Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smurstafa: Det du snakker om er vel mer kloning? Da kloner man f.eks en 30 år gammel kvinne og får et foster med 30 år gamle gener???

Nei, ikke kloning.

Hvis du leser linken, som du selv var så snill å gi oss, så står det at cellene som er beskyttet mot forelding ligger i spermien, altså i mannen. Ja, det er funnet metoder å få to kvinnelige egg til å bli til et barn uten innblanding av spermien, MEN dette gjøres ikke, rett og slett pga problematikken med foreldingen av genene.

Mannen er et must for å kunne føde unge og friske barn, og jeg tviler på at kvinnen vil utvikle seg til å ha disse cellene selv, når naturen ikke har gjort et kvidder for å begynne prosessen på å dytte kvinnen i den retningen hittil..

Så ja, kanskje mannen dør ut om 125.000 år, men da dør kvinnen ut om 125.100 år desverre.

Lenke til kommentar
Det at man flere steder ser at det fødes en overvekt av jentebarn, samtidig som flere og flere guttebarn fødes med skader på kjønnsorganene bør vel også bekymre noen, og det at man på endel steder nå opplever at 30-40% av mennene har for dårlig sædkvalitet til å formere seg bør også være en tankevekker.

Om det skyldes industriell påvirkning, klimaforandringer, menns dårlige helsevaner elelr noe annet vet man jo ikke.

Men det kommer flere og flere rapporter som påpeker at menn er i ferd med å utryddesi det lange løp.

Oh, welcome the sweet polygami (Nyhus, plix ikke drep meg :cry: )

Sitat:

Forskerne mener det er en rekke tegn som tyder på at mannen er ille ute:

Spedbarnsdødeligheten er mye større: For hvert 100 døde pikebarn, dør 126 guttebarn.

Forventet levetid: Seks år lengre for kvinner enn menn - i gjennomsnitt.

Fargeblindhet: Hver 12. mann har problemet, mindre enn hver 100. kvinne.

Kriminalitet: Det er ni ganger så stor sannsynlighet for at en mann skal bli kriminell.

Alkoholisme: Det er dobbelt så stor sannsynlighet for at en mann skal bli alkoholiker.

Stamming: Det er tre ganger så stor risiko for at menn stammer.

Håravfall: Nesten bare blant menn, noen allerede i ung alder.

Blødere: Nesten alle blødere er menn. Nye gener

Da er det vel riktig som de sier:

Hallo jenter, gled dere/gru dere (stryk det som ikke passer) - mannen kan bli utryddet.

Tenker vi stryker "gru dere" jeg, først som sist....

Først, get real.. Kun ekstreme kvinnfolk mener med hånden på hjertet at menn burde vært en del av fortiden.

Hva i all verden har ting som fargeblindhet, kriminalitet, alkoholisme, stamming og håravfall med utryddelse å gjøre? Ja, selvfølgelig kan man se feil i et lyskryss og komme i en ulykke, man kan få dødsstraff eller bli drept ved selvforsvar/motangrep, og man kan drikke seg ihjel/dø av skrumplever. Men må si jeg ikke helt ser sammenhengen mellom stamming og håravfall, og tidlig død/utryddelse.

Endret av frk_1337
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Påstandene i linken var vel en oppramsing av generelle feil med mannen, ikke at hvert eneste punkt var dødelig i seg selv.

Er som om man skal kjøpe bil og stør mellom to alternativer. Hvis det ene alternativet ruster mer, har en dårligere forhistorie med mye feil, og er kjent for å være problemfull så velger man det andre alternativet.

Ser for meg at naturen tenker slik, survival og the fittest osv, at nei, den mannen var et feilgrep vi ikke bør satse på lenger og så tilrettelegges samfunn og utvikling slik at mannen utryddes

Lenke til kommentar

Du skriver at du har hørt om naturlig utvalg, darwinismen og evolusjon... men jeg mener tankegangen din her blir gjeldende kun for dyreriket. Muligens vil hunndyr kunne oppfatte slike feil hos mannen ved instinkt, da deres jakt etter den perfekte far/sædcelle i stor grad rettes mot det største/beste/feilfrie. Hos oss mennesker derimot, vil som regel ikke slike feil som du ramset opp ha noen betydning for parringsmønsteret...og dermed ikke ha noe å si for hvilke gener som blir ført videre og hvilke som går tapt.

Om du kommer med en vannfast teori om et samfunn tilrettelagt for kun kvinner, hvor det er fysisk mulig med en "enkjønnet" utvikling over generasjoner, skal jeg ta av meg sokkene og spise dem om ønskelig.

Lenke til kommentar
Ser for meg at naturen tenker slik, survival og the fittest osv, at nei, den mannen var et feilgrep vi ikke bør satse på lenger og så tilrettelegges samfunn og utvikling slik at mannen utryddes

Jeg håper du er klar over at "survival of the fittest" er et uttrykk som brukes om de smarteste, raskeste sterkeste, mest utholdende osv? Du er klar over at menn dominerer alle de nevnte punktene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg håper du er klar over at "survival of the fittest" er et uttrykk som brukes om de smarteste, raskeste sterkeste, mest utholdende osv? Du er klar over at menn dominerer alle de nevnte punktene?

:!: Menn dominerer uten å engang prøve. :p

edit: og i strid hadde kvinner blitt utryddet, så shaddap din mannehater :p

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Feil. "Survival of the fittest" er et uttrykk som brukes for å beskrive de mest tilpasningsdyktige.

Lenke til kommentar

Feil. "Survival of the fittest" er et uttrykk som brukes for å beskrive de mest tilpasningsdyktige.

Her kan vi også diskutere om mannen eller kvinnen går av med seieren...

Lenke til kommentar
Forskerne mener det er en rekke tegn som tyder på at mannen er ille ute:

Spedbarnsdødeligheten er mye større: For hvert 100 døde pikebarn, dør 126 guttebarn.

Forventet levetid: Seks år lengre for kvinner enn menn - i gjennomsnitt.

Fargeblindhet: Hver 12. mann har problemet, mindre enn hver 100. kvinne.

Kriminalitet: Det er ni ganger så stor sannsynlighet for at en mann skal bli kriminell.

Alkoholisme: Det er dobbelt så stor sannsynlighet for at en mann skal bli alkoholiker.

Stamming: Det er tre ganger så stor risiko for at menn stammer.

Håravfall: Nesten bare blant menn, noen allerede i ung alder.

Blødere: Nesten alle blødere er menn. Nye gener

Da er det vel riktig som de sier:

Hallo jenter, gled dere/gru dere (stryk det som ikke passer) - mannen kan bli utryddet.

Tenker vi stryker "gru dere" jeg, først som sist....

Dette er helt urelevant synsing og det kan ikke en gang kalles forskning.

man dør ikke av håravfall, man dør ikke av stamming, man dør ikke av fargeblindhet, dyseleksi som også gutter har mest av skaper noen av de mest suksessfulle menneskene i værden, levetiden i snitt er mye påvirket av at flere menn dør i ulykker ol. i ung alder og ikke at kvinnene blir så mye eldre enn dem, osv.

Skal man liksom ramse opp statestikkene hvor kvinner kommer dårligst ut også? urinveisinfeksjon, mensproblemer, brystkreft, lønn, lederstillinger, idrettsprestasjoner, osv.

Selv om menn leder de fleste negative statestikker så leder de også suverent de fleste positive statistikker: mann er de smarteste personene i værden, menn står for de største opptagelsene, menn er sterkere, menn er bedre til logisk tenking, menn er mindre følelsesstyrte, menne er bedre kokker, menn er bedre i alle idrettsgrener, menn er villig til å satse mer for og få til ting de ønsker, menn er mer kreative og innovative, menn står for de jobbene som driver samfunndet frammover (utvikling), osv.

Menn står som sagt tideligere i tråden for yterpungtene av skalaen på nesten alle statistikker, mens kvinner er mer samlet rundt midten => menn har både flest smarte folk og flest dumme folk i følge IQ skalaen, mens kvinner har en mye mindre spredning og ligger dermed mer samlet rundt 100 poeng (snittet)

Evulusjonen er helt urellevant i denne sammenhengen da den for det meste går på hvem som får parre sag og lage nytt avkomm, i tilegg til hvem som overlever farene i naturen best. Siden to kvinner ikke kan lage en baby ved sex og siden mennesker ikke akkurat er utsatt for så mye farer som anngrep av rovdyr, ihelfrysing om vinteren, utørking i ørkenen , osv. så er evulusjonsteorien helt urelevant her. Og det er som sagt ikke nødvendigvis den sterkeste som overlever gjennom evulusjonen, men den mest tilpassningsdyktige.

Jeg tror egenklig du bare driver og troller Ankh og derfor gidder jeg ikke og svare noe mer i tråden her. Og det hjelper ikke og fortsette og gjennta det samme om og om igjenn uten å møte argumentene til motdebatantene (eller i det heletatt og lese dem). Det er f.eks vist flere kilder til at det mannelige kromosonet kan reparere seg og det er vist til at aldringsproblemet ikke blir løst med den "nye metoden for to kvinner og lage barn" akkurat som ved kloning og det hjelper ikke noe og bare gjennta dette flere ganger. Du må møte argumentene til motdebatantene om dette.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Noe som igjen vil si de smarteste, raskeste, sterkeste, mest utholdende osv. Trenger du styrke går du for menn. Trenger du hurtighet trenger du menn. trenger du utholdenhet eller intellekt så trenger du menn. Så skal du f.eks leve i skogen og må tilpasse deg er styrke og de andre nevnte punktene langt mer viktige enn morsinstinkt og muligheten til å lage melk.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Noe som igjen vil si de smarteste, raskeste, sterkeste, mest utholdende osv. Trenger du styrke går du for menn. Trenger du hurtighet trenger du menn. trenger du utholdenhet eller intellekt så trenger du menn. Så skal du f.eks leve i skogen og må tilpasse deg er styrke og de andre nevnte punktene langt mer viktige enn morsinstinkt og muligheten til å lage melk.

Menn og kvinner er samme rase. De lager avkom sammen. Ideen bak survival of the fittest er at den mest tilpasningsdyktige hannen parrer seg med den mest tilpasningsdyktige hunnen.

Lenke til kommentar
Vet hva survival of the fittest er, og når samfunnet forandrer seg (feminiseres) så blir kvinnen den mest fitted.

Det er ikke slik evolusjonen fungerer. Menn og kvinner er samme rase. Om det skulle være slik at kvinnen er mest fitted, så er det likevel 50% sjanse for at avkommet blir en gutt. Og hvis ikke har det ingenting med evolusjon å gjøre men med en genfeil.

Evolusjonen omhandler de forskjellige dyrerasene, ikke kjønnene i dyreverden. Kjønnene konkurrerer ikke mot hverandre.

Lenke til kommentar
Er etterlivet kjønnsregulert har alltid jeg lurt på?

Det er jo himmelen (uten konflikter), ja ja, bedre føre var enn etter snar.

Hørte engang en feminist si at kvinner drar til himmelen og gutter drar til helvetet.

Personlig tror jeg ikke på noe liv etter døden så at er det igrunn ikke så viktig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...