8qk5xlv3 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Hadde jeg trodd du mente det alvorlig ville jeg argumentert mot hva du sa, ikke bare poengtert det at ved å ta sjanser har menn fått en rekke "fordeler" i konkurranser. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2917272.ece http://www.klikk.no/helse/trening/article408435.ece http://www.ta.no/nyheter/article2259125.ece http://www.pressenytt.no/default.asp?t=a&v=3324 Interressant at flere velger å lage egne tilbud kun til kvinner. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Ja det kalles markedsføring og markedsegmenttilpassning. Flere velger og å lage egne tilbud til barn. Så da kan du vel lage tråden: "Er voksne klare for tapet for barna?" Endret 2. desember 2009 av Xaser Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Interressant at flere velger å lage egne tilbud kun til kvinner. Ikke egentlig. Om du ser på hvilke felt det er snakk om, synes jeg det er ganske selvforklarende egentlig. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Hva i alle dager er dette slags tråd.. Etter å ha lest igjennom side på side i denne tråden, for å se hva slags uttalelser Ankh har kommet opp med, er konklusjon min som følger: Ankh: Skaff hjelp. Seriøst. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Ankh: Skaff hjelp. Seriøst. Du må se på denne tråden med litt humor. Ankh har alt byttet kjønn et par ganger, så det er grenser for hvor seriøs trollet kan være. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Troll og troll, det er kun tråden som er postet i feil kategori. Den skal egentlig være i humorseksjonen... Lenke til kommentar
Gjest Guest_Target_* Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 En ting er sikkert. Det har gått for langt her i Norge. Skal liksom være likestilling men her har det dratt seg ut litt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har da aldri byttet kjønn eller hevdet jeg var noe annet kjønn en det jeg er. Det at enkelte velger å tro at jeg er det ene eller andre kjønnet er ikke min feil. De som har spurt etter hvilket kjønn jeg er har jeg svart. Denne tråden er skrevet med en blanding av humor og alvor. Humor, i den forstand at kjønnskampen skaper mye diskusjon og kjønnene gjør mye for å bekrefte sine svakheter. Alvor, i den forstand at jeg faktisk mener at det vi idag kaller menn/maskulinitet er på vei til å forsvinne sett over mange år. Igjen, dette skyldes nevnte kromoson som gradvis forsvinner (med mulighet for å bli erstattet osv), hvordan typiske mannsbastioner som elkjøp, byggmakker, biltema osv mer og mer bytter ut sine manneprodukter (verktøy, bildeler, byggevarer osv) med mer og mer kvinneprodukter (såper, servicer, håndklær osv). Går jeg innom et parfymeri så synes jeg det kommer mer og mer kremer og dufter for menn, og man får flere og flere jan thomas`er overalt. Man har liksom gått fra motorolje, røyk, promp, og å bruke white spirit som håndrens, shampoo og gulvvask, til dette: http://www.biothermhomme.no/_nb/_no/catalo...amp;xmlgamme=10 Jeg har også lest endel artikler om menn som sliter med ereksjonsproblemer, og flere og flere møter veggen osv. Se også på bilene. Før var bilens interiør tilpasset og formet rundt mannen, nå er det kvinnene som bestemmer og man får mer fokus på fargesammensetting, plass til håndvesken, håndtak som takler lange negler osv. Og så har vi det at parkeringsplasser, treningsstudier, busser, taxier, osv enkelte steder forbeholdes kvinner fordi de må beskyttes mot dyriske menn. Flere og flere kvinner velger også nå å leve sammen med andre kvinner, på grunn av dårlige erfaringer med menn, og lesbiske kvinner er mye mer akseptert enn homofile menn. Til slutt? så kom nyheten om at to kvinner kunne få barn sammen helt uten mannens innblanding, ved å ta stamceller fra den ene og mikse med egg fra den andre (vel, litt mer avansert enn det). Det er vel sånn at alle starter som jentefostre, og i dyreverdenen er det vel noen eksempler på at det kun finnes enkjønnede arter. http://www.forskning.no/artikler/2004/april/1080811492.39 http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/if/3578543.stm Jeg spesifiserer for ordens skyld også at jeg ikke ønsker et mannlig holocaust for å rydde ut mennene, men bare at jeg ser for meg at menn gradvis forsvinner (eller til nød blir noe annet og mer feminint) Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Huff og gruff. Her er det så mange feilaktige utsagn og så mye rundt-om-snakk at jeg faktisk ikke gidder å ta tak i det - det er rett og slett overveldende. Ankh lider av en så ekstrem samling kognitive bias at når jeg skulle prøve å plukke ut noen fra lista ble jeg nok en gang overveldet og gav opp. Hadde Ankh i det hele tatt visst hva femininitet er, og hvor useparerbart det er fra maskulinitet, hadde denne tråden aldri oppstått. *sukk* Ta det med ro med-menn. Ingen fare for at vi skal bli utryddet. EDIT: Ser at Raven beat me at it mtp. kognitive bias og de. Endret 4. desember 2009 av StianGH Lenke til kommentar
Gjest Guest_Target_* Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 Alt det du nevner er kokt opp rundt et kaffebord. Men rett skal være rett, vi har mistet mye av mannen her i Norge mye pga av nettopp denne kjønnskampen. Vi er blitt en gjeng med tøfler her på haugen. Vi lever i våres egen boble! God det finnes skikkelige menn andre steder i verden. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 Sant, så sant. Et forslag kan være å fjerne kanalen 'FEM' å innføre en kanal hvor de sender Manshow og heftige actionfilmer 24/7. Trådstarter er ihvertfall helt på jordet, og argumentene dine er rett og slett så hullete at de nesten ikke er verdt å ta tak i engang. I Norge har riktignok den klassiske mannen blitt veldig forandret, noe som er veldig synd. Likestilling er en fin ting, men på mange måter har den gått altfor langt. Det er derimot overhodet ikke snakk om noe "tap" for kvinnen på noe som helst måte, og bare spørsmålet i seg selv er latterlig idiotisk, uansett om det er seriøst eller ikke. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 At kvinners hensyn også spiller en rolle når man utvikler biler er da ikke så rart når halvparten av verdens befolkning er kvinner? Det har ikke noe samsvar med at menn kommer til å forsvinne. At flere og flere kvinner blir lesbiske pga dårlige erfaringer med menn er en helt tåpelig erklæring. At lesbiske er mer akseptert enn homoer er også helt latterlig. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 5. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2009 Det mest laterlige for meg med denne tråden er hele problemstillingen. "Er menn klare for å ta tapet mot kvinnen?". Det latterlige med det er at for at noen skal tape forutsettes det at det er en kamp. Hvor er denne kampen eller krigen? Noen vil påstå det er likestillingskampen, men dette er ikke en kamp mellom menn og kvinner, dette er en kamp mot dsikriminering. På samme måte som at når en kjemper mot rasisme betyr ikke det at en kjemper for et folkeslag og mot et annet. Den biologiske femininiseringen som skjer på grunn forurensing av en del menneskeskapte middler vil ikke føre til at "menn taper mot kvinner"(i den grad noe sånt i det hele tatt er mulig), men at vi som art og alle andre arter på jorden vil ha problemer med å reprodusere. Degraderingen av Y-kromosonet skjer over en så lang tidsskala at det ikke er en i nærheten aktuell problemstilling. Det er sant at kvinner kan få barn, uten menn, ved hjelp stamceller, men da utsatt for genaldring som gjør det umulig for en art å videreføre seg ved hjelp av det. Når vi ser på endringer i samfunnet og på noen områder feminisering er ikke dette et tap for mannen. Menn og kvinner har begge i ulike grader både feminine og maskuline egenskaper. Det at menn blir mer forfengelige er ikke et tegn på at menn taper grunn, det er bare en kulturell endring i samfunnet for hva som er vanlig. Om vi ser tilbake til barokken var menn veldig oppsminkete og så ganske feminine ut samtidig som kvinner hadde ekstremt lite å si i samfunnet. Om noe er det mannlige ideale i dag mye mer maskulint enn på lenge med veldig mange actionhelter som forbilder. Må le når Ankh argumenterer Flere og flere kvinner velger også nå å leve sammen med andre kvinner, på grunn av dårlige erfaringer med menn, og lesbiske kvinner er mye mer akseptert enn homofile menn. Hvordan er det at noen menn er intolerante homofober som samtidig liker lesbesex et argument for at menn taper "krigen" mot kvinner? Jeg blir og oppgitt over de guttene som kommer med utspill over at likestillingen har gjort menn til mindre mandige. Jeg spør på grunnlag av hva? Fordi menn får konkurranse av kvinner i næringslivet? Fordi menn ikke automatisk får stillingen som familiens overhode? I min mening er de gutter som er tøffler det fordi dette er en del av deres personlige egenskaper(underdanig istedenfor dominant, sjenert istedenfor selvsikker, lettpåvirkelig istedenfor målbevist, etc.) og ikke fordi de likestillingen har gjort dem til det. En tøffel er i mitt syn en underdannig person, og en tøffel kommer alltid til å være en tøffel uavhengig av likestillingslover. Spørsmål til Goldshoten: Hvorfor er det synd at den klassiske mannen har blitt forandret? Eller aller først hva er den klassiske mannen og hva var han? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 "Hvordan er det at noen menn er intolerante homofober som samtidig liker lesbesex" Jeg foretrekker ihvertfall to jenter som kysser (faktisk veldig greit) fremfor to menn som gjør det. Det er vel ikke uten grunn at homofile ikke tør å komme ut av skapet av frykt for samfunnet. "Noen vil påstå det er likestillingskampen, men dette er ikke en kamp mellom menn og kvinner, dette er en kamp mot dsikriminering." Vel, så lenge likestillingskampen handler om kjønn så er det vel også en kjønnskamp. "Det at menn blir mer forfengelige er ikke et tegn på at menn taper grunn" Neivel? Litt som argumentet om at en mann ikke nødvendigvis er homo selv om han har sex med andre menn. Så at en mann som blir mer feminin blir ikke samtidig mindre maskulin? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) "Hvordan er det at noen menn er intolerante homofober som samtidig liker lesbesex" Jeg foretrekker ihvertfall to jenter som kysser (faktisk veldig greit) fremfor to menn som gjør det. Det er vel ikke uten grunn at homofile ikke tør å komme ut av skapet av frykt for samfunnet. Her trekker du den feilaktige konklusjonen "fordi jeg mener det, mener hele samfunnet det". "Noen vil påstå det er likestillingskampen, men dette er ikke en kamp mellom menn og kvinner, dette er en kamp mot dsikriminering." Vel, så lenge likestillingskampen handler om kjønn så er det vel også en kjønnskamp. Likestillingskampen handler i grunn ikke om kjønn, men de konkrete forskjellene som utøves mot kvinner. "Det at menn blir mer forfengelige er ikke et tegn på at menn taper grunn" Neivel? Litt som argumentet om at en mann ikke nødvendigvis er homo selv om han har sex med andre menn. Så at en mann som blir mer feminin blir ikke samtidig mindre maskulin? For det første er ikke forfengelighet synonymt med feminitet. For det andre: At en mann blir mer feminin betyr ikke at han blir mindre maskulin. Les om dette hvis du skal snakke om det. Endret 6. desember 2009 av StianGH Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 http://video.google.com/videoplay?docid=75...ale&view=2# Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) http://video.google.com/videoplay?docid=75...ale&view=2# Man kan umulig ta den snutten der alvorlig. Som nevnt tidligere er dette et veldig godt eksempel på å fokusere på et emne og blåse det opp i tiendepotens. Dette er slik konspirasjoner oppstår; ved ekstreme samlinger kognitive bias. Greia er at man mister det store bildet. Perspektivet blir så lite og fokusert at man må kompenserer for dette ved å legge mye vekt på ellers tilsynelatende uviktige elementer. Jeg kan tenke meg at det finnes mye mer folk som tror at 9/11 var en konspirasjon igangsatt av den amerikanske staten enn det finnes folk som mener at mannen er på vei til å bli dame (noe som hadde betydd at menneskeheten går dukken - og damene vinner ikke annet enn utryddelse de med). Gjør dette 9/11 konspirasjonen mer sannsynlig? ^ Dette er et eksempel på argumenttypen Ankh bruker. En fornuftig og logisk hjerne kan vel aldri finne på å si at fordi mange mennesker tror på det, derfor er det sant? På andre siden av mynten finner vi argumenter som "fordi flere menn nå bruker sjampoo, kommer alle menns penis til å vokse innover og McDonalds blir det nye bolet og manboobs de nye musklene". Det er jo helt på jordet, og på grensen til psykotisk. "Fordi mange arter i naturen starter sitt ufødte liv som tilsynelatende hunkjønn - derfor må alle menn til slutt dø ut" Til dette sier jeg What The Fuck... Endret 7. desember 2009 av StianGH Lenke til kommentar
-Scheherazade- Skrevet 6. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Menn har overtid prestert å grave sin egen grav til den grad at hvis man strekker de store linjer vil være på god vei til utryddelse, noe som forøvrig ikke vil være negativt etter mitt syn.Menn som ser på en kvinner er en kikker, ser en kvinne på en mann er mannen en blotter....uansett så taper mannen. Kvinner tildeles nå egne parkeringsplasser enkelte steder, for å være tryggere mot menn. Kvinner har allerede tilgange til egne busser/togvogner enkelte steder..av samme grunn. Ser man på verdens kriger og faenskap, er vel alt så godt som uten unntak utført av menn. Start av TO verdenskriger de siste hundre år, midtøsten, israel/palestina, nord-korea...menn hele gjengen. De fleste erotiske filmer blir fortsatt mannens utstyr sladdet, mens kvinnen kan brettes ut. En mann på en badestrand som leker med egne barn er enten pedofil eller driver med incest, sikker begge ting, en kvinne blir ikke omtenkt på samme måte. Ser man på den voldens som begås, uansett om det er knivstikking, nedslåing eller ran....jepp, menn igjen. Ser man på menneskeskapt klimaforurensing, så kan jeg vedde på at man like godt kunne kallt det mannsskapt klimaforurensing. Legg til at mesteparten av belastningen på helsevesenet som skyldes overvekt og lignende....jepp, menn igjen. Derfor er det like greit at man endelig kan kutte mannen helt ut, selv til reproduksjon: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507004 Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil. Så....TRENGER man egentlig mannen i dagens samfunn, og isåfall til hva? Ville ikke verden vært et bedre sted om man fjernet alle menn fra den???? Stakkar, mammaen din var ikke så snill? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 "Det at menn blir mer forfengelige er ikke et tegn på at menn taper grunn" Neivel? Litt som argumentet om at en mann ikke nødvendigvis er homo selv om han har sex med andre menn. Så at en mann som blir mer feminin blir ikke samtidig mindre maskulin? Stian GH svarte bra på det du sa, men jeg fikk lyst til å illustrere nettopp dette med at forfengelighet ikke nødvendigvis ikke betyr feminitet: Bruker en av kompisene mine som er godt over snittet forfengelig i min bedømmelse. Han bruker veldig mye tid på styrkerommet for å bygge kroppen sin. Han er naturlig ganske høy og bredskuldret, men med pumpingen blir han ganske enorm. Han bruker og mye tid på å holde skjegget sitt veldig velfrisert og velstelt (skjegg av typen tynt og trendy). Ingen ville kalt han feminin og i vertfall ikke turt å se det til han. Han er et eksempel på at forfengelighet i aller høyeste grad er kan uttrykkes ved å pleie maskuline sider ved sitt utseende. Han er heller ikke den eneste, jeg vil anslå at størsteparten av folkene som trener regelmessig på styrkerommet er der fordi de vil dyrke maskuline sider ved sitt utseende. Å være maskulin er ikke det samme å ikke ta vare på utseende. Maskulinitet og feminitet er ikke sammenkoblet med forfengelighet. Du blir ikke noe mer maskulin av å ikke dusje og lukte drit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå