Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det bare var kvinner i verden ville det ikke blitt bygd flere høyblokker, for kvinner er for smarte til å balansere på sånne høyder :) Mange kvinner ville blitt nødt til å gjøre ting de egentlig ikke ville. I stedet for å kunne slappe av med brodering om kveldene, ville de måttet være ambulansesjåfører, brannkvinner o.l. Og mange kvinner måtte ha levd uten barn, så de kunne tatt seg av barna til de andre kvinnene og vært vikarer for dem. Pensjonsalderen måtte ha blitt forsinket for å beholde flere i arbeidslivet. Kvinner har jo en tendens til å jobbe deltid. Som mange sier; en latterlig tråd. Er sikker på at det sitter en homofil mann og pønsker ut en tilsvarende tråd ut fra at kvinnenes tid på jorda må være slutt.

Lenke til kommentar

det at damer kan lage barn selv er bare bullshit. 99.999997 % av alle barna vil dø. bare 0,0000000000001 vil kunne lage barn. hvis menn dør om 13000år dør kvinner om 13015 år. Kilde:Google

Ankh: bare vet til Islam tar over oss du :p

Endret av AK-74
Lenke til kommentar
Ankh: bare vent til Islam tar over oss du :p

Hehe ja. Det er sånt tull som denne tråden presenterer som får meg til å lengte etter 1800 tallet.

Eller en ny tullinglov der tullinger som Ankh blir sendt til konsentrasjonsleir oppi Mount Everest. Det trengs ikke bevoktning pga klimaet og de er velkommen til å prøve å nedstige fjellet. Ankh bør være glad for at dette er på internett og ho gjemmer trynet sitt bak en skjerm. Hvis dette var IRL så ville tilogmed leiemordere tatt henne gratis, eller nei, de ville tilbudt å betale for å kverke henne. Ho er som en flue, svirrer rundt og er irriterende, og den følelsen man får når man rekker etter en gjenstand for å kverke den... AH :p

Lenke til kommentar
Zarac: Så feministene ser ut til å vinne?

Det er jo ikke nyanser det er snakk om her, men at 40% av menn nå er under det som man bør ha for å være fertil.

Vi må jo spise rimelig usunt for å komme ned på det nivået.

Egilanso: Når tråden startet var det med bakgrunn i ulike nyheter som kom frem om mannens framtid.

Dette gikk delvis på at en overvekt av kvinner i barnehager og skole fremhever de feminine verdier, det at man fant ut at mannen matematisk sett vil vært utryddet om 13000 år (mener jeg å huske), det at man lagde egne treningstimer for kvinner, egne togvogner for kvinner, egne parkeringsplasser for kvinner osv slik at de kunne gå i fred for menn, gjennomsnittsvekten for menn øker mye mer enn for kvinner osv osv.

Ser man på alt dette under ett så kan man si at man får en tendens som starter i det små og forsterkes med masse små grep inntil mannen er borte.

Det gjelder også f.eks barnefordelingssaker, hvor det normale er at mor får barna.

Ofte sitter vel mor også igjen med huset ved skilsmisser fordi hun uansett fikk barna.

Jeg har egentlig ikke noe mål om å tråkke på mannen i seg selv, men jeg forsøker å konstantere noen fakta.

Jeg mener at mannen går i feil retning (ikke hver eneste) men som gruppe, og at de som en møll flyr rett inn i lyset og brenner opp...

Dette er vel alle eksempler på at mannen blir diskriminert, og poltikerene aksepterer det.

Ja men kvinner krasjer så uendelig mye mer hvis man ser i forrhold til kjørte kilometer.

Forresten så er kloning langt fra perfeksjonert. De aller fleste kloner overlever ikke en gang til fødselen og de kloner som overlever så langt har ett veldig kort liv etter dette (noen tror at "aldringsklokken" i cellene ikke blir skrudd tilbake når man kloner noen og at klonen dermed er like gammel som den den ble klonet fra rent cellemessig)

sauen dolly f.eks. var den eneste som overlevde av 277 forsøk på å klone henne og hun levde bare til 6 år (og fikk leddgikt som ble behandlet når hun var 5 år) selv om en vanelig livslengde på en slik sau er 11-12 år.

Så lykke til med en fremmtid uten menn med kloner, det vil ihverfall bli noen korte liv med mange helseproblemer.

Og når det gjelder et sammfunn uten menn så ville utviklingen rett og slett ha stoppet opp da det er for det aller meste menn som er forskere, ingenører og opfinnere. Og det er menn som er villig til å ta risikoen med å starte opp store bedrifter. Og det er menn som står for de fleste geniene i værden (som gjør store opptagelser)

Det kan minne litt om at Ankh er en ny Valerie Solanas med SCUM Manifesto

Nesten allt det Ankh skriver om er egenklig eksempler på at menn blir diskriminert i dagens sammfunn, men det er ingen som vil ta tak i det for det er ikke politisk korekt, og feministene kjører bare på for mer dskriminering av mannen.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Har lest bare litt på starten av denne tråden, så kan hende det er ferdigdiskutert, but here it goes:

Noen sa tidligere at menn kunne kanskje etterhvert lage barn uten kvinner, som et motargument mot det en annen sa om at kvinner kan lage barn uten menn. Hvis noen av dere har studert biologi vet dere sikkert at kvinner har kjønnskromosom XX, og menn XY. X-kromosomet inneholder alle oppskriftene for ALT som skjer i kroppen, hva som skal dannes osv. Y-kromosomet derimot inneholder BARE gener for hvordan den mannlige delen av msk skal dannes. INGEN andre gener.

Hvis en mann for eksempel har foreldre med sykdomsgener må mannen SELV ha et allel som dominerer sykdomsgenet for å ikke bli syk. Det er jo litt snedig. Hvis alle kvinner får guttebabyer som har arvet deres ressesive (vikende) gen for en sykdom, blir mannen syk. Kvinner har dermed større sjanse for å "overleve" en slik arvelig sykdom. Det er fordi kvinner har TO X-kromosomer som må være ressesive for å bli sykt, mens mennenes Y-kromosom ikke har den egenskapen. Dermed bestemmes jo "skjebnen" til en mann av kvinner, ikke sant?

Kvinner er det sterkeste kjønn!

I tillegg må jeg få kommentere noe av det som ble skrevet her et sted. Det er ikke alle kvinner som VIL ha barn og familie. Vi hadde klart oss fint uten menn som dreper edderkopper for oss, det klarer vi selv.

Nå skal det nevnes at jeg ikke er på noen side her egentlig, jeg bare påpekter fakta. Jeg ville ikke levd i en verden uten menn.

Lenke til kommentar
Kvinner er det sterkeste kjønn!

Hehe, basert på genetikk koblet opp mot sykdom? Da kunne du bare sagt at kvinner har lengst levetid og følgelig er sterkest, det er omtrent like logisk.

Hva mener du med at du ikke er på noen "side" når du nettopp sa at kvinnen er det sterkeste kjønn?

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Jaja, men det har jo noe med det at vi er kvinner i den første delen av graviditeten, det er tydeligvis også grunnen til at noen av oss gutter har brystvorter. (om ikke jeg husker feil)

Jeg har ikke noe tro til noe sterkeste kjønn, fordi men kan gjøre ting kvinner ikke kan, og kvinner kan gjøre ting men ikke kan.

Og det med at flest men er fører i flest bilulykker, vel for å si det sånn da: hvem kjører mest?

Lenke til kommentar
Basert ut på genene våre er kvinnene sterkere, var det jeg mente.

Av det jeg vet er ikke menn veldig mye mer utsatt for sykdom enn kvinner, da hadde det vært omtalt i langt større grad.

Jeg vil påstå at det argumentet nesten faller helt bort. Da synes jeg du skal satse på levetid istedet :p

Lenke til kommentar
Basert ut på genene våre er kvinnene sterkere, var det jeg mente. Alle egenskapene en mann har, bortsett fra kjønnsrelaterte, er fra kvinnen.

Merkelig det da, selv er jeg ingen biolog, men dersom alle egenskapene nedstammer fra kvinnen, hvordan har det seg at mange egenskaper, både gode og dårlige er sterkt overepresentert hos det ene kjønnet ? F eks har menn gjennom hele historien vært overrepresenter innen leder roller og innen noen yrkes grupper som f eks soldatyrket, vitenskaplige yrker og fysisk krevende yrker. Eller bærer kvinner disse egenskapene selv i bøtter og spann, men de kan ikke bruke de selv, først når de får en sønn blir egenskapene aktive ? Jeg mener ikke at noen av kjønnene er bedre enn det andre, jeg snakker kun på generell basis at noen egenskaper er overepresentert hos det ene kjønnet, deriblant innenfor de yrkene jeg har nevnt.

Og hvordan kan det ha seg at dersom far er ekstremt smart, og mor er mindre smart, så burde det da etter din teori være størst sannsynlighet for at barnet ville blitt mindre smart, noe som ikke er eksprimentelt tilfelle. Verden er full av far til sønn arveligheter, der både far og sønn er kjente for suksesser innen samme felt.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Å være smart er ikke genetisk da. Cuburger, hvis du skal argumentere innenfor biologi på mikronivå osv må du kanskje sette deg inn i stoffet. Weismann gruset for lenge siden påstandene til Lamarck om at fysiske egenskaper arves til avkommet. Det stemmer ikke!

Jeg bare påpeker litt interessant fakta. At det er det kvinnelige kjønnskromosomet som inneholder alle gener utenom kjønnsgenene. Selvfølgelig kan ting stamme fra far til sønn også, men som sagt har jo gutter X og Y. DVS kvinnelig og mannlig kjønnskromosom.

Det var bare det jeg ville si.. Jeg mener ikke at vi hadde klart oss uten menn, det har jeg ikke sagt. Men ut i fra genene "kunne" det jo vært mulig.

Endret av Nymph
Lenke til kommentar
Å være smart er ikke genetisk da. Cuburger, hvis du skal argumentere innenfor biologi på mikronivå osv må du kanskje sette deg inn i stoffet. Weismann gruset for lenge siden påstandene til Lamarck om at fysiske egenskaper arves til avkommet. Det stemmer ikke!

Jeg bare påpeker litt interessant fakta. At det er det kvinnelige kjønnskromosomet som inneholder alle gener utenom kjønnsgenene. Selvfølgelig kan ting stamme fra far til sønn også, men som sagt har jo gutter X og Y. DVS kvinnelig og mannlig kjønnskromosom.

Det var bare det jeg ville si.. Jeg mener ikke at vi hadde klart oss uten menn, det har jeg ikke sagt. Men ut i fra genene "kunne" det jo vært mulig.

Det er veldig spesielt å påstå at kvinnen er det sterkeste kjønn ut ifra genetikk, se heller på verden i praksis.

Lenke til kommentar

Det kvinnelige kjønnskromosomet inneholder ikke alle gener, nei..langt ifra! Vi har tross alt 46 kromosomer, der 2 stykker er kjønnskromosomer (XX eller XY avhengig av om man er mann eller kvinne). De resterende 44 kromosomene forekommer i par, der halvparten kommer fra far og den andre halvparten fra mor. Alle kromosomparene inneholder gener som koder for ulike egenskaper, og i kjønnskromosomene ligger for det meste bare gener som regulerer kjønnsmessige forskjeller (hormoner, melkekjertler, kjønnsorganer osv).

Det finnes imidlertid noen gener som ligger på kjønnskromosomene og koder for andre ting enn egenskaper som har med kjønn å gjøre. Ettersom X-kromosomet er større enn Y-kromosomet, har det også flere gener, og noen av disse allelene (genutgavene) har ingen "tvilling" på Y-kromosomet.

Dette gjelder blant annet genet for fargeblindhet. Fargeblindhet er en recessiv, kjønnsbunden sykdom, og genet ligger på en del av X-kromosomet som ikke "finnes" på Y-kromosomet.

For at en kvinne skal bli fargeblind, må begge hennes X-kromosomer ha det sykdomsfremkallende genet, fordi det friske genet ville styrt dersom det ene X-kromosomet var friskt. For en mann, derimot, holder det at det syke genet finnes på det ene X-kromosomet som han har, fordi det ikke finnes noe tilsvarende gen på hans Y-kromosom som kan overstyre det syke X-kromosomet.

Men dette betyr absolutt ikke at kvinnene må være det sterkeste kjønn på gennivå, for det er bare en brøkdel av våre egenskaper som ligger på kjønnskromosomene.

Lenke til kommentar

Dette tviler jeg sterkt på med mindre noen kan vise til kilder. Når jeg mener at "smarthet" er arvelig er det selvsagt anlegget og potensialet for å bli smart. Alle erfaring fra virkeligheten tilsier at egenskaper er arvelige, både fra far og mor, jeg mener hvordan er det i det hele tatt mulig å ligne på sin far eller mor dersom det å arve fysiske egeneskaper ikke er mulig ?

Nei ikke ifølge det du selv sier, du sa jo at Y-kromosomet kun inneholdt kjønnsinformasjonen. Husk på at alle menn sitt X kromosom stammer fra moren, så ifølge din teori kan ikke en sønn arve noe fra sin far, ikke ligne på sin far, han får kun manndommen fra sin far.

Jeg tror en del arvelig informasjon ikke ligger i X og Y kromosomet, men i noen av de andre kjønnsuavhengige parene, så noen egeneskaper er arvelig for begge kjønn, og til begge kjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...