Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Jeg tar gjerne en link til en side som bekrefter dette du sier der. At 30-40% av mennene i disse områdene er sterile? Dummeste jeg har hørt.

Så i dagens Dagbladet at svineinfluensaen kunne gi lavere iq på fosteret...og...det var kun gutter som ble rammet.

Say no more...

Dagbladet er Se&Hør light. Tar du alt som står i S&H som fakta? Les Aftenposten om du skal bruke en norsk avis som kilde.

Gjør det dama mer "verdifull" enn mannen, eller utnytter hun sin posisjon til å seire i livets spill?

Du ser på det som seier å bli bortført til en øde øy? Er du dum, eller bare leker du? Snakk om urelevante greier.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg eventuelt ser som et alternativ er at menn, siden de allerede har overtaket i jobb og er fysisk sterkere, bruker sin makt til å skape et ultramaskulint samfunn.

På samme måte som sørstatene skaffet seg slaver fordi de kunne, hitler startet holocaust fordi han kunne, og i-landene lar u-landene sulte fordi vi kan, så kan menn skape et testosterondryppende maskulint kvinne-holocaust.

Siden menn i praksis har flertall, så er det ingenting som hindrer dem i f.eks å kun gi kvinner 50% lønn av hva menn får, tvinge dem til å jobbe nakne, eller tvinge dem til å godta at man feier over søstera og alle venninnene.

Menn vil sloss for sin posisjon, og etetrhvert som den blir mer og mer truet så blir krigssonene mer og mer brutale.

Smurstafa: Jeg har ihvertfall linket til mine påstander, hvor er dine linker?

Når det gjelder å snu debatten for de som ønsker det så er det jo fritt frem for hvem som helst å gjøre det.

Jeg har heller ikke kommentert så mye til de som påpeker kvinners svakheter, delvis fordi det ikke har vært linket til hvor dette er hentet fra og delvis fordi denne diskusjonen handler om menns utsikter.

http://www.tiredblackman.com/forums/showthread.php?tid=1365

Sitat:

Women have 85% of Retail space devoted exclusively to them.

We are in effect Gender Slaves, working to support our Female Masters.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av å fremstille kvinner og menn som forskjellige sider i en konflikt. De fleste menn setter pris på og liker kvinner, og det motsatte gjelder forsåvidt også. Så lenge menn og kvinner blir tiltrukket av hverandre, og så lenge det er i begge kjønns interesse å ha et harmonisk og fredelig samfunn vil de to kjønnene eksistere sammen uten større konflikter.

Ut av ren nysgjerrighet, Ankh; hvilket kjønn har du?

@Nyhus: Vennligst finn noen kilder som sier eksplisitt av Dagbladet har flere faktafeil enn Aftenposten. Jeg er enig i at avisen er tabloid og tar opp mange latterlige temaer, men det betyr ikke nødvendigivis at faktafeil forekommer oftere her enn i andre aviser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kalinken: Mann.. :-)

Sædkvalitet:

http://www.adressa.no/forbruker/helse/article621734.ece

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3732283.stm

http://www.truestarhealth.com/Notes/1040005.html

Sitat:

Low sperm count in the semen, decreased sperm motility, or abnormal shape of the sperm are responsible for infertility in about 40% of these couples.

Denne nyheten er ganske ny:

http://thestar.blogs.com/ethics/2009/07/ba...cial-sperm.html

Gutter og IQ:

http://www.telegraph.co.uk/health/swine-fl...-childs-IQ.html

http://blog.taragana.com/n/prenatal-exposu...o-low-iq-29575/

Denne var litt artig skrevet:

http://www.soulcast.com/post/show/3074/Men-go-Extinct

Lenke til kommentar

Testen er bare gjort på menn! Hvilken effekt det har på damer har de ingen anelse om.

Les kildene dine!

Dårlig sæd kommer som oftest av dårlig helse, noe som gjelder store deler av verden. At norge er et rikt land og spiser mye søppel er ikke å se bort ifra.

Slike tester generelt er vel ikke helt å stole på.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Ankh du har ennå ikke svart på mitt spørmål:

Du mener selv at en verden hvor det kun eksisterer kvinner ville vært perfekt. altså ingen krig, ingen fattigdom, ingen sykdommer, ingen forskjellige standarder, ingen vold, ingen forurensing, ingen føler seg utrygge, ingen sladdede peniser, ingen belastninger på helsevesenet, ingen trafikk ulykker, ingen arbeidsledighet. I det hele tatt verden ville vært perfekt. Hvorfor er ikke verden slik i dag? Kvinner har jo eksistert ved vår side i over 200.000 år hvorfor har dere ikke gjort noe for verdenssamfunnet? Hvorfor er det ikke fred i verden i dag? Kvinner og menn er jo fordelt likt utover verden...
Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ifølge dagbladet var det kun gutter som ble påvirket, aner ikke hvor de har det fra men de listet opp undersøkelser med masse forskere som gikk god for resultatet.

Solid edge: Deler svaret litt opp, for enkelthets skyld...

Du mener selv at en verden hvor det kun eksisterer kvinner ville vært perfekt

-Nei, jeg mener at verden/samfunnet utvikler seg i en vei som favoriserer kvinner og som er bedre tilpasset kvinner.

altså ingen krig

-Jeg påpeker at de fleste (alle) kriger startes og drives av menn mot menn.

Jeg mener kvinner er mer samholdte i forhold til menn som er mer konkurransepreget.

I arbeidslivet kjemper kvinner for sine, mens menn kjemper for seg.

ingen fattigdom

-Sikkert fattigdom, men ressursforvaltningen og fordelingen ville vært bedre.

De rike ville vært fattigere, mens de fattige ville blitt rikere.

ingen sykdommer

-Selvsagt ville det vært sykdommer, men kanskje mindre stressrelaterte sykdommer og færre seksuelt relaterte sykdommer

ingen forskjellige standarder

-Jeg vet at volvo lot en kvinne designe interiøret i en bil en gang, og hun kom opp med massevis av praktiske løsninger som menn aldri hadde kommet opp med.

Erfaringsmessig sitter vel menn på toppene i arbeidslivet og de bestemmer vel dermed mesteparten av de håpløse standardene.

Jeg kan nesten vedde på at en mann har bestemt seg for å levere mobiler med 2,5 mm kontakt til hodetelefoner som har standard på 3,5 mm plugg.

Kvinner, ihvertfall de jeg har møtt, angriper problemet annerledes, og har ofte bedre praktiske løsninger.

ingen vold

-Det sies at kvinner er mest brutale når det gjelder, har lest om maktfolk som kun bruker kvinnelige livvakter fordi de er mest nådeløse.

Men kvinner bruker vold til å forsvare seg, ikke så mye til å angripe andre umotivert.

Se f.eks alle knivangrepene i london den siste tiden hvor unge gutter stikker ned tilfeldige for moro skyld.

Se gjengene i oslo osv. Ikke mange kvinner der.

ingen forurensing

-Ting vil forurense med kvinner også, men kvinner er f.eks mindre opptatt av å ha en bensinslukende monstermotor i bilen.

Man kaller det konebil, jentebil og lignende og småbiler forurenser mindre enn større biler.

Industrien vil forurense, men jeg tror kvinner ville vært mer villige til å redusere utslippene på bekostning av profitt.

Mye av dagens forurensning skyldes at det er billig å forurense.

ingen føler seg utrygge

-Kvinner føler seg uttrygge for menn. Fjern menn, og risikoen forsvinner.

ingen sladdede peniser

-Teknisk sett så ville det vel med tiden ikke være peniser å sladde, men jeg har en mistanke om at menn føler seg truet når kona ser en kjempekuk som pumper løs en halvtime og fyrerløs litervis med sæd og så går det ti minutter og så er han klar igjen.

Hvis kvinner er så glad i kuk, ville de nok ikke sensurert den på samme måte som menn ikke sensurerer fitte.

ingen belastninger på helsevesenet

-Joda, selvsagt. Men mannerelaterte utgifter ville vært borte.

Helsevesenet hadde sluppet å bruke ressurser på menn som skader seg etter å ha klatret opp i en lyktestolpe og falt ned, de hadde sluppet å bruke ressurser på menn som skader seg i kappkjøringer, våpenlek, slossing, eller som bare MÅ finne ut av hva som skjer når man sprenger dynamitt i stua.

ingen trafikk ulykker

-Ja, men ikke så mange relatert til biljakter, kappkjøring, og menn som vil tøffe seg.

De hadde nok også laget parkeringshusene større slik at man har bedre plass til å parkere.

ingen arbeidsledighet

-Vel, hvis det ene kjønnet forsvinner må jo de resterende ta over og det ville skapt endel plasser for kvinner.

Spørsmålet er jo hvorvidt det er behov for arbeidskraft i fremtiden og hvor mye.

I det hele tatt verden ville vært perfekt. Hvorfor er ikke verden slik i dag?

-Fordi menn styrer skuta?

Kvinner har jo eksistert ved vår side i over 200.000 år hvorfor har dere ikke gjort noe for verdenssamfunnet?

-Fordi menn holder dem nede?

En av de mest kjente kvinnene er vel Mor Teresa? En av de mest kjente menn er vel Hitler?

De gjorde begge noe med verdenssamfunnet, men med svært ulikt resultat.

Hvorfor er det ikke fred i verden i dag?

-På grunn av religion, menn, og ulik fordeling av godene samt menneskets trang til å erobre.

Siden menn sitter på topp så kan man vel spørre hvorfor menn ikke har klart å skape fred?

Kvinner og menn er jo fordelt likt utover verden...

-Kina har vel favorisert gutter endel år

Lik fordeling betyr ikke så mye, utover ren statistikk.

Står man med en fot i fryseren og en fot på en stekeplate har man det gjennomsnittlig helt bra....

http://www.msnbc.msn.com/id/16593301/

Håper det var greit nok svar... :-)

Lenke til kommentar
Du mener selv at en verden hvor det kun eksisterer kvinner ville vært perfekt

-Nei, jeg mener at verden/samfunnet utvikler seg i en vei som favoriserer kvinner og som er bedre tilpasset kvinner.

Kan jo snu det slik: I motsettning til kvinner så greier menn seg utmerket uten å bli favorisert og hjulpet til de minste ting.

Lenke til kommentar

Fjern menn for 5000år siden og kvinner ville aldri kommet seg fremover. Antakelig ville dere vært død ut for ca 2000år siden. Dersom menn forsvant idag ville dere fremdeles hatt teknologien vår og derfor kunne klart dere. Fjerner vi all teknologien menn har skapt og kvinner er tilbake i steinalderen.

Lenke til kommentar
Fjern menn for 5000år siden og kvinner ville aldri kommet seg fremover. Antakelig ville dere vært død ut for ca 2000år siden. Dersom menn forsvant idag ville dere fremdeles hatt teknologien vår og derfor kunne klart dere. Fjerner vi all teknologien menn har skapt og kvinner er tilbake i steinalderen.

De vil fortsatt bli satt langt tilbake, for det er menn som vet hvordan man bruker teknologien.

Lenke til kommentar

De vil fortsatt bli satt langt tilbake, for det er menn som vet hvordan man bruker teknologien.

Jo, men sett at vi levnet et stort arkiv om hvordan alt virker og hvordan man laget ting osv. Så ville det bare tatt en generasjon eller to før kvinner kunne dette. Derimot ville fremtidig utvikling nok gått mye saktere.

Lenke til kommentar

Men det spørs om det er nok kvinner som klarer å vedlikeholde og reparere alt.

Lenke til kommentar

@longwinded: Makt, penger og naturressurser. Folk klarer å lage konflikter ut av de minste bagateller.

Og til alle dere som mener at kvinner hadde dødd ut uten menn; dere må ta hensyn til at mennesker er langt mer tilpasningsdyktige enn hva de aller fleste får utnyttet i løpet av et liv. Under visse forhold utvikler folk evner de aldri hadde utviklet under andre forhold som skaper andre behov. Det er forøvrig ikke sånn at alle kvinner er tilbakestående fra naturens side når det gjelder mekanikk og teknologi, som det virker mange her tror. De er jevnt over mindre flinke, ja, og de har stått for færre av oppfinnelsene som har formet vår hverdag, men her må man også ta med i betraktningen hvilken rolle kvinner har hatt helt fram til de senere årene. Det at menn som gruppe jevnt over har bedre forutsetninger for å forstå og utvikle teknologi er ikke det samme som at ingen kvinner besitter evnene til å gjøre det samme.

Denne tråden og mange av svarene i den gjenspeiler et absurd konfliktperspektiv som jeg ikke kan se gagner noen parter. Menn og kvinner balanserer ut samfunnet med sine styrker og svakheter, og jeg som hetrofilt hankjønn hadde ihvertfall synes at verden hadde vært et trist sted uten kvinner.

Lenke til kommentar

Nå har forskere funnet ut at man for kreft av neglelakk, det er et stoff i den som

er kreft fremkallende, oe som har skrudd opp sansjen for kvinner for å få kreft langt

over menn. dette er en veldig dum trå. Damer har også større vanskeligheter med å bruke hjernen. så hva du enn sier om at menn er dummere så kan du bare se på alle vitenskapsfolk og genier gjennom tidene.

Ankh: angående din Mor theresa og Hitler, Hvem greide noe?

forresten verdens mest kjente mann er for øyeblikke Einstein.

Dame? ja kanskje mor theresa, men hva gjorde hun for noen eller noe? healte 3 mennesker?

Endret av AK-74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...