Gjest medlem-82119 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har sett og lest mange intervjuer med f.eks eldre tyskere som idag skryter av at krigen var den beste tiden å leve i for tyskere, jeg vet også at mange metalband får forespørsler om å levere musikk som kan skremme irakere og afghanere, og har også lest massevis av intervjuer med soldater fra ørkenstorm som syntes det var gøy der nede. Strekker man det litt så har man krigen mot terror, hvor abu ghraib vokterne så ut til å ha det riktig så gøy på jobb, og man kan jo fortsette med hvordan firma som norsk hydro, ibm, vw osv profiterte på krigen. Man hade vel også en pave som syntes hitler gjorde en glimrende jobb med jødene, og syntes krigen stort sett var bare bra. Ser man også på endel geriljakrigere, så er det klart at mange synes det er moro å være rambo og herje på. Kampen mellom hutuer og tutsier ble vel oppfattet veldig ulikt alt etter hvilken side man var på, til en viss grad også mellom serbere og kroatere. Man må jo også se på at mange velger å verve seg for å oppleve litt spenning i hverdagen, og man ser jo også f.eks i kongo hvor det er marked for å la rike betale masse penger for å få lov til å leke krig i realistiske miljøer. Man har jo også i bakhodet usa og verdens lekegrin kallt jorden hvor de plukker ut hvem de skal angripe og hvem som skal bli nedslagtet i fred for vestlig innblanding, basert på hva de kan tjene på det. Jeg tror ikke den irakiske hæren hadde så mye å stille opp med mot usas velorganiserte maskineri, og sammenligner man tapstallene på hver side under ørkenstormen, så døde det vel mer irakere en amerikanere. http://www.teknonytt.com/2008/11/amerikans...ennom-webcasts/ Sitat: Andre ting som siden har å by på er noe som heter “Virtual Army Experience”, der man reiser gjennom en liten omvisning, med spill og andre interaktive funksjoner. Dette er rettet mot barn helt ned til 13 år, noe som har fått kritikk for å framstille krig som gøy og kult. Jeg tror heller ikke at så mange barn hadde lekt krig, eller så mange krigsspill hadde blitt solgt hvis ikke mange syntes at krig er gøy. http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/03/20/364450.html sitat: Gøy med krig : ) Har du spillt Command & Conquer: Generals? Der står en ovenfor nøyaktig samme utfordringer som Bush gjør nå om dagen. Skulle tro spillutviklerne hadde militær bakgrunn. Så litt personlig. Som profesjonell militær "bedreviter", synest du det er forkastelig at store deler av samfunnet bruker konflikter som renspikket underholdning? Ja, jeg synes ikke krig kan brukes som underholdning, unntagen kanskje av meget gode humorister med god kritisk sans. http://www.spill.no/forum/Default.aspx?g=posts&m=29375 Sitat. Men gleden av å skyte hundrevis av folk under første verdens krig med en hypermoderne pumpehagle er vel verdt pengene i min bok http://historical-necazian.blogspot.com/ Sitat: Journalist: "Så, hva var den kalde krigen?" Tenåringsjente 1: "Var det lissom ikke en sånn derre krig i nord lissom? En krig mellom Norge og Russland lissom?" Tenåringsjente 2: "Mhmmm, ja, det var noe sånt noe! Så, jeg mener fortsatt at mange synes krig er gøy så lenge det er i trygge omgivelser eller man har totalt overtak. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du kan ikke sammenligne å trykke på en museknapp slik at en skuddlyd kommer og et pixlert menneskeskikkelse ramler ned på en pcskjerm med å faktisk drepe et menneske. Igjen, tenk deg om. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Dette er bare dumt. Du må huske at det er mange jenter som også spiller spill. Spill er bare underholdning, det er som å se en film eller lese en bok, helt ufarlig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Eksemplene til Ankh sier ingen ting om forskjellen mellom kvinner og menn. Hun/han har plukket ut enkeltindivider som hun/han synes passer til hennes/hans beskrivelse av menn. Jeg vil også påpeke at det er latterlig å trekke inn spill. Spill, i likhet med musikk, film og skuespill, kan ikke sammenlignes med krig i det virkelige liv. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Menn har overtid prestert å grave sin egen grav til den grad at hvis man strekker de store linjer vil være på god vei til utryddelse, noe som forøvrig ikke vil være negativt etter mitt syn.Menn som ser på en kvinner er en kikker, ser en kvinne på en mann er mannen en blotter....uansett så taper mannen. Kvinner tildeles nå egne parkeringsplasser enkelte steder, for å være tryggere mot menn. Kvinner har allerede tilgange til egne busser/togvogner enkelte steder..av samme grunn. Ser man på verdens kriger og faenskap, er vel alt så godt som uten unntak utført av menn. Start av TO verdenskriger de siste hundre år, midtøsten, israel/palestina, nord-korea...menn hele gjengen. De fleste erotiske filmer blir fortsatt mannens utstyr sladdet, mens kvinnen kan brettes ut. En mann på en badestrand som leker med egne barn er enten pedofil eller driver med incest, sikker begge ting, en kvinne blir ikke omtenkt på samme måte. Ser man på den voldens som begås, uansett om det er knivstikking, nedslåing eller ran....jepp, menn igjen. Ser man på menneskeskapt klimaforurensing, så kan jeg vedde på at man like godt kunne kallt det mannsskapt klimaforurensing. Legg til at mesteparten av belastningen på helsevesenet som skyldes overvekt og lignende....jepp, menn igjen. Derfor er det like greit at man endelig kan kutte mannen helt ut, selv til reproduksjon: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507004 Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil. Så....TRENGER man egentlig mannen i dagens samfunn, og isåfall til hva? Ville ikke verden vært et bedre sted om man fjernet alle menn fra den???? Blitt dumpa? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ankh: Angående eldre, så er vel de fleste enige at de eldre generelt synes det var bedre før. "Gresset er alltid grønnere på den andre siden." Og det at de syntes det var bedre under andreverdenskrig er av en enkel grunn, krig betyr penger i de fleste tilfeller. Aldri blomster finansen og teknologien så mye som under en krig. De som vinner sitter gjerne igjen med de beste kortene. jeg vet også at mange metalband får forespørsler om å levere musikk som kan skremme irakere og afghanere, Hva dette har med at krig er gøy eller kjønn å gjøre skjønner ikke jeg. Og hvis så mange synes krig er gøy, hvorfor skal noen la seg skremmes. Man hade vel også en pave som syntes hitler gjorde en glimrende jobb med jødene, og syntes krigen stort sett var bare bra. Var dette før eller etter WWII? http://historical-necazian.blogspot.com/Sitat: Journalist: "Så, hva var den kalde krigen?" Tenåringsjente 1: "Var det lissom ikke en sånn derre krig i nord lissom? En krig mellom Norge og Russland lissom?" Tenåringsjente 2: "Mhmmm, ja, det var noe sånt noe! Hva har dette med saken å gjøre? Det blir også dumt å dra inn spill i denne debatten. Ser ikke mange som springer rundt i verden og hopper på skilpadder å spiser sopp. Dessuten var krig et mye større fenomen før tv-spill og lignende kom til verden. Blant annet perserne som hadde alt i alt 2 641 610 soldater. Krig er ikke gøy for noen som opplever det. Jeg synes selv at krig er bortkastet og dumt. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vet også at mange metalband får forespørsler om å levere musikk som kan skremme irakere og afghanere. Først lurer jeg bare på hva dette egentlig har med saken å gjøra? For det andre, metalband er faktisk ikke bare forbeholdt menn, vokalisten i arch enemy for eksempel, er en kvinne. Jeg spiller også selv i et metal band, vi har aldri fått forespørsel om å levere musikk som kan skremme irakere og afghanere. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg lurer på hvorfor noen kan tro at menn er det svakeste kjønn, man tiltaler kvinnen som det svake kjønn, det er jo faktisk en grunn til at menn er verdensledere. Man snakker også om å fjerne menn som rase, dette er jeg svært interessert i å få vite hvordan man vil utføre. For som kjent(dette er jo hva kvinner alltid klager på) så har jo faktisk menn nærmest all makt i verden. Skal man be alle verdens menn ut på blind date i Afrika, for å så bestikke en transseksuell fyr med en utskyter til en eller annen syk atombombe? Eller har kvinnerasen en bedre plan? Lurer også på hvordan kvinner skal skape kunstig befruktning, etter man har utryddet mannsrasen, det er vel faktisk menn som leder denne forskningen. Jeg venter i spenning på å bli utryddet. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) ................... Endret 1. september 2012 av #Delirious# Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vi menn har et overlevelseninstinkt, av en eller annen pussig grunn... Veldig enig i at vi har våre plasser i samfunnet, men enkelte ønsker at alle skal ha like muligheter. Det er desverre ikke slik det fungerer, det er ikke mulig å ha det slik i praksis. Vi kan arbeide mot undetrykkelse og at kvinner ikke får en mulighet fordi de er kvinner, men man bør alltid velge den som er best rustet til å utføre en oppgave. Det er ofte slik at menn er mer kyniske, og kan ta valg etter fellesskapets beste, og er ofte bedre ledere. Dette betyr selvsagt at menn har problemer med andre ting som kvinner får til. Slik er det bare, og vi må leve med det. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 jepp, kjønnene utfyller hverandre. Den som ikke skjønner dette kan uttale seg når vedkommede er ferdig på barneskolen.. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 jepp, kjønnene utfyller hverandre. Den som ikke skjønner dette kan uttale seg når vedkommede er ferdig på barneskolen.. Utentvil, ikke faen om jeg som mann skal vaske og lage mat. Det har jeg det andre kjønnet til for å utfylle mine mangler til! Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 jepp, kjønnene utfyller hverandre. Den som ikke skjønner dette kan uttale seg når vedkommede er ferdig på barneskolen.. Utentvil, ikke faen om jeg som mann skal vaske og lage mat. Det har jeg det andre kjønnet til for å utfylle mine mangler til! SERIØST!? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) jepp, kjønnene utfyller hverandre. Den som ikke skjønner dette kan uttale seg når vedkommede er ferdig på barneskolen.. Utentvil, ikke faen om jeg som mann skal vaske og lage mat. Det har jeg det andre kjønnet til for å utfylle mine mangler til! oi så sint, vet ikke med deg men i mine tidligere samboerskap har vi gjort de oppgavene/pliktene vi har vært gode på/ synes er greit å gjøre. Jeg har fiksa bilen, vedlikeholdt maskinparken, jobbet mye overtid osv osv, hun har skifta på senga, vaska hjemme, vaska klær osv. stor-rengjøring og middag har vi som regel gjort sammen. ingenting er som å få egg og bacon av dama på lørdag formiddag Endret 13. oktober 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 det er slik det SKAL være.. min x kunne ikke bil.. så jeg skrudde bil å han støvsugte... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Poenget med bl.a metalband er å indikere den voldsomme styrkeforskjellen som man idag kjemper mange kriger med. Godt utstyrte amerikanere, spiser god mat og cruiser avgårde mens metal runger på volum 11, mens de kjemper mot utsultede soldater med lite utstyr som stedvis har hatt radioforbud. Da blir det mer blinkskyting enn reell fare. Kanskje naivt, men jeg tror at hvis ingen ville hatt krig hadde det ikke vært krig heller. http://www.propaganda.net/skoleside/?stil=8807 Sitater: Mennesker er født til å krige. De ødelegger hus, dreper uskyldige barn og voksne. Mennesker elsker å krige, få penger og noen av oss liker å drepe også. Denne sangen var artig: http://marxisme.no/index.php/2008/nr-1a-20...-martinsen.html Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Poenget med bl.a metalband er å indikere den voldsomme styrkeforskjellen som man idag kjemper mange kriger med.Godt utstyrte amerikanere, spiser god mat og cruiser avgårde mens metal runger på volum 11, mens de kjemper mot utsultede soldater med lite utstyr som stedvis har hatt radioforbud. Da blir det mer blinkskyting enn reell fare. Hvor har du det fra at de hører på metall? Veit du i det hele tatt hva som skiller metall fra f.eks heavy rock eller punk? Dessuten, hvor dumt ville det ikke være å kjøre rundt og fortelle fienden hvor du er? Det er akkurat det du gjør om du kjører rundt med høy musikk, og da er det amerikanerne som ville endt som skyteskiver. Jeg vet du er et troll, men selv et jævla troll burde tenke lenger enn det du gjør. Kanskje naivt, men jeg tror at hvis ingen ville hatt krig hadde det ikke vært krig heller. http://www.propaganda.net/skoleside/?stil=8807 Du siterer en side som heter PROPAGANDA! Hva i allverden? New low. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Navnet på nettsiden har ingenting med innholdet å gjøre. Det er en skoleoppgave. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Joda, foruten om at kilden er like pålitelig som denne. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 angående bruk av kildehenvisninger: http://www.forskning.no/artikler/2009/oktober/230972 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå