Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan være flink til å kjøre bil selv om man overser trafikkskilt, parkerer på forbudte plasser og tar med flere varer enn tillatt gjennom ekspress-kassa i supermarkeder. Men man er ikke nødvendigvis en god trafikkant.

Man kan altså være flink til å kjøre bil selv om man velger å omgå lovene som gjelder på veiene.

Lenke til kommentar
Ikke noe du nevnte da du quotet artikkelen.

Herre min hatt for en kverulant du skulle være.. :|

Men for å ta Zarac i forsvar her, så nevnte han ikke noe om spesifikt trafikklover og trafikkregler da han siterte artikkelen, men "Men faktum er at amerikanske forskere har kommet fram til at damer i store biler er de verste synderne mot lover og regler."

Så et par poster senere etter å ha påpekt at du måtte lese hele artikkelen for å se at dette gjaldt annet enn kun trafikklover og regler, hvorpå du svarte "Jeg ser det, men resten av punktene har lite med damer å gjøre."

Han svarte så:

Kvinnelige sjåfører i store biler velger oftere enn andre å overse trafikkskilt, parkere på forbudte plasser og ta med flere varer enn tillatt gjennom ekspress-kassa i supermarkeder.

Kvinnene nøyer seg altså ikke med å herje i trafikken.

Så jo, han nevnte det da han hadde quotet artikkelen, for så å presisere et par poster senere at "kvinner i store biler er de verste synderne mot lover og regler" ikke betyr "kvinner i store biler er de verste synderne mot trafikklover og trafikkregler"

Altså nevnte han det i den opprinnelige linkingen til artikkelen, og spesifiserte det noen få poster senere siden du automatisk antok at "lover og regler" var "trafikklover og trafikkregler".

Ja, jeg er i krangle-humør i dag :)

Edit: skriveleif

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Jeg kunne formulert det bedre.

Dessuten, du var ikke enig med meg, Nyhus. Jeg er i hvert fall ikke enig med deg. Du hevder at å være flink til å kjøre bil og å være flink til å følge trafikkreglene er det samme. Med den logikken vil det si at jeg er flinkere til å kjøre bil i Tyskland hvis jeg liker å kjøre fort.

Lenke til kommentar
Dessuten, du var ikke enig med meg, Nyhus. Jeg er i hvert fall ikke enig med deg. Du hevder at å være flink til å kjøre bil og å være flink til å følge trafikkreglene er det samme. Med den logikken vil det si at jeg er flinkere til å kjøre bil i Tyskland hvis jeg liker å kjøre fort.

Han hevder ikke at de to verdiene er kongruente. Slik jeg leser ham er den ene ("flink til å kjøre bil") avhengig av den andre ("flink til å følge trafikkreglene"). En logisk slutning av dette er da at hvis den siste verdien mangler vil den første verdien aldri kunne bli oppfylt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...