Professional Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) i tillegg til at menn tar flere sjanser, er mer innblandet i ulykker, havner mer i fengsel osv. Med en sån tankegang så burde menn ha død ut i dinasour tiden når vi dengte trex og dro dere inn i hulen for å mekk nye trex dengere? haha kan bare ikke ta din ignorant holding seriøst, men du skal ha lykke til uansett. Endret 9. november 2009 av Professional Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Med en sån tankegang så burde menn ha død ut i dinasour tiden når vi dengte trex og dro dere inn i hulen for å mekk nye trex dengere? haha kan bare ikke ta din ignorant holding seriøst, men du skal ha lykke til uansett. Det er nettopp ved å ta sjanser at menn har blitt "overlegne" kvinner i mange sammenhenger. På den måten luker man ut de som er dumme, samtidig som man beholder de som er sterke, snartenkte og kreative. Naturlig utvalg på sitt beste. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Lineplx: Tviler på om samboeren ville synes det var greit.. Diskusjonen har jo bevegd seg i mange retninger etterhvert. Så i Søndagens VG at 1/3 av alle nordmenn og 1/2 av alle svenske menn slet med ereksjonsproblemer. ............... Grunnideen bak diskusjonen var en utvikling hvor menn dør ut grunnet at Y-kromosonet gradvis forsvant samtidig som det skjer en generell feminisering av verden i tillegg til at menn tar flere sjanser, er mer innblandet i ulykker, havner mer i fengsel osv. Femininiseringen er noe vi ser på tvers av de fleste arter og sterkest i amfibier. Grunnen til femininiseringen ser ut til å være enkelte kuntige stoffer som har lignende egenskaper som hormoner, da særlig østrogen. Dette er et problem som kan løses på ganske kort tid, det kreves bare sterke nok bevis til at myndighetene begynner å ta afære overfor den pengesterke kosmetikkbransjen som står for størsteparten av produksjonen av disse kunstige stoffene. Hvis vi ikke tar afære kommer ikke bare mennesket til å slite med reproduksjonen, men også de fleste andre dyr. Angående Y-kromosonet. Tidsperspektivet det snakkes om i artikkelen du linker til er 5 millioner år: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/art...-dying-out.html 'Three hundred million years ago the Y chromosome had about 1,400 genes on it, and now it's only got 45 left, so at this rate we're going to run out of genes on the Y chromosome in about five million years. I tillegg snakkes det om andre gener som vil ta over for Y-kromosonet i rollen å "lage" menn, slik som man obseverer i enkelte rottearter som har mistet Y-kromosonet. Så mtp. tidsperspektivet og mulighet for at andre gener tar over burde dette ikke være til stor bekymring før om noen millioner år når vi vet nærmere. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Slenger vi på hvor liten sannsynligheten er for at menneskerasen slik den er nå eksisterer om 5mill år, er det særdeles lite å bekymre seg for. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Det har vært diskutert om "noe man spiser", miljøforurensning, eksponering av f.eks oljer og kjemikalier osv kan påvirke menns reproduserbrevne både med tanke på ereksjonsevne og kvaliteten på sædcellene.Hvis man får en økning i menn som sliter med å få ereksjon og den utviklingen fortsetter så vil jo det også påvirke reproduksjonsevnen antar jeg. Du vet at det vil bli født tilsvarende færre jentebarn når reproduksjonsevnen til menn går ned? Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Ankh du høres jævla kul ut hva med en date? how come people can't smell sarcasm on the internet,,,,,=( Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 how come people can't smell sarcasm on the internet,,,,,=( Trøster det deg, så forsto jeg det. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Jeg også. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Grunnideen bak diskusjonen var en utvikling hvor menn dør ut grunnet at Y-kromosonet gradvis forsvant samtidig som det skjer en generell feminisering av verden i tillegg til at menn tar flere sjanser, er mer innblandet i ulykker, havner mer i fengsel osv.Det er jo også sånn at man nå har oppdaget at det er teknisk mulig for to kvinner å formere seg uten menns innblanding i det hele tatt. Ja, menn tar flere sjangser, er mer innblandet i ulykker, havner mer i fengsel, osv. Det har du helt rett i. Men det er også de flere sjangsene som gjør at det er fler menn som har nådd toppen, fler menn som har jobbet seg fra gråstein til gull, fler menn som er generellt suksessfulle. Hvis man ser på hele aspektet av kvinner og menn på suksess-skalaen ser man at menn er i ytterpunktene både på suksess og på tap. Flere menn som taper, flere menn som går konkurs, flere menn som er hjemløse.. På samme måte er det flere menn som vinner, flere menn som bygger seg en million-formue, og flere menn som eier store flotte hus. Kvinnene ligger lavere i begge skalaene, både på den positive siden og den negative siden. Gjennomsnittet av de to derimot er tilnærmet lik. Ser man sammenhengen av positiv vs negativ og ser på snittet, så vil man se at mannen og kvinnen ligger omtrent likt. Noe ala dette: (ja, mine paint-egenskaper er helt råe.. jeg vet.. ) Menn = Blå Kvinner = Rød Og jeg ser at du fortsatt står fast med at det er teknisk mulig for to kvinner å formere seg uten mannens innblanding. Men som det er poengtert mange ganger i denne tråden uten at du har tatt det til deg, så er det ikke funnet noen løsning på gen-aldringen. Å lage et barn med to kvinnelige egg er mulig, men det resulterer i et barn med like foreldrede gener som sine to mødre. Nøkkelen til et barn med helt friske og nye gener ligger i spermien, (hentet ut fra samme kilde du henviste til ang at to kvinner kan formere seg uten mannen) og frem til de har funnet en erstatter for det, er det argumentet verdt omtrent like mye som den lille slumpen med kald kaffe jeg har i koppen her. Uten mannen vil kvinnen holde ut i maks 2-3 generasjoner før det ikke vil være mulig å føde levedyktige barn pga foreldete gener. På samme måte er det ikke mulig for mannen å formere seg uten kvinnen. Mannen og kvinnen er avhengig av hverandre, og kommer alltid til å være det. I det den ene part dør ut, kommer den andre part til å følge etter i graven et par generasjoner senere. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Nå er'e ikke lenge før kunstig livmor og sæd kommer på banen. Da blir'e farlig å være gutt. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 This is a man’s world, this is a man’s world But it wouldn’t be nothing, nothing without a woman or a girl You see, man made the cars to take us over the road Man made the trains to carry heavy loads Man made electric light to take us out of the dark Man made the boat for the water, like Noah made the ark This is a man’s, a man’s, a man’s world But it wouldn’t be nothing, nothing without a woman or a girl Man thinks about a little baby girls and a baby boys Man makes then happy ’cause man makes them toys And after man has made everything, everything he can You know that man makes money to buy from other man This is a man’s world But it wouldn’t be nothing, nothing without a woman or a girl He’s lost in the wilderness He’s lost in bitterness Synes denne sumerer godt hvor viktig mannfolk har vært Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Nå er But it wouldn’t be nothing, nothing without a woman or a girl en bra viktig del av sangen også da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Skjønte også den date-saken, men har vært borti mange rare mennesker (etter å ha startet mange rare diskusjoner) så man vet aldri hva folk mener. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at menn overlever i det lange løp. Jeg ser i samfunnet rundt meg at det stadig tilpasses kvinner mye mer enn menn, og at kvinner bruker dette til å skaffe seg enda mer innflytelse. Jeg synes også at gårdsdagens samfunn med menn som jaktet, bygget hus, beskyttet familien, osv er gradvis mindre nødvendig...ihvertfall for så mange. Færre jakter, mange tror at kjøttet produseres hos rema 1000, og der menn før sto klar med klubba står kona og ungene nå klar med minst en gunner hver mot alle som prøver seg. Det jeg ser i butikkne er at utvalget av kosmetikk til menn eksploderer, selv teknologiske borger som elkjøp fylles opp mer og mer med kjøkkenutstyr og sjokolade (snart har de vel mer kjøkkenutstyr en TVer) og drar man innom maxbo og lignende kan de alt om fargenyanser, innredning og de har hylle på hylle med såper og håndklær, mens de knapt nok selger eller vet hva en hammer er. Mulig jeg bor på en rar plass, men jeg ser jo tydelig at mannens verden byttes ut raskere enn mannen rekker å snu seg, og jeg synes det skal bli "spennende" om 20-30 år når denne utviklingen virkelig har spredd seg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Jeg ser i samfunnet rundt meg at det stadig tilpasses kvinner mye mer enn menn, og at kvinner bruker dette til å skaffe seg enda mer innflytelse. Du har fått med deg at det er menn som tilpasser samfunnet for kvinner, ikke sant? Det som blir gitt kan tas vekk akkurat like enkelt. Dessverre har ikke kvinner noe å stille opp med på alt for mange punkter til at de er noen reel trussel mot menn på noen felter. Det jeg ser i butikkne er at utvalget av kosmetikk til menn eksploderer, selv teknologiske borger som elkjøp fylles opp mer og mer med kjøkkenutstyr og sjokolade (snart har de vel mer kjøkkenutstyr en TVer) og drar man innom maxbo og lignende kan de alt om fargenyanser, innredning og de har hylle på hylle med såper og håndklær, mens de knapt nok selger eller vet hva en hammer er Haha, what? Hvor er det du bor egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_* Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Du er klar over at nå snakker du kun om forbrytere og mennesker med makt posisjoner?. Når du kommer til folk som faktisk er normale så er det veldig mye mer mobbing og "bitching" blant jenter og damer enn blant gutter og menn? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Jeg er fortsatt ikke overbevist om at menn overlever i det lange løp.Jeg ser i samfunnet rundt meg at det stadig tilpasses kvinner mye mer enn menn, og at kvinner bruker dette til å skaffe seg enda mer innflytelse. Jeg synes også at gårdsdagens samfunn med menn som jaktet, bygget hus, beskyttet familien, osv er gradvis mindre nødvendig...ihvertfall for så mange. Færre jakter, mange tror at kjøttet produseres hos rema 1000, og der menn før sto klar med klubba står kona og ungene nå klar med minst en gunner hver mot alle som prøver seg. Det jeg ser i butikkne er at utvalget av kosmetikk til menn eksploderer, selv teknologiske borger som elkjøp fylles opp mer og mer med kjøkkenutstyr og sjokolade (snart har de vel mer kjøkkenutstyr en TVer) og drar man innom maxbo og lignende kan de alt om fargenyanser, innredning og de har hylle på hylle med såper og håndklær, mens de knapt nok selger eller vet hva en hammer er. Mulig jeg bor på en rar plass, men jeg ser jo tydelig at mannens verden byttes ut raskere enn mannen rekker å snu seg, og jeg synes det skal bli "spennende" om 20-30 år når denne utviklingen virkelig har spredd seg. Hvorfor må en endring av mannsrollen nødvendigvis resultere i mannens utryddelse? Er det ikke mer nærliggende å tro at menn som kjønn vil eksistere i fremtiden, men at livene deres og forventningene de møter vil forandre seg i takt med samfunnet? Du peker på eksempler på at samfunnet blir mindre "maskulint", men man kan like gjerne finne eksempler på det motsatte. F.eks. er teknologi, noe som er dominert av menn, blitt en stadig viktigere del av våre liv. De som ikke kan henge med i den teknologiske utviklingen faller utenfor samfunnet og arbeidslivet, og menn er som gruppe mer interesserte i og dyktigere til å ta ibruk ny teknologi. Man kan se eksempler på at kvinner er blitt mer "mandige", de har gått ut i arbeidslivet, de har inntatt lederposisjoner i politikken og næringslivet og de kan generelt gjøre ting som de tidligere ikke kunne uten å bli stigmatisert. Er dette et tegn på at kvinnene er i ferd med å dø ut? Du bruker jo eksempler på endringer i mannsrollen som "bevis" på at menns undergang er nær, så hvorfor ikke vice versa? Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Skjønte også den date-saken, men har vært borti mange rare mennesker (etter å ha startet mange rare diskusjoner) så man vet aldri hva folk mener. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at menn overlever i det lange løp. Jeg ser i samfunnet rundt meg at det stadig tilpasses kvinner mye mer enn menn, og at kvinner bruker dette til å skaffe seg enda mer innflytelse. Jeg synes også at gårdsdagens samfunn med menn som jaktet, bygget hus, beskyttet familien, osv er gradvis mindre nødvendig...ihvertfall for så mange. Færre jakter, mange tror at kjøttet produseres hos rema 1000, og der menn før sto klar med klubba står kona og ungene nå klar med minst en gunner hver mot alle som prøver seg. Det jeg ser i butikkne er at utvalget av kosmetikk til menn eksploderer, selv teknologiske borger som elkjøp fylles opp mer og mer med kjøkkenutstyr og sjokolade (snart har de vel mer kjøkkenutstyr en TVer) og drar man innom maxbo og lignende kan de alt om fargenyanser, innredning og de har hylle på hylle med såper og håndklær, mens de knapt nok selger eller vet hva en hammer er. Mulig jeg bor på en rar plass, men jeg ser jo tydelig at mannens verden byttes ut raskere enn mannen rekker å snu seg, og jeg synes det skal bli "spennende" om 20-30 år når denne utviklingen virkelig har spredd seg. jeg skjønner ikke helt hvor du får alt dette fra, og om du ikke merket det så er fortsatt de fleste håndtverkere menn, så uten hammer kommer du ikke så jævlig langt , så ville gjerne sett hvordan det hadde gått uten værktøy og bare kosmetikk, og hva er du for en stereo type? kjøkken utstyr seriøst? så jente ser ikke på tv de da.. jeg vet ikke hvem har dumpa deg eller har vært utro men det virker som om du har gått fra vill spekulasjon til ønske tenking. seriøst host opp litt fakta, og husk det er bare den vestlige verden som kvinner har så mye makt som de har , men rundt ellers om i verden er kvinner mer eller mindre 2nd class borgere. så trur ikke jeg ville satse på at det skjer noe drastiske endringer i de neste 50 åra. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Tenkte jeg kunne komme med et slående argument: http://www.madatoms.com/site/blog/little-g...-than-you-know/ Se på kommentarene under artikkelen også, kanskje ikke et isolert tilfelle? Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 "Og av alle teite ting som skjer rundt om i verden så står vel menn for det aller meste" Hahahahaha. Det er beste argumentet jeg har lest/hørt, -noensinne-. Det slår tilogmed: "ja, men uansett.. så er GUD på min side!" Jeg dauer :!: Lenke til kommentar
Professional Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Med en sån tankegang så burde menn ha død ut i dinasour tiden når vi dengte trex og dro dere inn i hulen for å mekk nye trex dengere? haha kan bare ikke ta din ignorant holding seriøst, men du skal ha lykke til uansett. Det er nettopp ved å ta sjanser at menn har blitt "overlegne" kvinner i mange sammenhenger. På den måten luker man ut de som er dumme, samtidig som man beholder de som er sterke, snartenkte og kreative. Naturlig utvalg på sitt beste. Eg vet ironi kommer dårlig fram på internett, men det var ironisk ment hehe. Derfor "lykke til" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå