Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

menn er slemme og kvinner er onde, ok?

Forresten, holder dere på forsatt? :p

Hvis vi tar religion i bildet her, hvordan vil trådstarter forklare til alle jentene/damene som er religøse og vil følge "Guds plan" om å reprodusere slik det var i hans bilde? Dette er selvsagt paraphrase.

VIlle ikke det da skape en krig mellom religøse og ikke-religøse?

Og når den krigen er ferdig, så ville ikke det skape en krig mellom folk som oppfater en religion forskjellig eller rett og slett ha bare forskjellig religion? :p

Men det som er så artig med sånne diskusjoner om kjønn, midøsten situasjonen, økonomi, krig osv. usansett hva som sies her og til og med hvis vi kom fram til en konklusjon om at menn er svin, bort med dem, lenge leve kvinnen, så vil det ikke SKJE! Med mindre selvsagt dere ta over hver eneste land i hele verden og begår det største folkmordet siden holocaust på menn, så vil jo historien DERES starte med vold, og er ikke dere imot vold? :S

Kan du også, for sakens skyld, forklare hvordan du skal bli "kvitt oss", har du ikke et reelt svar for dette, kan du like gjerne kaste denne tråden i din søppelkurv, for hva er poenget med en "what-if" diskusjon? Eneste gangene det er tillat med slik er i fotball...

Ha en god dag og skaff deg en kjæreste, may it be a woman, man, or severeal men/women, me no care, get a life, stop caring.

Pz

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Et kvinnestyrt samfunn hadde vært interessant. Intriger, baksnakking og langsinte "ledere" kunne blitt interessant.

Dette har alt vært besvart. Kvinnestyrte smafunn finnes. De er (så godt som) frie for vold, kriminalitet og overgrep.

Se: tidligere innlegg i samme tråd

Småsamfunn ja, hvor det stort sett bare er en homogen folkegruppe som lever sammen. Det er nok mulig å finne noen "mannestyrte" småsamfunn uten vold og kriminalitet. For hvem begår kriminalitet i samfunn hvor alle kjenner alle?

Vi kan trekke paralleller til Norge. Et stort samfunn, som tradisjonelt sett har bestått av en homogen gruppe (før innvandring tok til i stor grad). Konfliktnivået var lavt, det har aldri vært spesielt mye kriminalitet og "alle" har vært tilfredse.

Lenke til kommentar
Dette har alt vært besvart. Kvinnestyrte smafunn finnes. De er (så godt som) frie for vold, kriminalitet og overgrep.

Hvorfor kan ikke kjærringer som deg tie og sette seg stille i et hjørne, for så å holde seg der til en fra det sterke kjønn ønsker deg et annet sted. DET ville gjort verden til et bedre sted. Slutt på innblanding fra sure, sutrende, manipulative krek.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Vil det si at mennene i denne tråden innser sitt tap? :tease:

Samfunn har det bedre når de er styrt av kvinner. For at dere små gutter skal kunne trøste dere med at dere er bra dere også så ja, dere er også viktige bidragsytere i samfunn hvor kvinner styrer.

Og Ankh deltar da i debatten. Men hun deltar ikke i ad hominem-angrep eller latterliggjørelser.

Hun har brukt forskningskilder, guttene her har ikke gjort det. De forsøker heller å latterliggjøre kvinnen og viser på den måten bare hvor heldige fremtidens jenter vil være som vil slippe slike latterlige små umodne barnerumper som er mer eller mindre i voksen alder.

Sier hun som ikke en gang tør og poste med sin egen profil men som anonym :roll:

Det er vel mer userriøsitet i ditt inlegg enn det er i de aller fleste inleggene fra gutta her. Og Ankh er ikke noe mer serriøs henne heller, som ikke svarer på konstruktive innleggg fra andre debattanter men bare fortsetter med å gjennta vrøvlet sitt, og kommer med ingen troverdige kilder på det hun skriver. Det har kommet kilder her inne på at faktisk Y kromosonet kan reparere seg selv og det er også opplyst om at kloning ikke er i nærheten av å ha kommet langt nokk til å bruke dette for å lage mennesker (når vi har fått en godt fungerende kloningsmetode så har man sikkert også funnet opp en kunstig livmor så da trenger man ikke kvinnen heller).

Et kvinnestyrt samfunn hadde vært interessant. Intriger, baksnakking og langsinte "ledere" kunne blitt interessant.

Nei det er ikke og har ikke vært noen kvinnestyrte sammfunn som man vet om. da får du i tilfelle komme med en bedre kilde enn et intervju med en som påstår å ha vært der i derspigel.dk. det som ble skrevet der virket veldig fiksjonellt og urealistisk også.

Det har vært flere sammfunn hvor kvinnen har blitt sett veldig opp til hvor det blir laget fruktbarhetsstatuer, ol. til ære for kvinnen, men dette betyr ikke at det er kvinnene som styrer. Det har vært menn som styrer også i disse sammfundene.

While the existence of numerous matrilineal or avuncular societies is undisputed, it has been recognized since the 1970s that there are no societies which are matriarchal in the strong sense that some societies are patriarchal. Joan Bamberger in her 1974 The Myth of Matriarchy argued that the historical record contains no reliable evidence of any society in which women dominated. Anthropologist Donald Brown's list of "human cultural universals" (i.e. features shared by all current human societies) includes men being the "dominant element" in public political affairs (Brown 1991, p. 137), which he asserts is the contemporary opinion of mainstream anthropology.

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Matriarchy

Og når det er snakk utopi sammfunn med bare ett kjønn så har man jo budistmunkene. disse utdøver ikke vold mot noen (ikke en gang insekter), bruker ikke mer resurser enn absolutt nødvendig, forsøpler ikke, osv.

Og hvis man tar bort menn fra jorkloden ville som sagt økonomien og teknologi/industri kollapset totalt.

At det er mye fler kvinner enn menn som trur på overnaturlige ting som healere, spåkoner, slankepiller, ol. gjør det vel ikke noe bedre

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Såvidt jeg har lest så kan IKKE Y-kromosonet fikse seg selv, men blir mer og mer slitt gjennom generasjonene inntil det er borte.

http://www.associatedcontent.com/article/3...me_extinct.html

Det er heller ikke kun Y-kromoson saken som skaper dette:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1632413.stm

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_...icle3040118.ece

Tilbake (enda en gang) til at kvinner får barn sammen, så var det IKKE snakk om kloning men at to kvinner fikk barn SAMMEN uten menn.

http://www.ivf.net/ivf/lesbian_couples_cou...n_baby-o13.html

Man tar altså egg fra kvinne en, klipper og limer litt, setter egget inn i kvinne 2...vips: Ny baby.

Dette er ikke kloning, hvor man skaper en kopi av seg selv.

Jeg har prøvd å svare på det jeg blir spurt om, men ikke alle har fått med seg at jeg har svart og gjentar derfor uriktige påstander.

La oss bl.a en gang for alle slå fast at det IKKE er snakk om kloning her!!!!

Lenke til kommentar

Mye lite relevante linker og dumme argumenter ute å går her, etter min mening.

Argument er en begrunnelse for et synspunkt, og vi bruker argumenter når vi forklarer noe eller prøver å overbevise noen. Å argumentere betyr egentlig å klarlegge eller bevise noe. I en muntlig debatt, for eksempel om et politisk emne, vil den som har de beste argumentene på hånda, gå seirende ut av debatten. I en fagartikkel kan velvalgte og logiske argumenter ha mye å si for om leseren lar seg overbevise. Alle som deltar i meningsutvekslinger, må kunne noe om argumentasjon, og for alle som leser ressonnerende sakprosa, er slik kunnskap selve nøkkelen til teksten.

altså argumenter som:

- menn står bak all verdens kriger (Stemmer ikke)

- En annen side er menns trang til å skade seg selv. (har du kilder)

- Flest menn dør i base-hopping, bilulykker osv. (dette er forklart tidligere av en annen bruker)

- Flest menn/gutter skader seg på trampolinen. (Trur faktisk det er det motsatte, ettersom flere jenter sliter med benskjørhet og trampoliner forverrer slikt)

- Flest menn finner på rare ting som ender med døden, jfr darwin awards og lignende. (linker hadde som sagt vært fint)

en ting til lurer jeg på hvor vil du hen med disse argumentene? det eneste man kan trekke ut av dine argumenter er at du vil at men burde utryddes?

Man tar altså egg fra kvinne en, klipper og limer litt, setter egget inn i kvinne 2...vips: Ny baby.

Dette er ikke kloning, hvor man skaper en kopi av seg selv.

Jeg har prøvd å svare på det jeg blir spurt om, men ikke alle har fått med seg at jeg har svart og gjentar derfor uriktige påstander.

La oss bl.a en gang for alle slå fast at det IKKE er snakk om kloning her!!!!

Trur man ender opp med samme genfeil og lignende som barn som er resultat av innavl.

Noen siste ord:

Denne "diskusjonen" virker meget døfødt ettersom argumenter er upresise og til tider urelevante, kilder og linker er like upresise som argumentene og etter dine innlegg og bedømme har du allerede gjort opp en mening og diskusjonen er egentlig bare propaganda. (monolog)

Fattern hadde et godt ordtak til dette: Det er ingen vits å diskutere med idioter; de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med erfaring!

Lenke til kommentar
Morsomme er at det ikke er noen kvinner som har besvart mitt innlegg på forrige side.

Jeg vil ha innspill og svar på det jeg skrev! :)

Det er av den enkle grunn av at det ikke er morro å besvare et saklig og godt poengtert innlegg som man ikke har motargumenter til. :)

Jeg har heller ikke fått svar på mine innlegg i denne tråden, og jeg ser på det som at jeg har klart å få frem noen glimrende poenger, som ingen har noe motsvar på. ;)

Lenke til kommentar
Morsomme er at det ikke er noen kvinner som har besvart mitt innlegg på forrige side.

Det er av den enkle grunn av at det ikke er morro å besvare et saklig og godt poengtert innlegg som man ikke har motargumenter til. :)

Jeg har heller ikke fått svar på mine innlegg i denne tråden, og jeg ser på det som at jeg har klart å få frem noen glimrende poenger, som ingen har noe motsvar på. ;)

Meget sant.

Men de kunne ha svart. Om det hadde vært usaklig og poengløse motargumenter som ikke holder vann, hadde vi enkelt overkjørt de igjen og igjen. Jeg liker slikt i denne type debatter :)

Lenke til kommentar

usaklig diskusjon... Menn kan ikke klare seg uten kvinner, og kvinner kan ikke klare seg uten menn. Please, kan noen stenge denne tråden? Denne tanken at kvinner skal klare seg uten menn er mer surrealistisk enn noen ting. Og hva skal skje med over 3 milliarder menn hvis kvinner skal leve her på jorda for seg selv?

Lenke til kommentar

Det er sikkert fordi Ankh ikke har klart å google fram noen linker som kan brukes :p

Forøvrig syns jeg det er mistenkelig mye linker og lite av trådstarters egne tanker og argumenter for disse påstandene. Greit at man skal bruke kilder for å bakke opp påstandene sine, men når man nær sagt argumenterer med linker av varierende kvalitet og i det store og hele bruker svært lite energi på å slenge på noe eget så blir det for min del en litt tafatt diskusjon.

Hadde det vært noe sånt som

<tilfeldig debattant>: Jeg syns du tar feil fordi X og Z.

Ankh: Jeg vil ikke si det, fordi Y, T og R. Dessuten støtter <link> denne påstanden.

kunne jeg greit ha vært med, men når det isteden blir

<tilfeldig debattant>: Jeg er uenig fordi Y og X.

Ankh: Nei, du tar feil. Link, link, link, link, link, link og link.

så sitter jeg igjen med en stadig voksende inntrykk av at trådstarter har god kunnskap om hvordan google funker og lite annet.

Lenke til kommentar

Om 100 millioner år ja..

Mannen er virkelig i ferd med å dø ut :p Forhåpentligvis har forskere kommet såpass langt innen den tid at mannen kan reddes. ;) Evt tar naturen seg av det på den tiden.

Forøvrig syns jeg det var hysterisk morsomt at genet i Y-kromosonet som danner testiklene og at utviklingen styres i retning av gutt, het SRY (sorry) :p

Noe kroppen burde være når den får vite hvor vondt det er å bli sparket i testiklene :|

Lenke til kommentar
Om 100 millioner år ja..

Mannen er virkelig i ferd med å dø ut :p Forhåpentligvis har forskere kommet såpass langt innen den tid at mannen kan reddes. ;) Evt tar naturen seg av det på den tiden.

Forøvrig syns jeg det var hysterisk morsomt at genet i Y-kromosonet som danner testiklene og at utviklingen styres i retning av gutt, het SRY (sorry) :p

Noe kroppen burde være når den får vite hvor vondt det er å bli sparket i testiklene :|

Please det finnes ikke mennesker om 1 million år engang, så det trenger i ikke tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...