Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

*postet feil* litt flaut i denne diskusjonen.. =P

å btw (bare for å bidra pittelitt)

jeg er j*velsk god på å kjøre bil.. så god at jeg var midt i "need for speed" å mista lappen.. 0,4 km fra å komme i fengsel.. får den tilbake etter oppkjøring den 15 des.. (det var bare for å bidra til diskusjonen for noen sider tilbake) så har dere noe fakta å dønmme etter ;)

nevnte jeg at jeg tok lappen på ei uke.. sto på muntlig og praktisk på første forsøk? er maskinfører som yrke (hjullaster) å holder egentlig hele dagen min rundt motorer som sviver? :tease:

Endret av sissluss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det ville jo vært fasinerende om alt kokte ned til bilkjøring og om det ene kjønnet utryddet seg selv ved dårlig bilkjøring. :D

http://www.bt.no/meninger/kronikk/Den-tapt...men-912474.html

Sitat:

Du går gjennom klesbutikken. Rosa. Tar du sjansen? Når du passerer parfymeriet ser du flakonger for menn i utstillingsvinduet. I mørke flasker med kul fasong. Akseptabelt? Du vil se bra ut, men for guds skyld – ikke femi. Det gjelder å balansere riktig. Alltid. Det er en hel del ting det er viktig å gjøre. Og det er enda flere ting som må unngås. For enhver pris. Selveste manndommen står på spill, og du er fullstendig klar over det.

Mye koker ned til:

1 -Hva er maskulint idag, og er det greit at menn bytter ut øks og motorsag med ansiktskrem og manikyr?

2 -Testosteron, hvor menn kjører som svin, sloss, kriger og dreper fordi de liker det

3 -Kromosoner som gradvis forsvinner, om man vil eller ei

4 -Kjønnsdelt arbeid

5 -Den sterkestes rett, som gjør at samfunnet til nå har vært mannens lekeplass

Lenke til kommentar
5 -Den sterkestes rett, som gjør at samfunnet til nå har vært mannens lekeplass

Naturen og menneskeheten er bygd rundt "Den sterkestes rett". Om du tror det er noe som kommer til å endre seg i framtida blir du skuffa. Eneste grunnen til at damer har det såpass "likestilt" i dag i forhold til for femti år siden er fordi menn lar damer være det. Og det er fakta.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mange soldater i krig synes det er gøy så lenge de er sterkest og kan fyre løs uten å være i reell fare selv.

Mange vakter i konsentrasjonsleirene hadde det gøy på jobben, og ser man på f.eks hvordan ørkenstorm og afghanistan og lignende kjempes, så er det mer en lek for mange.

Lenke til kommentar
Mange soldater i krig synes det er gøy så lenge de er sterkest og kan fyre løs uten å være i reell fare selv.

Mange vakter i konsentrasjonsleirene hadde det gøy på jobben, og ser man på f.eks hvordan ørkenstorm og afghanistan og lignende kjempes, så er det mer en lek for mange.

Siden du ikke har noe kilde aa vise til, saa maa du jo kjenne en del vakter i konsentrasjonsleirer. Saann ca hvor mange av dem du kjenner synes dette var goey, hvor mange synes dette var greit nok, og hvor mange kunne tenkt seg en annen jobb?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
2 -Testosteron, hvor menn kjører som svin, sloss, kriger og dreper fordi de liker det

Både mannlige og kvinnelige kjønnshormoner produseres av begge kjønn.

Lenke til kommentar

Den påstanden bør du underbygge bedre.

Jeg vil hevde at det bare er kvinnene som nyter krig - en kvinne i forsvaret er der frivillig, mens menn er der fordi de må. Mannen har all grunn til å jamre og grine over krig, men kvinnen er der fordi hun vil være der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Du MÅ ikke dra til krig i utlandet, det er frivillig. Det du derimot "må" er å avlegge førstegangstjeneste, og vere tjenestedyktig til du er rundt 41(ca). Slik bygger Norge et forsvar. At man drar i utlandet og krigfører har ingenting med plikt å gjøre, med mindre man skriver under på en kontrakt. Man kan faktisk også si at man ikke ønsker å avlegge førstegangstjeneste. Da får man samfunssarbeid for samme periode. Bare tenkte jeg kunne si det, skal da vere rettferdig debattering, selv om trådstarteren sine påstander er både på og over kanten når det gjelder seriøsitet.

Men stort annet kan man vel ikke forvente av en mannehater? ;)

Lenke til kommentar
Joda, men fra 2010 (tror jeg) så skal vel like mange kvinner kalles inn som menn.

Kilde?

Vi har grunnloven 109:

http://www.lovdata.no/all/hl-18140517-000.html#109

http://www.ung.no/forsvar/1133_Verneplikt.html sier:

Innrullering/ innkalling til verneplikten foregår det kalenderåret unge kvinner og menn fyller 17 år (årskull). Vernepliktsverket får data fra Folkeregisteret på alle norske statsborgere bosatt i Norge som er født dette året.

Er fritatt fra tjeneste i http://www.lovdata.no/all/tl-19530717-029-001.html#3, men nevnt her: http://www.lovdata.no/all/tl-19530717-009-004.html#23

Lenke til kommentar
*postet feil* litt flaut i denne diskusjonen.. =P

å btw (bare for å bidra pittelitt)

jeg er j*velsk god på å kjøre bil.. så god at jeg var midt i "need for speed" å mista lappen.. 0,4 km fra å komme i fengsel.. får den tilbake etter oppkjøring den 15 des.. (det var bare for å bidra til diskusjonen for noen sider tilbake) så har dere noe fakta å dønmme etter ;)

nevnte jeg at jeg tok lappen på ei uke.. sto på muntlig og praktisk på første forsøk? er maskinfører som yrke (hjullaster) å holder egentlig hele dagen min rundt motorer som sviver? :tease:

Det er godt mulig du er flink til å kjøre bil, men å kjøre fort har da ikke noe med saken å gjøre... Er ikke værre enn å sette fjøla i gulvet det ;)

"Satan, jeg er så griserå til å kjøre at jeg mista lappen!" :p

Lenke til kommentar

du må jo kunne ta LITT ironi da.. =P når du er "flink" til å kjøre fort så vet du og hvor du "kan" gjøre det..

jeg mener at jeg er/var flink til å kjøre bil pga jeg sto på ei uke og har papir fra sensor hvor det står "mye bra kjøring"

at jeg mista lappen i ei 60 sone i rett over 100 km/t har ikke en dritt med det å gjøre =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...