. Jeg har kommet fram til at jeg trenger et PCI-lignende kort, som da må være no PCI low profile / halfheight eller noe lignende som da har Firewire innganger (400)..... Har derimot ikke klart å finne delen jeg trenger, eller noen som har noe.... Komplett har hvertfall ikke delen jeg trenger, og det har ikke Dell heller !!! Men de sier alle at den fins.... Hvis noen hadde hjulpet meg så jeg fikk en løsning på problemet mitt, hadde jeg vært utrolig takknemlig!!! For jeg har ikke råd til å ordne meg no ny PC..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå