Wubble Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Haha, latterlig tråd.. For å snu på det, så er vell sikkert over 90% av verdens forskere menn, det er flere mannlige leger, og generelt har menn de mer krevendes jobbene. Hva gjør dere når det forsvinner? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Er denne pissekonkurransen aktiv igjen? Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Dette er en relativt gammel diskusjon nå, men så følgende nyhet på TV som ble gjengitt i alle aviser: http://www.side2.no/helse/article2637628.ece Undersøkelsen kan lett snus til at fedre påfører sine barn psykiske problemer, ihvertfall flere enn hva som skjer med to kvinner. Ser ut som enda en spiker i mannens kiste er hamret inn.... Det er godt mulig det at 2 mødre i muligens litt større grad enn 2 fedre kan gi psykisk sterkere barn, fordi kvinner er generelt mer omsorsfulle og har større empatiske egeneskaper enn menn, men skal vi begynne å diskutere forskjeller på menn og kvinner så kommer du ikke utenom menns sterkere sider. Der kvinnene er sterk i empati og omsorg, så er menn fysisk sterkere og konjugtivt sterkere. Sånn som jeg tolket artikellen har det ingenting med at menn påfører direkte psykiske problemer på barn, det er bare noe oppspinn du har funnet på. Artikkelen sier klart og tydelig at barna kan påvirkes av at mødrene ønsker barna sterkt som en følge av at de må gjennomgå mer for å bli gravide. Dette er ikke en spiker i kisten for noen av kjønnene, jeg kan være enig i at det finnes forskjell mellom mann og kvinne, men gjett hva ? Evolusjonen viser at vi overlever best sammen, menn og kvinner på samme planet (merkelig hva ? ), hadde noen av menn eller kvinners egenskaper vært usuksesfulle eller dårlige for arten, så hadde de dødd vekk med generasjonene, menn hadde blitt mer lik kvinner eller kvinner mer lik menn i atferd dersom en av kjønnenes egenskaper var mer overelevelsesdyktig eller "å foretrekke". At kvinner og menn er ulike i atferd og egenskaper, samt at det er ca like mange kvinner som menn, samt at menn og kvinner har vært litt ulike i atferd i all fortid er en evolusjonær bekreftelse på at begge kjønns atferd og egenskaper fremmer arten vår. Å si at "kvinner er bedre enn menn/menn er bedre enn kvinner" eller "det er spikeren for menn/kvinner" blir bare usaklige, uargumenterte påstander med like mye troverdighet som relgion, mytologi og eventyr uten rot i noe annet en subjektive meninger og fordommer. Endret 13. juni 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 En mann på en badestrand som leker med egne barn er enten pedofil eller driver med incest, sikker begge ting, en kvinne blir ikke omtenkt på samme måte.Hmm... Må faktisk si meg helt uenig. Jeg tror jeg tenker "så fint, en pappa som har tid til å leke med barna sine." Kanskje du bare har en litt pervers og pessimistisk tankegang? Ser man på den voldens som begås, uansett om det er knivstikking, nedslåing eller ran....jepp, menn igjen.Legg til at mesteparten av belastningen på helsevesenet som skyldes overvekt og lignende....jepp, menn igjen. Kilder? Ser man på menneskeskapt klimaforurensing, så kan jeg vedde på at man like godt kunne kallt det mannsskapt klimaforurensing.Du kan vedde på? Synes faktisk dette innlegget er ganske så useriøst. Derfor er det like greit at man endelig kan kutte mannen helt ut, selv til reproduksjon:http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507004 Dette kalles kloning, og er ingen nyhet. Men så klart, om dere vil ha kopier av dere selv gå rundt omkring, be my guest. Dessuten fins det kvinner der ute som ikke er feminister som vil ha seg litt kuk. (beklager litt usaklig argument) Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil.Jeg tenker at denne tråden egentlig er ganske morsom i grunn, og det er typisk at det er opprettet en slik tråd, men ikke en tilsvarende tråd om "kunne vi ikke like godt bare fjernet alle kvinner fra samfunnet?". Vurderer faktisk å kopiere inn førsteposten din i gullkorn-tråden eller "Post-eksempler på kvinnelogikk-tråden" Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ankh føler seg sikkert veldig vellykket som driver med sin kjønnskamp og bruker tida på å irritere seg over det mannlige kjønn. At ho føler at tilværelsen ikke blir komplett uten en slik kjønnskamp er vel hennes sak. Mens andre mennesker der ute som faktisk bidrar noe konstruktivt for fellesskapet, er det alltid noen som heller konsentrerer seg om kjønnskamp i 2009. Det handler om perspektiv. Noen har høyere bevissthet og kan rasjonalisere hva som faktisk er viktig i livet, mens noen ikke. De innbiller seg at de gjør samfunnet en tjeneste med en kjønnskamp i 2009. Altså, noen må jo stå for det nedre sjiktet når man tar gjennomsnittsregning av IQ blant en populasjon. Man kan også se verden slik at det er alltid noen som irriterer oss, men som alltid er der likevel uansett hvor mye vi ønsker å bli kvitt dem. Med mindre sånne irritasjonsmomenter virkelig er en trussel, så er de ellers harmløse. La dem gå sin gang, og la de tro at de har gjort noe viktig i livet når de går i graven. Så lenge de er i sin egen drømmeverden skader de ingen. De er bare irriterende, men de kunne ikke visst bedre. De kan jo ikke bli smartere enn hva de virkelig er. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Herre min hatt, er det fremdeles liv i denne tråden? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det har dukket opp flere nyhetsinnslag de siden sist, og jeg har også kommet over flere sider som omhandler det samme. http://www.naturmaling.no/annenmal.htm påstår (sitat): "Det er i dag kjent at muligheten til å få barn når man er over 30 år er drastisk synkende og det er ofte mannen som er årsaken. Hvis sædkvaliteten fortsetter å synke tilsvarende de neste 30 år har vi mennesker i industrialiserte land mistet evnen til å få barn." http://www.dinside.no/815082/vil-du-ha-%ABgode-svommere%BB Her nevnes det følgende (sitat): "Vi som bor i Nord-Europa bør imidlertid ta til oss resultatene fra den spanske studien. 40 prosent av unge menn på våre breddegrader har nemlig en sædkvalitet som er dårligere enn det som anbefales om man ønsker å få barn." Schrødingers katt hadde vel også et program nylig hvor det ble påvist en redusksjon av sædkvalitet og økning i deformerte kjønnsorgan på nyfødte barn. Jeg antar at når man først har lagt merke til den negative fokuseringen på menn i forhold til kvinner så legger man også mer merke til nyheter om nettopp det. Man kan jo ta det med et smil: http://www.101humor.com/humor/view/1323/de...-dr-menn-tidlig Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1339584.ece Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Menn har overtid prestert å grave sin egen grav til den grad at hvis man strekker de store linjer vil være på god vei til utryddelse, noe som forøvrig ikke vil være negativt etter mitt syn.Menn som ser på en kvinner er en kikker, ser en kvinne på en mann er mannen en blotter....uansett så taper mannen. Kvinner tildeles nå egne parkeringsplasser enkelte steder, for å være tryggere mot menn. Kvinner har allerede tilgange til egne busser/togvogner enkelte steder..av samme grunn. Ser man på verdens kriger og faenskap, er vel alt så godt som uten unntak utført av menn. Start av TO verdenskriger de siste hundre år, midtøsten, israel/palestina, nord-korea...menn hele gjengen. De fleste erotiske filmer blir fortsatt mannens utstyr sladdet, mens kvinnen kan brettes ut. En mann på en badestrand som leker med egne barn er enten pedofil eller driver med incest, sikker begge ting, en kvinne blir ikke omtenkt på samme måte. Ser man på den voldens som begås, uansett om det er knivstikking, nedslåing eller ran....jepp, menn igjen. Ser man på menneskeskapt klimaforurensing, så kan jeg vedde på at man like godt kunne kallt det mannsskapt klimaforurensing. Legg til at mesteparten av belastningen på helsevesenet som skyldes overvekt og lignende....jepp, menn igjen. Derfor er det like greit at man endelig kan kutte mannen helt ut, selv til reproduksjon: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507004 Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil. Så....TRENGER man egentlig mannen i dagens samfunn, og isåfall til hva? Ville ikke verden vært et bedre sted om man fjernet alle menn fra den???? Under første verdenskrig var det flere kvinner enn menn i England som var tilhengere av krigen så argumentet om at det var en krig menn alene sto for holder ikke. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Utan menn ville det ikkje vore noko sæd i det heile tatt. Egga til kvinnene sørger for Downs syndrom. Sæden til mennane sørger for kvikke barn. Endret 15. juni 2009 av Zarac Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er lett å være for krig når man vet at man selv ikke skal sloss i den. At menn er imot krigen er vel sånn sett ikke så rart. Sitronsaft: Det var ikke kloning det var snakk om, men bruk av stamceller til å frembringe barn mellom to kvinner. Du ba om kilder: http://www.dagbladet.no/2009/01/28/nyheter...s/drap/4581664/ http://dinmat.bt.no/Temasider/Artikler/Mat...enn-enn-kvinner http://debatt.sol.no/content/passer-menn-i-barnehagen Dette var kun noen eksempler.... Jeg har ihvertfall erfart at man følger ekstra godt med på menn som jobber i barnehagen, menn som er på stranden, osv....og ja, jeg er også blandt dem som tenker mitt når jeg ser menn har kontakt med barn. Mesteparten av dette ble heftig debattert for en tid tilbake, tenkte bare å oppdatere litt etter at flere nyheter har lagt seg i samme sporet. Man kan for eksempel diskutere mer hvorfor sædkvaliteten stuper så drastisk... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Sitronsaft: Det var ikke kloning det var snakk om, men bruk av stamceller til å frembringe barn mellom to kvinner. Ehm. Har du gått nærmere inn på denne prosessen? Jeg tror du har misforstått litt. Man tar cellekjernen fra en stamcelle fra ryggmargen til en person (kvinne eller mann, har ikke noe å si) og putter denne cellekjernen inn i en eggcelle (man fjerner først den opprinnelige kjernen i eggcellen). Eggcellen kommer altså fra en kvinne. Hittil ser vi at vi ikke trenger "ingredienser" fra en mann. Det man nå har er et embryo med 46 kromosomer i cellekjernen, det samme man ville fått om man smeltet sammen en eggcelle og en sædcelle ved tradisjonell befruktning. Cellen vil dele seg (mitose) og celleklumpen vil bli større og større og til slutt danne et foster på vanlig måte som ved tradisjonell befruktning. Barnet vil ha identisk DNA (arvestoff/gener/kromosomer) som personen (kvinnen) som ga stamcellen hvis kjerne ble brukt i eggcellen. Hvem eggcellen kommer fra er irrelevant, det er kjernen som har noe å si. _ _ _ Som vi ser, trenger vi ingen ingredienser fra en mann. Om vi skal tenke realistisk på spørsmålet "Hadde ikke verden vært et bedre sted uten mannen?" så ville det ikke gått, pga man trenger en mann til å lage det første barnet (en jente) som man igjen kan klone. Så det blir faktisk ganske feil å si at verden kunne klart seg uten menn fra starten, for det kunne de altså ikke. OM IKKE, det går an å smelte sammen to egg-celler hvor da kjønnskromosomene er satt sammen av to X'er, men jeg vet ikke om dette går an. Jeg vil ikke egentlig tro det. Som noen sikkert også har merket, fins alle ingrediensene man trenger i en kvinne, og én kvinne alene. Dvs at om hele verdensbefolkningen dør ut og én kvinne overlever kan hun lage nye individer, men disse vil alle være en klone av henne. Om hun kloner barna sine vil disse også være en klone av henne, og hun vil ikke kunne danne gutter. Med andre ord kan en enkel kvinne lage en populasjon av kvinnelige kloner, hvor absolutt alle har helt identisk arvemateriale. Jeg ville ikke likt å leve i en slik verden, men det er bare meg. Edi: Litt skrivefeil her og der. Endret 16. juni 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Menn kan jo ikke vinne, da vi ikke kan gjøre noe riktig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hvis du jobber mye og hardt - så har du «aldri» tid til henne.Hvis du ikke jobber mye og hardt - så er du en udugelig latsabb. Hvis hun har en kjedelig og underbetalt jobb, blir hun utnyttet og diskriminert .Hvis du har en kjedelig underbetalt jobb, så må du bare se til å få ræva i gir og skaffe deg en ny og bedre en. Hvis du blir forfremmet, foran en kvinne - kalles det favorisering. Hvis hun blir forfremmet, foran deg - kalles det likestilling. Hvis du gråter er du en pusling. Hvis du ikke gjør det - er du ufølsom. Hvis du tar en beslutning uten å rådføre deg med henne - er du en sjåvenist.Hvis hun tar en beslutning uten å rådføre seg med deg - er hun en selvstending kvinne. Hvis du ber henne gjøre noe hun ikke liker - kan du virke dominerende. Hvis hun ber deg gjøre noe du ikke liker - kalles det en tjeneste. Hvis du liker at kvinner barberer leggene og holder seg i form, så er du en mannsgris.Hvis du ikke liker det - er du uromantisk. Hvis du liker å holde deg i form, så er du forfengelig. Hvis du ikke gjør det - så er du en slask. Hvis du er stolt over egen suksess, så er du en overlegen blei.Hvis du ikke er det, så er du uten ryggmarg og ambisjoner. Hvis hun har «vondt i hodet» - så er hun trøtt.Hvis du har det, så elsker du henne ikke lenger. Hvis du stadig forsøker få henne i seng, er du syklig opptatt av sex.Hvis du IKKE prøver deg hele tiden, ja så må du ha en på si. Kan det virkelig stemme at ordet mannskamp ikke har dukket opp i tråden? Er noe såpass patetisk som Manshow det beste vi kan få til av opprør mot det femininfiserte samfunnet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ankh, sædkvaliteten påvirkast av kva vi spiser og stress (kvinner). Sædkvaliteten til menn synker fordi feministane stadig får meir makt i samfunnet og menn blir meir undertrykt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Uten å gidde å lese hva som står i resten av tråden, mistenker jeg at det i bunn og grunn dreier seg om en kamp mellom kjønnene... Så mitt store spørsmål er: Hvorfor i det hele tatt ha en kamp om hvilket kjønn som er best? Hvorfor i all verden skal det ikke kunne gå an å leve sammen og innse at ene parten er dårligere på ett punkt enn den andre parten og motsatt. Ingen taper noe nevneverdig på dette. Når alt kommer til stykket, så elsker menn kvinner og kvinner elsker menn. ...Med mindre man er homofil/lesbisk. Da har jeg inntrykk av at man ikke legger seg så mye borti denne kampen uansett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Zarac: Så feministene ser ut til å vinne? Det er jo ikke nyanser det er snakk om her, men at 40% av menn nå er under det som man bør ha for å være fertil. Vi må jo spise rimelig usunt for å komme ned på det nivået. Egilanso: Når tråden startet var det med bakgrunn i ulike nyheter som kom frem om mannens framtid. Dette gikk delvis på at en overvekt av kvinner i barnehager og skole fremhever de feminine verdier, det at man fant ut at mannen matematisk sett vil vært utryddet om 13000 år (mener jeg å huske), det at man lagde egne treningstimer for kvinner, egne togvogner for kvinner, egne parkeringsplasser for kvinner osv slik at de kunne gå i fred for menn, gjennomsnittsvekten for menn øker mye mer enn for kvinner osv osv. Ser man på alt dette under ett så kan man si at man får en tendens som starter i det små og forsterkes med masse små grep inntil mannen er borte. Det gjelder også f.eks barnefordelingssaker, hvor det normale er at mor får barna. Ofte sitter vel mor også igjen med huset ved skilsmisser fordi hun uansett fikk barna. Jeg har egentlig ikke noe mål om å tråkke på mannen i seg selv, men jeg forsøker å konstantere noen fakta. Jeg mener at mannen går i feil retning (ikke hver eneste) men som gruppe, og at de som en møll flyr rett inn i lyset og brenner opp... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hvor er moderatorene? Trodde ikke trolling var tillatt på diskusjon.no. 21 sider med svar på en trolletråd må da vel være ny rekord? Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dummeste jeg har lest på lenge... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jævla teit ass! alle er like dumme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå