Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Ingen konkrete fakta som motsier at det en gang i tiden fantes en levende gulost som gikk under navnet Harald Jensen, men egentlig het Rolf heller.

Idiotisk spekulering, men med tanke på hvor fjerne endel av folka i denne tråden er ville det ikke overrasket meg om huleboermennene slo noen slag for mye i hodene til for"mødrene" deres og at disse skadene ble ført videre nedover med generasjonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om huleboermennene slo noen slag for mye i hodene til for"mødrene" deres og at disse skadene ble ført videre nedover med generasjonene.

Såvidt jeg vet ville ikke slag i hodet føre til genetiske endringer. Og når ikke det genetiske bildet hos moren endres, vil heller ikke denne 'tilegnede egenskapen' komme til uttrykk hos eventuelle avkom, basert på deres genetiske sammensetning. :)

Lenke til kommentar

Ankh, dokumenter påstandene dine.

Du tar alt for mye som selfølger fordi hodet ditt tillater deg og tenke slik.

La oss bare for eksempel ta bilkjøring. Du sier menn krasjer mest og er de mest uerfarne sjåførene. Feil, Ja, menn har mest krasj, ja menn har også mest dødsulykker men per kjøreminutt i bil har menn et betydelig mye mindre antall krasj og dødsulykker enn kvinnene.

Jeg kan desverre ikke dokumentere dette siden bladet "motor" ikke har samling på nettet, men det står i flere teoribøker til kjøre eksamen.

Du sier damer er bedre ledere. Det nekter jeg og tro, i følge illustrert vitenskap som en gang tok opp temaet om kjønn og tankegang i jobbsammenheng, kom de frem til at det ikke var noen klar vinner, i og med at begge kjønn har helt klare forskjellige fordeler samt også ulemper. Jeg ser at du har begrunnet dette med personlig erfaring, men personlig erfaring innenfor slike tema er direkte verdiløse.

Du har også skrevet om stjeling, krig, drap osv.

Stjeling, ja menn har en tendens til og regjere på statestikker over kriminalitet. Dette fordi menn alltid har hatt en rolle i samfunnet der han skulle skaffe mat, forsørge, beskytte sin kone. Denne rollen fører til at nettopp mannen er den som må begå inbrudd, stjele, komme i problemer på bakrunn av at han skal brødfø sin familie.

Å hvis du snakker om pakkistanerene som sitter på hjørnet og raner folk og fe, ja så kalles dette bare deres kultur. Horribelt ja, feil ja, men ingenting med menn eller kvinner og gjøre.

Å angående drap, norges største serimorder noen sinne var en kvinne, hun holdt til i usa og drepte mangfoldige folk der borte.

Jeg tror personlig at du ikke har satt deg virkelig inn i noe av det du sier. Gjerne du sier de for å provosere? Inntrykket jeg har av deg er også at du er en sosialist, begrunnelsen for dette er at du etter det jeg kan forstå lett lar deg smartmale av det du leser på internett, og at evnen til og tenke selv ser ut til og ha falt bort. Du tenker heller sannsynligvis ikke mye over det du skriver.

Jeg kunne holdt på i timesvis og korrigert innleggene, men mesteparten virker som useriøs dritt, som ikke fortjener et svar. Tenk nå igjennom hva du skriver, alt skjer av en grunn, og kvinner og menn er ikke så forskjellige som du tror, de er bare samfunnet som har skapt dem så forskjellige. For du som er så glad i darwin, på hvilket grunnlag som du simpelt kan dokumentere mener du at menn vil dø ut? Hvorfor Nå og ikke for 2000 år siden?

En seriøs anbefaling fra min side: Utifra det jeg har lest, sett og forstått ville jeg anbefale et besøk hos psykolog. For hvis du virkelig mener det du skriver er det selfølgelig personlige opplevelser som fører til disse sterke tankene.

Lenke til kommentar

Må bare slenge inn et sitat fra vår kjære Per inge Torkelsen når jeg så at det blir nevt at menn er dårlige sjofører, siden det er flest menn som er i ulykker:

60% av alle trafikkulykker skjer med edru sjofør. Den sjansen tar pigede ikkje eg....
Lenke til kommentar
Det der er noe som er blitt funnet på i tegnefilmer og annet tull. Det finnes ingen fakta som tilsier at noe slikt noen gang har skjedd.

Og heller ingen konkrete fakta som motsier det.

Ingen konkrete fakta som motsier at det en gang i tiden fantes en levende gulost som gikk under navnet Harald Jensen, men egentlig het Rolf heller.

Idiotisk spekulering, men med tanke på hvor fjerne endel av folka i denne tråden er ville det ikke overrasket meg om huleboermennene slo noen slag for mye i hodene til for"mødrene" deres og at disse skadene ble ført videre nedover med generasjonene.

om huleboermennene slo noen slag for mye i hodene til for"mødrene" deres og at disse skadene ble ført videre nedover med generasjonene.

Såvidt jeg vet ville ikke slag i hodet føre til genetiske endringer. Og når ikke det genetiske bildet hos moren endres, vil heller ikke denne 'tilegnede egenskapen' komme til uttrykk hos eventuelle avkom, basert på deres genetiske sammensetning. :)

Vanligvis ville ikke det endre noe i genene - nei, men dere er åpenbart et unntak.

Btw, om du ønsker å diskutere hvorfor ikke komme med noe konstruktivt og ikke bare synsing og kverulering. Innleggene her har jo ca like høy relevansefaktor og faktamengde som gulosten Harald.

Jeg skriver imho minst like særiøst og konstruktivt som flertallet her inne, noe som forsåvidt sier litt om relevansefaktor og faktamengde i flesteparten av postene. Blir litt feil i mine øyne at du kritiserer meg for min usæriøsitet basert på dine siste poster.

Endret av frk_1337
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Igjen, når det kommer til menns utryddelse så har jeg linket til MANGE sider som tar opp dette.

Det er selvsagt opp til hver enkelt å tro på det eller ei.

dlarah: Hadde du lest gjennom endel av innleggene mine så hadde du sett at det ikke skjer nå heller men om LAAANG tid.

http://www.canada.com/windsorstar/news/sto...e6-e3f3e3bab234

Sitat:

But perhaps the most disconcerting of all trends is the growing gender imbalance in many parts of heavily industrialized nations, where the births of baby boys have been declining for many years.

More and more boys are being born with genital defects and are suffering from learning disabilities, autism and Tour-ett’s syndrome, among other disorders

http://abcnews.go.com/Health/story?id=4725121&page=1

Sitat:

Men are genetically modified women," explained Sykes. But unlike other chromosomes, the Y chromosome can't repair itself and will, says Sykes, disappear altogether in about 125,000 years.

Det er mange kombinasjoner her som jeg forsøker å påpeke, fra det mannlige kromoson som sannsynligvis blir mer og mer borte, via flere og flere menn som blir sterile og får defekte kjønnsorgan, via endel overvekt av jenter som fødes i flere og flere steder, via menn som kjører seg i hjel, via andre mannerelaterte ting som påvirker kjønnsfordelingen.

Bilkjøring er interressant.

Det ligger nærmest i kortene at fordi menn kjører mest bil er det helt naturlig at de skal kjøre i 200 km/t i tuneller, og det er nærmest rett og rimelig at siden de er så mye på veien så må man forvente at de kjører seg ihjel før eller senere.

http://www.dinside.no/785738/kvinner-best-i-trafikken

Sitat:

Nesten 50 prosent av motorvognførerne i Norge er kvinner. Allikevel står de bare for 25 prosent av fartsbøtene som er gitt hittil i år, og mindre enn 30 prosent av dødsfallene på veiene.

Selv om det bare menn under 30 år som er i høyrisikogruppen, kommer myndige menn i alle aldre dårligst ut på statistikken. Ikke bare står de for 70 prosent av dødsfallene i trafikken, de utgjør også 60 prosent av de hardt skadde på veiene hittil i år.

Jeg er veldig fristet til å kalle trafikkulykker også for survival of the fittest.

Lenke til kommentar
Igjen, når det kommer til menns utryddelse så har jeg linket til MANGE sider som tar opp dette.

Det er selvsagt opp til hver enkelt å tro på det eller ei.

dlarah: Hadde du lest gjennom endel av innleggene mine så hadde du sett at det ikke skjer nå heller men om LAAANG tid.

http://www.canada.com/windsorstar/news/sto...e6-e3f3e3bab234

Sitat:

But perhaps the most disconcerting of all trends is the growing gender imbalance in many parts of heavily industrialized nations, where the births of baby boys have been declining for many years.

More and more boys are being born with genital defects and are suffering from learning disabilities, autism and Tour-ett’s syndrome, among other disorders

http://abcnews.go.com/Health/story?id=4725121&page=1

Sitat:

Men are genetically modified women," explained Sykes. But unlike other chromosomes, the Y chromosome can't repair itself and will, says Sykes, disappear altogether in about 125,000 years.

Det er mange kombinasjoner her som jeg forsøker å påpeke, fra det mannlige kromoson som sannsynligvis blir mer og mer borte, via flere og flere menn som blir sterile og får defekte kjønnsorgan, via endel overvekt av jenter som fødes i flere og flere steder, via menn som kjører seg i hjel, via andre mannerelaterte ting som påvirker kjønnsfordelingen.

Bilkjøring er interressant.

Det ligger nærmest i kortene at fordi menn kjører mest bil er det helt naturlig at de skal kjøre i 200 km/t i tuneller, og det er nærmest rett og rimelig at siden de er så mye på veien så må man forvente at de kjører seg ihjel før eller senere.

http://www.dinside.no/785738/kvinner-best-i-trafikken

Sitat:

Nesten 50 prosent av motorvognførerne i Norge er kvinner. Allikevel står de bare for 25 prosent av fartsbøtene som er gitt hittil i år, og mindre enn 30 prosent av dødsfallene på veiene.

Selv om det bare menn under 30 år som er i høyrisikogruppen, kommer myndige menn i alle aldre dårligst ut på statistikken. Ikke bare står de for 70 prosent av dødsfallene i trafikken, de utgjør også 60 prosent av de hardt skadde på veiene hittil i år.

Jeg er veldig fristet til å kalle trafikkulykker også for survival of the fittest.

Hvis man kompanserer for hvor mye mer menn kjører så tror jeg fort at kvinner er oftere i ulykker / skader bilen enn menn.

EDIT:

Fant ut at gjennomsnittlig kjørelengde for menn er 890 km per måned, mot 500 for kvinner. Da ser det ikke fullt så skjevt ut lenger.

Kilde: http://tomchrister.blogspot.com/2009/06/da...som-sovner.html / http://tsh.toi.no/?21292

Tilsvarende kan en se på ulykkesfrekvens. Vedtatt faktum er jo at menn, spesielt unge menn, havner i ulykker mye oftere enn kvinner. Sannheten er at unge menn (17-19) har en ulykkesfreksvens på 6 promille per km. Jenter har en tilsvarende på 7,1. Dvs. at per km kjørt, har kvinnelige bilister nesten 20% (18,3%) større sjanse for å havne i en ulykke. (Kilde: Trafikksikkerhetshåndboken)
Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Blir litt feil i mine øyne at du kritiserer meg for min usæriøsitet basert på dine siste poster.

Langt ifra. Mine innlegg er svar på dine og de har ikke gjort annet enn å vise hvor tullete innleggene dine faktisk er. Du gjør som trådstarter og legger fram ting som fakta når de kun er spekulasjoner du har kokt opp i ditt eget hode. Det er ca. så useriøst det kan bli.

Lenke til kommentar
Blir litt feil i mine øyne at du kritiserer meg for min usæriøsitet basert på dine siste poster.

Langt ifra. Mine innlegg er svar på dine og de har ikke gjort annet enn å vise hvor tullete innleggene dine faktisk er. Du gjør som trådstarter og legger fram ting som fakta når de kun er spekulasjoner du har kokt opp i ditt eget hode. Det er ca. så useriøst det kan bli.

Noe som gjør svarene like usæriøse? Nå har jeg ikke lest førstepost, men mener å huske at det eneste jeg har lagt frem som fakta er at slag i hodet ikke fører til genetiske endringer, og derfor ikke kan påvirke avkommene. Si meg, har du en dårlig dag? Ser ikke helt hvorfor du har behov for å gå til angrep på meg pga noen usæriøse innlegg. Slike som deg som skaper dårlig stemning her imho. :)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor du har behov for å gå til angrep på meg pga noen usEriøse innlegg.

Begynner det å blomstre for deg at du har tapt "diskusjonen" nå? På tide.

Du ligner veldig på broren min faktisk :) like irriterende. en fantastisk egenskap. Samme for meg om jeg vinner eller taper forsåvidt, får ikke noe ut av det uansett utfall. Men kan vel kanskje gi oss nå og la de som er intr i det diskutere videre on topic.

Lenke til kommentar
Sitat:

Noe som da vil si at kvinnen vil dø ut om 125,100 år, etter som nøkkelen til at to eldre personer med foreldrede gener kan skape en person med helt nye ferske gener ligger i spermien, som ikke blir produsert uten dette ikke-reparerende y-kromosonet.

kilde: hentet fra en av dine tidligere postet linker, husker bare ikke hvilken Edit: Jeg fant jeg fant! http://www.forskning.no/artikler/2004/april/1080811492.39

Nederst står det følgende:

Menn er også ved kjernen ved et annet sentralt spørsmål innen biologien; hvordan kan biter av relativt sett gamle foreldre sammen skape nye og foryngede mennesker? Dette har også med mannen å gjøre. Cellene som lager spermier er beskyttet mot forfall, mens (resten av) mennene som har disse cellene eldes og dør.

Uten menn kunne barna ha blitt født like eldede som sine mødre.

Uten mannen, vil to kvinner i 30-årene kunne produsere et foster med 30 år gamle gener. Når det barnet er 20 vil det kunne videreføre sine allerede 50 år foreldret gener til et nytt foster. Når det er 20 vil det ha 70 år foreldrede gener, noe som baller seg på i maks 100 år til det til slutt ikke kan fødes levedyktige barn, og menneskeheten vil dø ut.

Case closed! :) Mannen kan ikke leve uten kvinnen, og kvinnen kan ikke leve uten mannen.

Så hva skal vi diskutere nå? Jeg foreslår klippfisk..

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm.

I tillegg, hvordan er du da bedre enn alle disse "diskriminerende" og "grusomme" mennene, når du SELV ønsker å utrydde et helt kjønn? Du er jo Hitler-2 og "vi menn" er "jødene2". En god paralell egentlig.

Du bør kanskje få en tankevekker inn i hodet, hæh?

Vi snur saken... (og dette er ikke noe jeg mener)

Hvis alt du sier stemmer.. Så sliter kvinner, dere lever KUN fordi vi vil ha dere, begynner dere å gjøre opprør kan vi like greit gjøre slutt på dere. Vi er sterkere fysisk, vi er smartere, vi har våpnene og er i posisjoner til å bruke dem i LAAAANGT større grad enn dere. La oss si at en eller annen mann i riktig posisjon hadde hatt samme holdninger som deg bare andre vegen?

Som i at denne mannen hadde spredd samme type døv propaganda som du spyr ut, bare at det sier at vi ikke trenger kvinnen? Om ikke vi menn hadde vært så glad i dere så hadde dere vært borte for lenge siden.

Og DETTE var ikke en seriøst post, men håper du ser hva jeg mener. Har heller ikke lest hele tråden, så om noen har kommet med samme poeng før beklager jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Smurstafa: Det du snakker om er vel mer kloning? Da kloner man f.eks en 30 år gammel kvinne og får et foster med 30 år gamle gener???

Poenget her, som det er linket til mange ganger, er at man har klart å utvikle teknikker hvor to kvinner sammen skaper nye barn som fødes med splitter nye gener.

Man må jo heller ikke tro at alle menn lever som normalt helt til 125000 år og så dør plutselig alle på en gang samtidig.

Det er jo snakk om en gradvis utryddelse, hvor menn gradvis forsvinner.

Det er heller ikke snakk om at man aktivt skal skape nye konsentrasjonsleirer og skape et nytt holocaust mot menn, men at ting skjer som er negativt for menn.

Det at man flere steder ser at det fødes en overvekt av jentebarn, samtidig som flere og flere guttebarn fødes med skader på kjønnsorganene bør vel også bekymre noen, og det at man på endel steder nå opplever at 30-40% av mennene har for dårlig sædkvalitet til å formere seg bør også være en tankevekker.

Om det skyldes industriell påvirkning, klimaforandringer, menns dårlige helsevaner elelr noe annet vet man jo ikke.

Men det kommer flere og flere rapporter som påpeker at menn er i ferd med å utryddesi det lange løp.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=77350

Sitat:

Forskerne mener det er en rekke tegn som tyder på at mannen er ille ute:

Spedbarnsdødeligheten er mye større: For hvert 100 døde pikebarn, dør 126 guttebarn.

Forventet levetid: Seks år lengre for kvinner enn menn - i gjennomsnitt.

Fargeblindhet: Hver 12. mann har problemet, mindre enn hver 100. kvinne.

Kriminalitet: Det er ni ganger så stor sannsynlighet for at en mann skal bli kriminell.

Alkoholisme: Det er dobbelt så stor sannsynlighet for at en mann skal bli alkoholiker.

Stamming: Det er tre ganger så stor risiko for at menn stammer.

Håravfall: Nesten bare blant menn, noen allerede i ung alder.

Blødere: Nesten alle blødere er menn. Nye gener

Da er det vel riktig som de sier:

Hallo jenter, gled dere/gru dere (stryk det som ikke passer) - mannen kan bli utryddet.

Tenker vi stryker "gru dere" jeg, først som sist....

Lenke til kommentar
Det at man flere steder ser at det fødes en overvekt av jentebarn, samtidig som flere og flere guttebarn fødes med skader på kjønnsorganene bør vel også bekymre noen, og det at man på endel steder nå opplever at 30-40% av mennene har for dårlig sædkvalitet til å formere seg bør også være en tankevekker.

Om det skyldes industriell påvirkning, klimaforandringer, menns dårlige helsevaner elelr noe annet vet man jo ikke.

Men det kommer flere og flere rapporter som påpeker at menn er i ferd med å utryddesi det lange løp.

Sædkvalitet kommer mye av helse ja. Men du må ikke tro det er bare menn som har dårlig helse eller kosthold. Antallet overvektige er vel tilnermet 50/50 menn/kvinner. Det er mye kvinnen kan gjøre under graviditeten som gir barnet problemer.

Jeg vet ikke mye om slikt men vil tro det er mulig å påvirke hvilket kjønn fosteret skal få. Om det ikke går så går det sikkert ann i nermære fremtid.

Med tanker på hvor mange mennesker det finnes på jorden i dag er det ett fett om det fødes noen prosenter flere menn eller kvinner, vi er alt for mange mennesker og det ser ikke ut til å stoppe med det første.

Jorden vil alltid overleve, vil menneskeheten?

Jeg tror menneskeheten vil forsvinne før jorden gjør om vi ikke finner en måte å flytte oss til andre planeter eller gjøre store fysiske inngrep på jorden i positiv rettning for oss.

Om jorden skulle finne på å bli truffet av et stort objekt eller forandre seg slik at den ble ubeboelig for oss hadde vi ikke hatt noe å stille opp med i dag.

At det kommer litt flere kvinner enn menn til verden er bagateller i forhold til alt annet som kan skje før førstnevnte blir noe problem.

Når det er sagt så trengs det ikke like mange menn som kvinner når det kommer til forplantning. En mann kan få barn med maaaange kvinner men en kvinne kan bare få barn med en mann i gangen. Get it?

Lenke til kommentar
Mens folk gjentar dette med at kvinner er sterkere enn menn fordi de lever lenger og er mindre utsatt for sykdommer.

Nei, kvinner lever lenger fordi mannskulturen oppfordrer generelt til en farligere livstil (hence: kriminalitet, drikking, røyking, uansvarlig kjøring) og flere mannfolk dør tidligere og dermed trekker ned statistikken. Ikke fordi kvinner lever lenger enn menn, naturlig.

Og si at mannen vil dø ut om 125000 år er som å si at man må sone dobbel livstidsstraff. For å si det sånn: We wont be here, it wont be hurt.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...