Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Trygt å vite at det kun er mine dårlige forventninger som gjør at sjefer blir hentet av polti fordi kona dems plutselig døde ved et uhell etter at de hadde kranglet.

Med en litt mer positiv holdning så hadde dette selvsagt aldri skjedd.

Man skal selvsagt beholde positiviteten uansett om bedriften går til helvete, en god latter forlenger livet sies det.

Dette gjør det selvsagt mye mer moro å gå på jobb, fra og med Mandag så skal jeg le AV dem og ikke MED dem, da går nok alt mye medre.

Positivitet er ALT!!!!

Er også litt morsomt at noen vil stenge tråden, kanskje noen MENN som føler seg truet?

Jeg ser jo også en feil jeg gjorde.

I spørsmålet om hvis man skulle tilbringe resten av livet med en eneste person og hvilket kjønn det skulle være, så tok jeg dessverre ikke hensyn til at folk har ulik seksuell legning som torpederer et nøytralt svar.

Jeg tror nok også folk har ulike forutsetnnger for å delta i denne diskusjonen.

Blir litt som med en bil, har man selv bare positive opplevelser med en bil spiller det ingen rolle om andre bare har hatt negative opplevelser med bilen.

Eller, som det sies: Tusen milliarder spyfluer synes dritt er godt, 6 milliarder mennesker er ikke enige.

Hvem har rett?

Jobblivet jeg er i har utviklet seg de siste 15-20 årene fra gøy, til ok, til dritt.

Møter jeg en sjef nå så forutsetter jeg at han er kriminell, driver med underslag fra bedriften og har drept kona og gjemt liket.

Dermed blir det lettere å takle de teite utsagnene og mye morsommere å jobbe i en bedrift som alle ansatte er unisont enige om blir kjørt i dass av sjefen.

Som sagt, man må le AV dem og ikke MED dem for å komme seg gjennom dagen med psyken i behold.

Man lærer også å skille jobb og privatliv, som før var det samme.

Nå går man på jobb for å tulle og tøyse, så drar man hjem for å være seriøs.

En annen ting som hjelper på er å legge inn sinnsyke bilder og kallenavn på sjefenes nummer på mobilen.

Da høres man også alltid så positiv ut når de ringer, og det setter de pris på.

Jeg stemte for å stenge tråden, og jeg er KVINNE. Så der dreit du skikkelig ut! HAHAHAHAH!

Apropos sjefer, jeg har sett sjefer som har fått klem og avskjedsgaver og komplimenter av ansatte som måtte slutte av egne grunner. Hvis det ikke var for deres private grunner, så ville de fortsatt vært i bedriften. Den ene eks-kollegaen tok kaka. Hun ga en blomstersats til sjefene og _gråt_ og sa hvor mye hun kom til å savne dem og hele bedriften - fordi hun trivdes så godt.

Det Ankh er, er et klisjee som jeg ikke trodde eksisterte. Hun er sikkert de som digger bad boysa, også syter de at de blir dårlig behandla etterpå og at menn er griser.

Vet du hva, istedet for å være den pussyen du er, få deg litt ryggrad og vær et MENNESKE. Slutt å kast mer dårlig lys over det kvinnelige kjønn. Og vet du hva? Den dritt-respekten du viser ovenfor dine sjefer merkes uansett. Hvordan kan du bli respektert hvis du ikke respekterer andre?

Og du er så svekling, sette stygge bilder og kallenavn på numrene til sjefene? Er det det mest rebelliøse du får til? Hva med å få litt ryggrad og pelle deg vekk fra den jobben du angivelig ikke trives i? Le AV dem istedet for MED dem? Hvem bryr seg? Sånne ting ser jeg ikke annet enn miserable forsøk på å gjøre den miserable tilværelsen din litt bedre. Hva med å starte for deg selv og bli din egen sjef da? Eller tør du ikke?

Livet består av valg. Det fins gode valg og dårlige valg. Fordi du velger å leve i en elendig tilværelse med uærlige mennesker er DITT valg. Det er ingenting som heter "andre velger for deg". Fordi andre mennesker har skjønt denne grunnleggende logikken, så trives de bedre.

Hilsen kvinne.

Moderatorer kan redigere denne posten hvis den er vel over kanten.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har byttet jobb mange gange for å få et bedre liv, men de siste 5-10 årene ihvertfall så har det vært like ille overalt.

Ansatte som politianmelder sjefene, en udugelighet som blir omtalt LANGT utover landets grenser, og et arbeidsmiljø hvor alle er desperate etter å bytte til en bedre jobb har blitt en del av hverdagen.

Problemet er om man skal jobbe i et dårlig firma hvor man har ansennitet, eller bytte til et annet firma som er like dårlig hvor man ikke har ansennitet.

Har oså opplevd flere firma hvor sjefene sender torpedoer på de ansatte, så egensikekrhet har også vært et poeng i de jobbene jeg har valgt.

Pleier google litt og se om ansatte har forsvunnet på mystisk vis samt snakke med andre ansatte og sammenligne med det jeg har.

Skal man bytte til noe bedre så er jo forutsetningen at det er noe bedre å bytte til.

Flere av de jeg kjenner som har prøvd seg for seg selv, opplever fysiske trusler fra andre firmaer hvis de på en eller annen måte skulle finne på å drive med ett eller annet som en eller annen driver med fra før.

Og når kjente og respekterte såkaldte seriøse firma driver slik, så mister jeg nattesøvnen av å tenke på hvordan de mindre kjente og mer useriøse drive.

Blomster, ja....i min bedrift så går det mer på å sette tunge ting foran døra til sjefen slik at han ikke kommer inn på kontoret.

Eneste grunnen til å gi blomster er for å feire at han slutter, til gjengjeld blir det da fyrverkeri og et kalas uten like.

Har dere det bra i deres jobb og trives der så er det fint for dere, og dere bør selvsagt ikke finne på å bytte.

Lenke til kommentar
Har byttet jobb mange gange for å få et bedre liv, men de siste 5-10 årene ihvertfall så har det vært like ille overalt.

Ansatte som politianmelder sjefene, en udugelighet som blir omtalt LANGT utover landets grenser, og et arbeidsmiljø hvor alle er desperate etter å bytte til en bedre jobb har blitt en del av hverdagen.

Problemet er om man skal jobbe i et dårlig firma hvor man har ansennitet, eller bytte til et annet firma som er like dårlig hvor man ikke har ansennitet.

Har oså opplevd flere firma hvor sjefene sender torpedoer på de ansatte, så egensikekrhet har også vært et poeng i de jobbene jeg har valgt.

Pleier google litt og se om ansatte har forsvunnet på mystisk vis samt snakke med andre ansatte og sammenligne med det jeg har.

Skal man bytte til noe bedre så er jo forutsetningen at det er noe bedre å bytte til.

Flere av de jeg kjenner som har prøvd seg for seg selv, opplever fysiske trusler fra andre firmaer hvis de på en eller annen måte skulle finne på å drive med ett eller annet som en eller annen driver med fra før.

Og når kjente og respekterte såkaldte seriøse firma driver slik, så mister jeg nattesøvnen av å tenke på hvordan de mindre kjente og mer useriøse drive.

Blomster, ja....i min bedrift så går det mer på å sette tunge ting foran døra til sjefen slik at han ikke kommer inn på kontoret.

Eneste grunnen til å gi blomster er for å feire at han slutter, til gjengjeld blir det da fyrverkeri og et kalas uten like.

Har dere det bra i deres jobb og trives der så er det fint for dere, og dere bør selvsagt ikke finne på å bytte.

Hvor i huleste jobber du? I mafiaen? Angående torpedo, send en tilbake :) Da vil det bli andre boller!

Oi oi oi avsporing. Tråden må stenges.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jobber i norge, for kjent firma.

snakker også for hva andre kollegaer og venner opplever.

Kjenner også bakgrunnen til andre som er sjefer i andre kjente firma, og...vel, la oss snakke om noe annet, OK?

Dette er forøvrig en avsporing, og bør sånn sett ligge i en egen tråd.

Der skal ikke jeg svare, blir uansett ikke trodd....og det er egentlig bra.

Sånn! Der var vi tilbake på sporet igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

For de som leste begynnelsen på tråden, så var utgangspunktet delvis at menn ofte sees på som tikkende voldtektsbomber slik at man må gi kvinner egne parkeringsplasser, la dem trene i egne treningsstudioer, gi dem egne togvogner osv for å beskytte dem mot menn.

Det er jo i seg selv å skjære alle menn over en kam.

Videre så har det den siste tiden blitt mer og mer favorisering av typiske kvinnelige verdier, hvor menn skal være metroseksuelle, ha godt barnetekke, ha myke verdier osv samt at kvinner kvoteres inn og mer og mer tilrettelegges kvinnen, bl.a i barnefordelingssaker og samværsrett.

I denne settingen så er utgangspunktet om man kan bruke darwins "survival of the fittest" til å tenke seg en lang lang prosess hvor mannens maskuline trekk underminers og dempes til fordel for kvinnens feminine trekk og om det igjen over tid visker ut det vi idag kaller mannlige trekk og væremåte og/eller over tid også favoriserer jentebarn på grunn av at naturen styrker det mest hensiktsmessige (tilsvarende pingvinene som sluttet å fly og lærte å dykke og svømme isteden).

Dette sees da i lys av stamcelleforsning, hvor det ihvertfall teoretisk er mulig å bli gravid helt uten menn..og hvor man da sannsynligvis kun får jentebarn på grunn av fraværet av mannlige kromosoner.

Hmm....dette ble komplisert, men det kommer vel frem.

Oppi alt dette diskuteres historiens gang og om man f.eks kriger fordi historien gikk i den retningen eller om sannsynligheten for å krige øker fordi det er menn som styrer.

For å si det på en anne måte: Ville Hillary Clinton bombet Afghanistan fordi Saudiarabiske terrorister kapret fly og krasjet dem inn i tårnene?

Ville kvinnelig etteretning fortalt Bush`ern at Irak var stappfullt av masseødeleggelsesvåpen og den eneste måten å redde USA på var å bombe Irak?

Ville kvinner tenkt bredere og sett at f.eks Iran synes det er greit at Irak utslettes som takk for sist?

Ville historien sett annerledes ut om kvinner styrte, eller spiller det ingen rolle?

Lenke til kommentar
For å si det på en anne måte: Ville Hillary Clinton bombet Afghanistan fordi Saudiarabiske terrorister kapret fly og krasjet dem inn i tårnene?

Sarah Palin ville.

Og ang. metroseksualitet, tenkt på muligheten til at det kan være en forbigående trend (den har forøvrig hatt sitt høydepunkt. Og neste trend er alltid en motreaksjon på den tidligere, så det forundrer meg ikke om det neste vi får se er litt mer maskulinitet)?

Lenke til kommentar

Sarah Palin ville.

Og ang. metroseksualitet, tenkt på muligheten til at det kan være en forbigående trend (den har forøvrig hatt sitt høydepunkt. Og neste trend er alltid en motreaksjon på den tidligere, så det forundrer meg ikke om det neste vi får se er litt mer maskulinitet)?

Beklager min dumhet... men hva er metroseksualitet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Få deg jobb på REMA og si fra hvis du finner noe korrupsjon der også.

Hvis det nå stemmer at du har kun jobbet for slemme menn så kan det jo ha egne jobbvalg? At du med vilje velger *dårlige forretningsjobber*

Condoleezza Rice har makt. Og noe med Irak-krigen og gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nå snakker vi....takker for at du brakte diskusjonen på rett spor igjen.

Dette går vel under det jeg snakker om angående survival of the fittest hvor man fra steinalderen og litt utpå dagen har blitt belønnet for å være slem.

Er vel kanskje det som ennå henger igjen?

Lenke til kommentar

Haha, det er fint med en latter på denne tiden døgnet!

No offence, men det på være et at de teiteste innslagene jeg har sett, trenger man egentlig menn i dagens samfunn?

Sannsynligheten for at 2 tilfeldige damer har samme jobb er mye større enn at 2 menn har det, håper du ser at jeg skal fram til at yrkes livet er mer spredt blandt menn. Dette er en av mange ting, ser heller ikke for meg jenter som snekker, elektrikker etc. Dette finnes selvfølgelig, men veldig få av dem.

Sååå, hvilket kjønn er det EGENTLIG vi trenger i dagens samfunn?! Sorry, men irritasjonen tar litt av her nå!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Rabbid: I utgangspunktet var det livet selv som belønnet de slemme, ved at de fikk leve mens de snille døde ut.

Litt forenklet selvsagt, men prinsipielt riktig.

En som hadde ild i sin hule, ble jaget ut til villdyrene og kulden av de som var sterkere og slemmere, slik at de sterke og slemme kunne varme seg beskyttet fra rovdyr.

Nickless: (No offence, men nickless er også et nick...)

Ser vel også ironien i at verden trenger menn..fordi de skal bygge hus til kvinnen!

Det sies at nød lærer naken kvinne å spinne, og kulde lærer naken kvinne å bygge hus.

Tviler på at en verden av kvinner ville de bare stått der i kulde og regn fordi ingen kunne bygge hus.

Tror heller ikke at evnen til å bygge hus er det som hindrer menn fra å bli utryddet.

Man kan jo kanskje rangere mannlige tapere også?

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/03/21/461384.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/18/411702.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=33234

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/01/456452.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...