Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har diskutert dette endel med venner, og står på mitt om at det IKKE er maskulint å kunne alt om hudkremer og hårpleie, og ikke f.eks kunne skifte olje på en bil.

Hører også mange si at man er ikke rompis selv om man suger en kompis og lignende utsagn.

Har også lest endel undersøkelser som viser at overraskende mange menn "eksperimenterer" som de kaller det med andre menn.

Nå spiller det ingen rolle for meg hva menn velger å putte nissefar inn i, men for meg så har jeg ord for slik oppførsel.

Jeg hadde nok ikke gått bort til en muskelbunt og kallt han homo, men hadde ikke blitt overrasket om han skiftet til ballerinaskjørt og rosa skjorte etter treningen.

Vigrid har sikkert sider som kan diskuteres, men menn har de greie på:

http://www.vigrid-vitser.net/humor_mannfolk.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har diskutert dette endel med venner, og står på mitt om at det IKKE er maskulint å kunne alt om hudkremer og hårpleie, og ikke f.eks kunne skifte olje på en bil.

Hører også mange si at man er ikke rompis selv om man suger en kompis og lignende utsagn.

Har også lest endel undersøkelser som viser at overraskende mange menn "eksperimenterer" som de kaller det med andre menn.

Nå spiller det ingen rolle for meg hva menn velger å putte nissefar inn i, men for meg så har jeg ord for slik oppførsel.

Jeg hadde nok ikke gått bort til en muskelbunt og kallt han homo, men hadde ikke blitt overrasket om han skiftet til ballerinaskjørt og rosa skjorte etter treningen.

Alt du poster tyder på at du har noen uløste ødipale problemer fra barndommen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Tullemor_*

Har med forundring lest alt som står her.

Jeg er så uendelig glad i menn som vesener. Og ikke blitt mindre glad i dere etter dette. Men forstår at vi damer må ta enda bedre vare på dere og lære dere å være mer menneske enn dyr. Med følelser og forståelse.

Lenke til kommentar
Har diskutert dette endel med venner,

*sukk* Å diskutere med "endel venner" gir deg ingen øvrig slagkraft.

og står på mitt om at det IKKE er maskulint å kunne alt om hudkremer og hårpleie, og ikke f.eks kunne skifte olje på en bil.

Det kan argumenteres at stereotypingen som foregår i samfunnet har stemplet hudkremer og hårpleie feminint, men som jeg har skrevet før: At en mann blir mer feminin betyr ikke at han blir mindre maskulin. Derfor har dette utsagnet ikke noe verdi som argument for din sak.

Å være homofil har absolutt ingen sammenheng med å være feminin. Håper du liker fargen på malingen din, du skal tross alt sitte der i hjørnet en stund.

Link til Vigrid, det var en ny low.
Lenke til kommentar

Ankh, flere i denne tråden ser ut til å være uenig med deg enn enig, jeg bare lurer, lufter du bare ditt syn på menn eller er det meningen at dette skal være en diskusjon?

Hvis du faktisk kan bryr deg med andres meninger fåreslår jeg at du spør 5-10 menn å 5-10 kvinner du aldri har sett før fra gata om noen spørsmål som er relevant til topic, vil gjerne se resultater.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tanken bak dette er å høre hva andre synes om dette, og om de har samme synspunkt.

Måtte bare ta med dette:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6920961

http://www.klikk.no/motor/bil/article492501.ece

Det er vel en generell dårlig erfaring jeg har med menn, både som kollegaer og andre, som gjør at jeg tviler på mannens fremtid i hva jeg oppfatter som en verden som blir stadig mer feminisert.

Og, som nevnt mange ganger før, så har jeg sett og lest endel innlegg og dokumentarer som påpeker det samme.

Slike ting gjør at jeg tenker survival of the fittest, og hvis mannen ikke lenger passer inn tror jeg det blir en forandre eller forsvinn.

Det er også fasinerende hvordan det er blitt akseptert å si at det er sånn.

Har forsøkt å bytte ut mann med jøde eller muslim elelr noe annet og da ser jo tekstene veldig brune ut.

http://guyism.com/2009/10/7-stupid-things-...ress-women.html

Menn er på vei mot stupet, i mine øyne, og mange hopper inn i en ferrari hvis det kan få dem over stupet raskere og kulere.

Lenke til kommentar

Grunnen til at menn havner i flere ulykker enn damer, er nettopp fordi de er typisk mannfolk. Stor tro på egen evne, glad i å kjøre fort og rått. Det har ingen ting å gjøre med at menn blir mer feminine.

Leste ikke helt gjennom artiklene, men tok de med i betraktning at menn kjører betydelig mer enn kvinner?

Og nei, det er ikke maskulint for menn å kunne alt om hudpleie og sånt. Og de som ikke kan skifte hjul på bilen sin, de får bare ha det så godt. Vi andre får nyte fordelene av det og ikke sløse bort energi på å irritere oss over andre.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet lenger enn til side 20 *grøss*, men klarer ikke å holde meg lengre. Det virker som om Ankh tror at om menneskene gjennomgår en så stor forandring over 125000 år at menn fases ut, vil kvinnene fortsatt være de samme som de er nå? Det er jo åpenbart at hvis vi om 125000 år sitter igjen som en enkjønnet rase, vil dette være en blanding mellom mann og kvinne, og ikke et distinkt kjønn slik vi kjenner det idag? Men igjen, problemet ligger jo i disse fantastiske skylappene:\

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://anothershittyblogbysomedouche.wordp...0/man-up-japan/

Sitat:

The Handyman in Japan is like a Polar Bear. There are a on the verge of annihilation, clinging to distantly drifting sheets of ice, few and far between.

The Japanese man of today has mom for all his needs

http://www.examiner.com/x-5951-Newark-Sex-...eciate-them-now

Sitat:

Men face mass extinction because male genes are dying out, according to researchers. What would the world be without men? Some women might think it's a good idea.

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_...icle1155329.ece

Sitat:

Leading scientist Brian Sykes believes that long-term deterioration of the Y chromosome, which contains the gene that confers maleness, means that the male species is doomed.

There will come a day, according to Bryan Sykes, professor of human genetics at Oxford University, when Y chromosomes will cease to exist. And since the Y chromosome contains the gene that confers maleness, that pivotal moment in human history will mark the extinction of men. “The time in which it will happen is debatable, but the process of extinction is inevitable,” insists Sykes, who puts forward the highly contentious idea of a man-free future in his book, Adam’s Curse.

Det er altså ikke jeg som alene har funnet på dette, jeg bare refererer til andres forskning og påstander.

Hva som skjer i løpet av 125000 år, hva kvinnene blir til når men forsvinner osv er en annen sak.

Det finnes eksempler i naturen på tvekjønnethet, bl.a klovnefisken skal vel ha slike egenskaper til å bytte kjønn.

MYE kan og vil skje på så lang tid.

Men jeg ser også på mannens rolle i samfunnet, og jeg synes ihvertfall at mannen feminiseres og de typiske maskuline egenskapene som gjorde at mannen skiftet hjul og olje på bilen, hugget juletre i skogen, skiftet panel på veggene og satte opp murer er blitt erstattet med at de kan legge en ansiktsmaske, baker kaker, og er redde for å skifte hjul siden de nettopp har tatt neglepleie og ikke vil skade neglene.

Jeg stiller meg jo spørsmålet om det lenger er behov for den tøffe maskuline mannemannen, eller om mang heller trenger en myk mann som kan lære barna riktig hudpleie innimellom strikkingen.

http://www.esthetique.no/Trender/Jean-Paul...ltier-Monsieur/

Eyeliner Pencil: For et dypt og intenst blikk, eller for å korrigere spredte øyenvipper. Denne øyeblyanten gir en naturlig mørk linje som virkelig gjør underverker. Like raskt og enkelt som en signatur. Fjernes på ett øyeblikk. En utmerket blyant som er velegnet for sensitive øyne og brukere av kontaktlinser.

Vet ikke jeg, kanskje lommelerken er byttet ut med en eyeliner pencil, og kanskje ingen hadde reagert om en mann stiller seg opp i garderoben etter jobb for å ta noen frekke strøk med eyelineren.

De stedene jeg har jobbet hadde man ihvertfall brukt ett fire bokstavers ord som begynner på H og slutter på OMO.

Lenke til kommentar
Men jeg ser også på mannens rolle i samfunnet, og jeg synes ihvertfall at mannen feminiseres og de typiske maskuline egenskapene som gjorde at mannen skiftet hjul og olje på bilen, hugget juletre i skogen, skiftet panel på veggene og satte opp murer er blitt erstattet med at de kan legge en ansiktsmaske, baker kaker, og er redde for å skifte hjul siden de nettopp har tatt neglepleie og ikke vil skade neglene.

Jeg stiller meg jo spørsmålet om det lenger er behov for den tøffe maskuline mannemannen, eller om mang heller trenger en myk mann som kan lære barna riktig hudpleie innimellom strikkingen.

At mannens rolle endres er naturlig, det samme gjør kvinnens. Kvinner blir generelt dårligere og dårligere husmødre (i at de bruker ikke lenger hele sin dag på å være hjemme og vaske, lage mat, oppdra ungene o.l.) fordi de gjør karriere og har annet fokus enn det som var deres tradisjonelle for 50 år siden. Den feminine egenskapen omsorg ofres i større og større grad for forfølging av egne ambisjoner (ambisjon er en maskulin egenskap).

At kjønnsrollene går mot hverandre er ikke et tegn på at et kjønn dør ut, men at samfunnet likestilles

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...