Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Ingen har vel heller svart på om man egentlig TRENGER menn, og til hva?

Man TRENGER kvinner fordi det er de som føder barn og det er nødvendig for menneskeheten.

Når en kvinne føder et barn uten hjelp fra sædceller fra mannen så vil det bety at man ikke trenger menn til å befrukte en kvinne. Det har enda ikke skjedd, blir ikke overrasket om vi utvikler en maskin som kan føde barn ved hjelp av sædceller, da trenger man ikke kvinner.

Dette har heller enda ikke skjedd, men akkurat nå og de neste par hundre årene trenger vi menn for å kunne holde populasjonen oppe, selv om noen vitenskapsmenn klarer å få kvinner til å føde barn uten hjelp fra sædceller så kommer det til å ta flere hundre år før man finner en så enkel metode at alle kvinner som vil føde kan gjøre dette.

Så, vi får vente og se, men akkurat nå trenger vi menn og kvinner for å holde populasjonen oppe og unngå å dø ut.

Som et tankeeksperiment: Hvordan ville verden vært UTEN menn?

Hvis de gradvis dør og kvinner bare føder jenter?

Shopping hadde økt 623760%, kriminalitet hadde sunket med det første, men steget når enkelte kvinner ser at de andre kvinnene er langt lette å rane. Depresjon blant folk hadde steget siden ikke alle kvinner er lesbisk/bifil.

Konstruksjoner av skyskrapere, veier, tunneller og annet fysisk tungt hadde dramatisk sunket. Kombinert med baby-boom så ser det ikke positivt ut.

Befolkningen akkurat nå stiger ganske raskt, og hvis kvinner føder kvinner som føder kvinner som føder kvinner så hadde befolkningen raskt kommet ut av kontroll, det hadde blitt satt restriksjoner på når man kan føde barn, kanskje ved 30 år, og maks et barn.

Krig hadde nok holdt seg på samme nivå, de hadde hvertfall ikke blitt enig, og finnes nok folk som Palin som kan manipulere folk til krig.

De fattigste i verden hadde blitt utryddet t fordi de ikke hadde noen måte å holde bli gravid på for å kunne føre slekten videre.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfölgelig hadde alt blitt halvert i forbruk om vi ble kvitt menn, halvparten av jordens befolkning er menn, og fjerner vi halvparten av befolkningen bruker man jo halvparten saa mye. :p

Og seriöst, tror du at kvinner konsumerer mindre enn menn? Tror du "damer shopper"-stereotypen har blitt til av seg selv eller?

Halvparten av tingene gjelder dessuten ikke for fjerning av menn, men ogsaa fjerning av kvinner (aka fjerne halvparten av populasjonen).

Forurensning, matvaremangel og saa videre er resultater av overbefolkning, og spiller ingen rolle hva man fjerner da.

Begynner aa bli mektig lei "dette kjönnet er bedre enn det andre kjönnet"-mökka. Folk har brukt flere ti-aar paa a skape ro mellom raser (med blandet resultat), og naa skal vi begynne aa rase over kjönn ogsaa? Dette ender vel med at til slutt (hvis du skaper et kvinnesamfunn/mannesamfunn der alle har lik hudfarge (blandet)) begynner folka aa drepe hverandre over musikksmak.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Som et tankeeksperiment: Hvordan ville verden vært UTEN menn?

[generalisering]

En verden full av sladder, intriger samt vitenskapelig/teknologisk utvikling ville stagnert. Sorry mac, men flertall forskere er folk med utovertiss.

Og arbeidslivet ville hatt tøffere tider i vente da det bare er kvinner og de vil ha barn (teoretisk sett at kvinner kan få barn uten menn) og dermed vanker i permisjon i hytt og gevær - og staten måtte rive seg i håret pga all penga som skal ut til de som har fått unge. Som igjen fører til et skattenivå som sprenger himmelen.

Si farvel til fete biler, elektronikk, eller gøyale TV-spill. Her skal det vanke i Mini eller Smart o.l. og helst minimalt med spill da det ikke er bra å sitte foran skjermen. "Hva skal man med så fete biler eller fete høytalere?" Det holder at man kan kjøre fra A til B, eller at høytaleren bare kan lage lyd.

Byggebransjen vil dra til helvete. PC teknikere o.l. folk i datafelt vil være mangelvare. Og bilmekanikere kan man bare tenke seg hvor mange det ville blitt av. Eller elektrikere, eller rørleggere.

Med andre ord; ikke så bærekraftig og spennende samfunn eller hva?

Apropos det å kunne få barn uten menn, har noen sjekket om forskerne i dette feltet har utovertiss eller hva? Så hvem er det som gir damene denne muligheten og teknologien?

Seriøst, før "fruentimmene" synes så høyt om seg selv, sørg for at dere har litt flere andeler i andre yrkesbransjer også da. Eller er dere kanskje for fine til å få hendene skitne?

Apropos preik om beskyttelse og sånn drit som egne P-plasser og buss og sånt: hva slags signaler tror damene de sender ut når de snakker om sånt? "Vi innrømmer at vi er sveklinger som ikke greier å ta vare på/beskytte oss selv når vi er ute, så vi trenger statlig beskyttelse". Og hva tenker de kriminelle? "Oi de der greier ikke å beskytte seg selv = lett bytte". Applaus. Dette fører virkelig til framgang. Få bein i nesa og vis ansvar for egen sikkerhet heller. Livet er hardt og ikke minst farlig. Gå på Krav Maga kurs o.l.

[/generalisering]

høhøhø dette er gøy

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ceburger: Vi burde jo klare å leve i harmoni, men historien viser det motsatte.

Egne vogner, egne parkeringsplasser, egne treningstudioer, kvoteringer osv sier vel sitt.

Ser jo at enkelte seriøst? mener at det ikke vil finnes rørleggere og elektrikere uten menn og at det vil bli overbefolkning ved at kvinner føder kvinner som føder kvinner.

Historisk sett har vel kvinner født kvinner før som nå, og de har igjen født.

Et samfunn uten menn betyr jo ikke at alle får 20 barn.....

Mange av oppfinnelsene er gjort av kvinner. Curie oppdaget f.eks radioaktiviteten, som en mann (selvsagt...) laget en atombombe av.

Nå er jo ikke veibygging og slike ting for tungt for kvinner.

Det er jo ikke sånn at veiene bæres på plass i svære ruller, vel?

Svært mange kvinner jobber i elektrobransjen.

De arbeidsplassene jeg har vært på som har drevet med elektromontasje, har vel ligget på 60-70% kvinner.

Jeg har faktisk litt tro på at kvinner ville tenkt mer praktisk når det gjelder elektronikk og pcer, og f.eks oppnådd flere standardiseringer og praktiske løsninger.

Kvinner tar forøvrig fødselspermisjon uansett når de må, og flere i permisjon vil føre til flere ansatte som igjen vil føre til lavere ledighet.

De kvinner jeg har møtt har vært like glad i hifi, biler og mobiltelefoner som menn men de har hatt en mer praktisk tilnærming til ting.

En kvinne ser fornuften av å kunne plugge standard hodetelefoner til en standard 3,5 mm utgang på en mobiltelefon.

En mann synes det er logisk å produsere telefonen med 2,5 mm utgang for så å få solgt overganger mellom 2,5 mm og 3,5 mm.

En kvinne synes det er praktisk med en standard støvsugerpose, en mann ser en logikk i å ha 347 forskjellige typer.

Se f.eks hvordan menn og kvinner bruker en pc.

Menn synes det er viktig å fokusere på prosessorhastigeht, antall Gb ram, benchmark resultater, drivere, tweaking, og lage et OS som man anbefaler 55 Gb ledig harddiskplass til.

Kvinner vil lage en ukeplan, ordne litt på facebook, få lagt ut bildene fra siste festen, og sjekke når en film går på kinoen.

forøvrig kom det flere interressanne innspill.

Høyere konsum skaper flere arbeidsplasser...

Det er jo litt artig at ceeburger nevner at menn har utviklet teknikken som gjør dem overflødige.

Er jo litt typisk at menn skaper sin egen undergang....hehe

Kina har favorisert guttebarn i mange år, befolkningen har allikevel økt til en imponerende størrelse må man vel si.

Det jeg virkelig kunne tenkt meg var å sett en realityserie hvor en ren kvinnegruppe konkurrerte mot en ren mannsgrisgru....eh, mannsgruppe og sett hvem som klarte seg best over tid.

Satt dem i en slags robinson setting...

Som noen også har påpekt er ikke alle lesbiske, men som f.eks den ene linken viste så var vel ca. halvparten av svenske jenter ihvertfall inne på tanken.

Sånn sett så vil de jo ha et vesentlig bedre utgangspunkt enn menn hvor det er et overveldene mindretall som har slike tilbøyeligheter.

Lenke til kommentar

De kvinnene du nevner som digger hifi og biler og PC og sånt er dessverre i mindretall. Jeg ser "blondiser" oftere.

Angående støvsugerposer, så er det snakk om en slags "formatkrig" i støvsugerverden :p De vil at brukere av deres støvsugere skal bruke deres poser. Dette har med marked å gjøre.

Angående PC bruk så mener du at kvinner holder seg til dritt PC'er som Celeron og gammel RAM og andre lavytelsesdeler? Da kan HW fabrikantene ta seg en bolle hvis damene styrte samfunnet?

LOL. Faen heller om jeg lever i et kvinnedominert samfunn. Hver dag ville blitt en bitchy dag. :p Og hvor enn jeg går ville jeg møtt på PMS droner (100% kvinner = høyere sjanse å møte på folk med hormonell ubalanse).

Angående kompiser, så har jeg som regel blitt stabba i ryggen/fryst ut av jentekompiser av ingen grunn (eller en grunn som man ikke vet fordi hvis man spør så sier de alltid "det er ingenting!"). Guttekompiser er still in contact.

En annen ting, det er som å gå på norsk-tentamen når man skal snakke med damer. Man skal velge ordene riktig, fordi ikke alt passer i samtalene deres. Mye mer avslappa å preke med de andre for da kan man si mye piss uten at de tar seg like mye nær.

Men sånn nysgjerrig, har no gutter tråkka deg i tærne?

Chill.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det jeg mente med pc bruk er at kvinner (ihvertfall de jeg har møtt) stort sett er mer opptatt av praktisk bruk og ikke spesifikasjoner i seg selv.

Menn er stolte over å presse noen ekstra Gb inn i en harddisk, slik at MS og andre OS leverandører kan tidoble størrelsen på OSet.

Menn lager ett kjappere/bedre grafikk kort og vips lager noen 3d effekter og fancy dilldall som bruker opp den ekstra kraften og vel så det.

Skaffer man seg raskere internetthastigheter opplever man at alle programmer krever mer nett-tilgang oftere for stadig å laste ned nye og større oppdateringer.

Og jeg svir av stadig flere tusenlapper på stadig bedre utstyr parallelt med at kravene for å gjøre akkurat det samme stadig øker.

Formatkrig kjenner jeg til, ja.

Hvordan kan man tro at kjønn skal samarbeide når støvsugerprodusentene ikke klarer det?

Blir litt teit når man bygger sitt støvsugerimperium på å dømme alle kjøperne til evig å kjøpe støvsugerposer som kun passer en eneste støvsuger i hele verden.

Og så importerer man selvsagt en eneste pose om gangen, som selges i en eneste butikk i fylket og den har kun åpent to ganger i uken.

Opplever akkurat det samme med lyspærer, luftfiltre, kabelplugger, skruer, og alt annet.

Blir det samme som at man ikke klarer å produsere en ostehøvel og ost i samme bredde, at det er teknisk umulig å produsere likt antall pølsebrød og brød og hvis man sjokkerer omgivelsene med å prøve å være litt mer miljøvennlig og velge en dobbelt så stor shampooflaske, så opplever man selvsagt at hullet også er dobbelt så stort slik at man dobler shampoo forbruket men har til gjengjeld en dobbelt så stor flaske som igjen ender med varer akkurat like kort som den mindre.

En fordel med menn er vel kanskje at de både har innovertiss og utovertiss og derfor kan kobles både mot kvinner og menn.

Sånn sett kan vel alle få seg noe....

Lenke til kommentar
Det jeg mente med pc bruk er at kvinner (ihvertfall de jeg har møtt) stort sett er mer opptatt av praktisk bruk og ikke spesifikasjoner i seg selv.

Menn er stolte over å presse noen ekstra Gb inn i en harddisk, slik at MS og andre OS leverandører kan tidoble størrelsen på OSet.

Menn lager ett kjappere/bedre grafikk kort og vips lager noen 3d effekter og fancy dilldall som bruker opp den ekstra kraften og vel så det.

Skaffer man seg raskere internetthastigheter opplever man at alle programmer krever mer nett-tilgang oftere for stadig å laste ned nye og større oppdateringer.

Og jeg svir av stadig flere tusenlapper på stadig bedre utstyr parallelt med at kravene for å gjøre akkurat det samme stadig øker.

Formatkrig kjenner jeg til, ja.

Hvordan kan man tro at kjønn skal samarbeide når støvsugerprodusentene ikke klarer det?

Blir litt teit når man bygger sitt støvsugerimperium på å dømme alle kjøperne til evig å kjøpe støvsugerposer som kun passer en eneste støvsuger i hele verden.

Og så importerer man selvsagt en eneste pose om gangen, som selges i en eneste butikk i fylket og den har kun åpent to ganger i uken.

Opplever akkurat det samme med lyspærer, luftfiltre, kabelplugger, skruer, og alt annet.

Blir det samme som at man ikke klarer å produsere en ostehøvel og ost i samme bredde, at det er teknisk umulig å produsere likt antall pølsebrød og brød og hvis man sjokkerer omgivelsene med å prøve å være litt mer miljøvennlig og velge en dobbelt så stor shampooflaske, så opplever man selvsagt at hullet også er dobbelt så stort slik at man dobler shampoo forbruket men har til gjengjeld en dobbelt så stor flaske som igjen ender med varer akkurat like kort som den mindre.

Der har vi det! De stygge mennene er roten til høye specs og 1000 støvsugerposer og shampooflasker! La kvinnene trå til og løse disse tinga! Da blir verden rosenrød :ph34r:

Eller snakket du om marked og økonomi egentlig? Trodde en stund at det var temaet. Genialt! Du greier å trekke inn marked og økonomi som kjønnsdebatt også. La en ny tid begynne: segregering mellom kjønnene. La det være 2 fronter som slåss om territorium. Og vips er vi tilbake til perioden 1945–1991 - med nye ideologier!

Mest gøyale tråden noensinne :!:

Lenke til kommentar
Ceburger: Vi burde jo klare å leve i harmoni, men historien viser det motsatte.

Egne vogner, egne parkeringsplasser, egne treningstudioer, kvoteringer osv sier vel sitt.

Ser jo at enkelte seriøst? mener at det ikke vil finnes rørleggere og elektrikere uten menn og at det vil bli overbefolkning ved at kvinner føder kvinner som føder kvinner.

Historisk sett har vel kvinner født kvinner før som nå, og de har igjen født.

Et samfunn uten menn betyr jo ikke at alle får 20 barn.....

Mange av oppfinnelsene er gjort av kvinner. Curie oppdaget f.eks radioaktiviteten, som en mann (selvsagt...) laget en atombombe av.

Nå er jo ikke veibygging og slike ting for tungt for kvinner.

Det er jo ikke sånn at veiene bæres på plass i svære ruller, vel?

Svært mange kvinner jobber i elektrobransjen.

De arbeidsplassene jeg har vært på som har drevet med elektromontasje, har vel ligget på 60-70% kvinner.

Jeg har faktisk litt tro på at kvinner ville tenkt mer praktisk når det gjelder elektronikk og pcer, og f.eks oppnådd flere standardiseringer og praktiske løsninger.

Kvinner tar forøvrig fødselspermisjon uansett når de må, og flere i permisjon vil føre til flere ansatte som igjen vil føre til lavere ledighet.

De kvinner jeg har møtt har vært like glad i hifi, biler og mobiltelefoner som menn men de har hatt en mer praktisk tilnærming til ting.

En kvinne ser fornuften av å kunne plugge standard hodetelefoner til en standard 3,5 mm utgang på en mobiltelefon.

En mann synes det er logisk å produsere telefonen med 2,5 mm utgang for så å få solgt overganger mellom 2,5 mm og 3,5 mm.

En kvinne synes det er praktisk med en standard støvsugerpose, en mann ser en logikk i å ha 347 forskjellige typer.

Se f.eks hvordan menn og kvinner bruker en pc.

Menn synes det er viktig å fokusere på prosessorhastigeht, antall Gb ram, benchmark resultater, drivere, tweaking, og lage et OS som man anbefaler 55 Gb ledig harddiskplass til.

Kvinner vil lage en ukeplan, ordne litt på facebook, få lagt ut bildene fra siste festen, og sjekke når en film går på kinoen.

forøvrig kom det flere interressanne innspill.

Høyere konsum skaper flere arbeidsplasser...

Det er jo litt artig at ceeburger nevner at menn har utviklet teknikken som gjør dem overflødige.

Er jo litt typisk at menn skaper sin egen undergang....hehe

Kina har favorisert guttebarn i mange år, befolkningen har allikevel økt til en imponerende størrelse må man vel si.

Det jeg virkelig kunne tenkt meg var å sett en realityserie hvor en ren kvinnegruppe konkurrerte mot en ren mannsgrisgru....eh, mannsgruppe og sett hvem som klarte seg best over tid.

Satt dem i en slags robinson setting...

Som noen også har påpekt er ikke alle lesbiske, men som f.eks den ene linken viste så var vel ca. halvparten av svenske jenter ihvertfall inne på tanken.

Sånn sett så vil de jo ha et vesentlig bedre utgangspunkt enn menn hvor det er et overveldene mindretall som har slike tilbøyeligheter.

Hahhahaha. Dette er jo 10000000% individuelt. Jeg er mann, og jeg synes også det er praktisk med en støvsugerposestandard istedet for 1000.

Trådstarter, er du ett troll?

Lenke til kommentar

Ok, de siste innlegget dine Ankh er bare spekulasjoner og dine egne meninger, har du beviser for dette og at alle menn paa planeten faktisk syns/gjör dette?

Apartheid er godt eksempel paa hvordan man skal löse en konflikt som handler om undertrykkelse, de undertrykte begynte ikke aa ta hevn og drepe alle som var i mot dem etter at Apartheid sluttet. Slikt ville bare skapt mer konflikter. Jeg syns feminister bidrar til at folk ikke tar kvinnefrigjörelse seriöst.

Have men oppressed women? Yes. Is that fair? No. But that doesn't give women license to disregard the rights of others, dominate men or simply create an alternate social structure.
Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bevisene mine er saker som har vært i media, statistikk som at menn faktisk lever kortere enn kvinner, faktum som at det sitter flere menn enn kvinner i fengsel, en god dose egne opplevelser, bøker jeg har lest (som michael moores "stupid white men"), diverse nyhetssaker osv osv.

Når det gjelder marked og økonomi så opplever jeg daglig idiotiske løsninger som i bunn og grunn skyldes ønsket om å tjene mer penger.

Siden det fortsatt finnes flest mannlige bedriftsledere så er det vel stort sett menn som er ansvarlige for denne formen for idioti.

Jeg blir f.eks irritert når jeg oppdager at de stapper en 2,5 mm hodetelefonutgang når jeg vet at standard hodetelefonplugg er 3,5 mm.

Dette er valg som gjøres bevisst, og ikke skyldes dumhet.

Av de erfaringer jeg har med kvinner, både i jobbsammenheng og privat, så er de generelt mye mer praktisk anlagt.

En kvinne ville tenkt at siden en hodetelefonplugg normalt er 3,5 mm så er det logisk å putte et tilsvarende hull i mobiltelefonen å stappe den inn i.

Og igjen, jeg blir irritert når jeg kjøper en dobbelt så stor flaske med ett eller annet og opplever at forbruket også dobbles fordi hullet er blitt dobbelt så stort.

Dette handler i bunn og grunn heller ikke om undertrykkelse eller apartheid, men om svært mange menn som tar dumme valg og handlinger slik at de blir hengende etter kvinnene utviklingsmessig.

Igjen, se f.eks hva MENN finner på på nettsider som darwin awards.

Jeg registrerer også at menn statistisk sett lever kortere enn kvinner, og tanken slår meg om dette kanskje er naturens måte å si at den ikke vil ha eller ikke trenger menn, ihvertfall ikke like mye som kvinner.

Jeg registrere også at stadig flere ønsker og får særregler for kjønnene, og mange av dem skyldes at man vil beskytte kvinner mot menn eller beskytte menn mot seg selv.

Tanken er også at f.eks alle de som er imot innvandrere egentlig har hatt negative opplevelser mot MANNLIGE innvandrere og derfor dømmer begge kjønn.

Man er også generelt mer imot homofile menn enn lesbiske kvinner, det har man også vært på alle arbeidsstedene jeg har vært på.

Og da kan man spørre seg om man egentlig er imot selve den seksuelle legningen eller egentlig frastøtes av at en tapende mann kan forelske seg i en annen tapende mann.

Det får liksom være grenser for hva man skal tåle av selvforakt...

Ellers er det en interressant debatt med mange prinsippielle sider.

Lenke til kommentar
Samme saken har surra gjennom hodet mitt, men lager ikke tråd om det :p

Eneste(?) problem er at VELDIG få kvinner vil bli kvitt menn ;)

Der tar du feil. De fleste kvinner vil gladelig leve uten menn. Eneste kvinner trenger menn til er å forsørge dem.

Lenke til kommentar
Samme saken har surra gjennom hodet mitt, men lager ikke tråd om det :p

Eneste(?) problem er at VELDIG få kvinner vil bli kvitt menn ;)

Der tar du feil. De fleste kvinner vil gladelig leve uten menn. Eneste kvinner trenger menn til er å forsørge dem.

Så det du sier er at kvinner ikke vil ha forsørgere?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg tenker ikke utrydding som at menn skal aktivt avlives en for en, men som at menn kanskje graver sin egen grav og gradvis BLIR utryddet fordi det er mindre og mindre behov for dem.

Menn generelt gjør sitt for å utrydde seg selv ved å ta fysisk tungt arbeid, utføre risikoaktiviteter, ta flere sjanser i trafikken, og i det hele tatt ofte ta det som kalles feil valg.

Står det et skilt over en knapp som sier "ikke trykk på knappen" MÅ mange menn trykke på den for å se hva som skjer.

Står det nymalt ett sted må menn bort med fingeren for å se om det stemmer.

Når det gjelder å "utrydde idioter" har land sør for oss forsøkt det før og det er fortsatt ikke snillt gjort.

Skamme seg!!!!

Poenget er som sagt ikke at man skal "seek and destroy" menn, men at menns oppførsel og handlinger etter mitt syn er iferd med å utrydde dem.

Skal man ha en avstemming, som høres fornuftig ut, bør man kanskje for eksempel ha noe som:

"Kan du klare deg uten menn" eller "Hvem er best egnet for overlevelse, menn eller kvinner" eller "Fortjener menn å formere seg" eller noe slikt.

Men igjen, utgangspunktet er om menn selv oppfører seg slik at de gradvis utrydder seg selv.

Man kan f.eks spørre hvis man kan velge å redde 2 personer fra å f.eks drukne, og man må velge mellom å redde en (sexy?) kvinne eller en mann så ville faktisk ihvertfall jeg valgt kvinnen med mindre mannen var familie eller om det var en venn.

Om dette skyldes at man underbevisst vurderer som takkegaven fra kvinnen kan bli mer interressant enn fra mannen skal være usagt, men ja, jeg hadde ihvertfall valgt kvinnen.

Forøvrig heter det seg at ved alle ulykkker sier man kvinner og barn først, dvs at man allerede der verdsetter en kvinne mer enn menn og at man anser at tapet av en mann ikke er så viktig som tapet av en kvinne.

Så kan man jo tenke over om man ville tilbragt tiden på en øde øy med en kvinne eller en mann.

Lenke til kommentar
Bevisene mine er saker som har vært i media, statistikk som at menn faktisk lever kortere enn kvinner, faktum som at det sitter flere menn enn kvinner i fengsel, en god dose egne opplevelser, bøker jeg har lest (som michael moores "stupid white men"), diverse nyhetssaker osv osv.

:roll:

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke utrydding som at menn skal aktivt avlives en for en, men som at menn kanskje graver sin egen grav og gradvis BLIR utryddet fordi det er mindre og mindre behov for dem.

Menn generelt gjør sitt for å utrydde seg selv ved å ta fysisk tungt arbeid, utføre risikoaktiviteter, ta flere sjanser i trafikken, og i det hele tatt ofte ta det som kalles feil valg.

Står det et skilt over en knapp som sier "ikke trykk på knappen" MÅ mange menn trykke på den for å se hva som skjer.

Står det nymalt ett sted må menn bort med fingeren for å se om det stemmer.

Når det gjelder å "utrydde idioter" har land sør for oss forsøkt det før og det er fortsatt ikke snillt gjort.

Skamme seg!!!!

Poenget er som sagt ikke at man skal "seek and destroy" menn, men at menns oppførsel og handlinger etter mitt syn er iferd med å utrydde dem.

Skal man ha en avstemming, som høres fornuftig ut, bør man kanskje for eksempel ha noe som:

"Kan du klare deg uten menn" eller "Hvem er best egnet for overlevelse, menn eller kvinner" eller "Fortjener menn å formere seg" eller noe slikt.

Merkelig påstand 1 der. Mens du spår at manne-bestanden er på vei ned, så viser verdens historie det motsatte, det har aldri vært så mange mennesker på kloden som i dag, og derfor aldri vært så mange menn. Både menn og kvinner er del av samme art, menensket og det er dets framtid du kan spå og drøfte. Menn og Kvinners vekst og fall er avhengige av hverandre. Jeg tviler sterkt på at vi vil se at f eks antall jente-bayber som blir født øker og gutte-babyer reduseres (med mindre folk som Ankh får tilgang til labratoriene) Derfor, så lenge det er mennesker vil det være menn og kvinner.

Om naturen ville utrydde menn fordi kvinner var så mye bedre og perfekte så hadde vi sett det på fødselstall og overlevelses dyktighet. Hos mennesker er gutte/jente fødsler ca 50/50. Fordi vi er tilpasset å leve i jevnt fordelte samfunn med en mann per kvinne.

Man kan f.eks spørre hvis man kan velge å redde 2 personer fra å f.eks drukne, og man må velge mellom å redde en (sexy?) kvinne eller en mann så ville faktisk ihvertfall jeg valgt kvinnen med mindre mannen var familie eller om det var en venn.

Om dette skyldes at man underbevisst vurderer som takkegaven fra kvinnen kan bli mer interressant enn fra mannen skal være usagt, men ja, jeg hadde ihvertfall valgt kvinnen.

Forøvrig heter det seg at ved alle ulykkker sier man kvinner og barn først, dvs at man allerede der verdsetter en kvinne mer enn menn og at man anser at tapet av en mann ikke er så viktig som tapet av en kvinne.

Så kan man jo tenke over om man ville tilbragt tiden på en øde øy med en kvinne eller en mann.

Scenarioet om å redde den ene fremfor den andre avhenger av mye annet en bare kjønn. Ville heller reddet en kvinnlig lege enn en mannlig narkoman osv. Det med at kvinner og barn reddes først er en skikk fra gammelt av. Om en fare truer stammen eller gruppen, så ble kvinner og barn prioritert, enkelt grunnet at stammen må ha unge individer for å overleve, kvinnen har som kjent stått for barnepasset siden tidens morgen. Med andre ord, det er en praktisk grunn til at kvinner og barn alltid har blitt prioritert først. Menn har alltid sett på det som "ærefult" å ofre seg for sin familie.

Angående å være strandet på en øde øy så ville jeg som mann heller hatt en kvinne enn en mann som følgesvenn.

Det er fordi jeg tror at som ellers i naturen der det er den tilpasningsdyktige som overlever, størst variasjon av egenskaper er mest tilpasningsdyktige. Derfor tror jeg ett gjenomsnitlig mann-kvinne lag er mer overlevelsesdyktig enn mann-mann eller kvinne-kvinne, siden den første kombinasjonen gir størt variasjon i egenskaper (som alt handler om i følge darwin). Og så selfølgelig er det en fordel å være strandet på en øde øy med en av motsatt kjønn om en ønsker å grunlegge en stamme/sivilisasjon :)

Lenke til kommentar

Hvis alle menn hadde forsvunett ville alt forbruk av mat gått ned med 50%, men på andre ting, hvor kvinner er overrepresentert i forbruket, ville det ikke være like merkbart. Men produkson ville likevell gått ned med 50% og mest sansansynelig mye mer i og med at menn har de "tunge" jobbene, altså produksjon...

Blir vell heller bedre å spørre: Er kvinner klar for å ta seieren mot menn?

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...