Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har (naturlig nok) ikke lest hele tråden, men dette er jo bare komisk. Bare det å hentyde at menn er overflødig vitner om fraværende kunnskap om dagens samfunn. Hvis man hadde fjernet menn fra samfunnet i dag hadde samfunnet kolapset i løpet av kort tid. Man trenger ikke se lengre til jobber med tekniske ting som data og elektronikk for å skjønne hvorfor. Kvinner er i det store og det hele fraværende innen slike ting, og rekruteringen av kvinner er elendig for å si det pent. Du har gjerne klasser innen f.eks data på 15-20 person hvor du kanskje er så heldig å finne en jente eller to, og da er du faktisk heldig. Med tanke på hvor avhengig dagens samfunn er av data og elektronikk generelt så er det ganske utenkelig å radere ut menn pr. dags dato. Så spørsmålet er egentlig stikk motsatt. Er kvinner klar for å ta tapet av menn? Dvs. hva trenger vi egentlig kvinner til utover reproduksjon? Historisk sett har jo kvinner i stor grad vært hjemmeværende, og det er da ingenting som tilsier at samfunnet har endret seg så radikalt at det ikke fortsatt er mulig?

Lenke til kommentar
*Snip* Historisk sett har jo kvinner i stor grad vært hjemmeværende, og det er da ingenting som tilsier at samfunnet har endret seg så radikalt at det ikke fortsatt er mulig?

Økonomi, kamerat. Økonomi.

Dette gjer det tilnærma umogleg at ein av foreldra går heime med ungane. Så eg må sei du tek feil.

Ein kan sjølvsagt klara seg med ei inntekt, men då må far gje frå seg så ufatteleg mykje kvalitetstid med ungane. Og farsrollen har endra seg radikalt dei siste tiåra.

Lenke til kommentar
*Snip* Historisk sett har jo kvinner i stor grad vært hjemmeværende, og det er da ingenting som tilsier at samfunnet har endret seg så radikalt at det ikke fortsatt er mulig?

Dette gjer det tilnærma umogleg at ein av foreldra går heime med ungane. Så eg må sei du tek feil.

Ein kan sjølvsagt klara seg med ei inntekt, men då må far gje frå seg så ufatteleg mykje kvalitetstid med ungane. Og farsrollen har endra seg radikalt dei siste tiåra.

Har det virkelig endret seg så mye de siste 10-15 årene? Jeg har vokst opp med hjemmeværende mor og far i 70% (dårlig betalt) stilling. Det er litt spesielle forhold i og med at vi hadde gjeldsfritt hytte og hus, men det kompenseres ved at man kunne hatt 100% godt betalt stilling. Dessuten, poenget mitt var egentlig at samfunnet har vært mannsdominert før og fungert. Spørsmålet mitt er derfor, hva har endret seg? Hva er det som tilsier at det fortsatt ikke er mulig (totalt mannsdominert samfunn)? Hva er det vi trenger kvinner til utover til reproduksjon?

Lenke til kommentar

Reknestykket ditt vil eg ikkje uttala meg noko om, meir enn å sei at du nok har bomma ein smule. Eit huslån skal utgjer <30% av ei hushaldning?

Eg trur me treng kvinner til å halde oss i øyrene. Kvinnene kan få oss til å roe ned, og vice versa. Yin og Yan.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
Det har vel aldri vært så mange kvinner som tar høyere utdanning? Jeg merker meg også at mange jenter nå tar realfag. Kan ikke det stemme?

Men... vi har testosteron! Vi vil alltid vinne :). Pluss at menn har faktisk større hjerne ^^

Det er akkurat den testosterondelen eg prøvde å referera til i mitt tidlegare innlegg. Testosteron utan tøyler er aldri positivt. Det same gjeld for all del østrogen.

Og det meiner eg indikerer at me treng kvarandre.

Dette med storleiken på hjernen har vorte diskutert her på forumet, sannsynlegvis fleire gonger. Eg er på den sida som meiner at storleik er irrelevant. (Utan at dette avslører meg på nokonsomhelst andre områder!)

Lenke til kommentar
Reknestykket ditt vil eg ikkje uttala meg noko om, meir enn å sei at du nok har bomma ein smule. Eit huslån skal utgjer <30% av ei hushaldning?
Nå er det ikke så enkelt som å si at man får 30% mer lønn. Du glemmer jo da helt at 70% stilling regnes ut med null lån, og lån gir skattefordeler. Brutto utgjør hoppet faktisk 8.500kr pr. måned, og i tillegg kommer altså skattefordelen av å ha et lån. Det kommer såklart veldig an på hvor stor andel lånet blir av husets verdi i tillegg til løpetid, men hvis jeg forutsetter lån på 900.000, 60% av husets verdi, og 20 års løpetid blir det 7.700kr og raskt regnet (med skattekalkulator på dinepenger) så skal netto differanse 100% stilling med lån kontra 70% uten bli 7.200kr. Det er ikke langt unna ;)
Lenke til kommentar

Det er jo bare hvordan samfunnet er lagt opp, det gikk før, det vil selvsagt kunne gå nå, faktisk lettere siden bedre teknollogi gjør at man må jobbe mindre for samme velstand.

AtW

Lenke til kommentar

Du har eit poeng, men for å ikkje blande inn økonimikrisa i denne tråden, vil eg la det ligge.

Eg kan likevel poengtere at gruppa du beskriv er i eit mindretal etter luksusbonanzaen me har opplevd dei siste åra her i landet.

Og sidan dette handla om damer vs. menn, vil eg leggje til: Det er damene som handlar. :p

Lenke til kommentar

Om menn vil tape for kvinnen? Definitivt! Det slaget er jo allerede tapt. Alt i dag foregår på kvinners premisser. Likestilling er ordet en kvinne bruker for å kue en mann. Møt dem med ordet rettferdighet og de blir sure. For da diskuterer en plutselig på likefot.

Kvinner vil over tid kvitte seg med menn. I løpet av de neste 100 til 200 år vil kvinner jobbe bevisst med å redusere antallet menn på denne planeten til et absolutt minimum. Til slutt er voi menn så få at vi aldri vil kunne ha noen som helst form for makt siden kvinnene vil være overtallig i nivået 99,99% mot 0,01%. Om det i det heletatt vil være så mange menn på jorden. Menn trenger kvinner, kvinner trenger ikke menn. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Om menn vil tape for kvinnen? Definitivt! Det slaget er jo allerede tapt. Alt i dag foregår på kvinners premisser. Likestilling er ordet en kvinne bruker for å kue en mann. Møt dem med ordet rettferdighet og de blir sure. For da diskuterer en plutselig på likefot.

Kvinner vil over tid kvitte seg med menn. I løpet av de neste 100 til 200 år vil kvinner jobbe bevisst med å redusere antallet menn på denne planeten til et absolutt minimum. Til slutt er voi menn så få at vi aldri vil kunne ha noen som helst form for makt siden kvinnene vil være overtallig i nivået 99,99% mot 0,01%. Om det i det heletatt vil være så mange menn på jorden. Menn trenger kvinner, kvinner trenger ikke menn. Slik er det bare.

Personlig har jeg liten tro på noen slik konspirasjonsteori, hvorfor skulle kvinner som gruppe ville kvitte seg med menn? (eller motsatt for den saks skyld?), de fleste virker til å være tilfreds med at det er to kjønn.

AtW

Lenke til kommentar

Personlig har jeg liten tro på noen slik konspirasjonsteori, hvorfor skulle kvinner som gruppe ville kvitte seg med menn? (eller motsatt for den saks skyld?), de fleste virker til å være tilfreds med at det er to kjønn.

AtW

Joda. Så lenge menn kan forsyne dem med materielle ting og ta dritjobbene for dem så er det greit nok å ha menn i verden. Dog går utviklingen dit hen at vi (menn) lager maskiner til å ta dritjobbene. Da er det fint lite og ingenting en kvinne trenger en mann til. Forøvrig så er det ingen konspirasjonsteorie, men heller en evolusjonsteori. Menn er overflødige så snart teknikken som erstatter en mann sin fysiske overlegenhet er på plass.

Lenke til kommentar

... og hva er det menn trenger av kvinnen utover reproduksjon (som forøvrig også er noe kvinner er avhengig av menn for pr. dags dato)? Strengt tatt ingenting, så hvis man faktisk klarer å kunstig fostre frem barn så er kvinnen like unødvendig som mannen. Det er såklart hvis man så absolutt må henge seg opp i slik konspirasjon. Faktum er at man pr. dags dato har hetrofile forhold ikke bare pga. reproduksjon, men også pga. eget følelsmessig behov. En ev. løsrivelse fra det andre kjønn vil kreve at den type «link» fjernes og erstattes av noe annet. Så kan man såklart påstå at man på lang sikt går mot et kvinnedominert samfunn, men personlig tviler jeg sterkt på at det noen gang vil skje. Med en så teknologisk avhengighet har menn i dag et virkelig sterkt kort i og med at kvinner generelt bryr seg døyten om teknologi (og noe sier meg at det ikke endrer seg med det første). Altså, skulle problemet oppstå kan menn bare streike et par uker for å understreke deres viktighet, og «problem solved» :)

Lenke til kommentar
... og hva er det menn trenger av kvinnen utover reproduksjon (som forøvrig også er noe kvinner er avhengig av menn for pr. dags dato)? Strengt tatt ingenting, så hvis man faktisk klarer å kunstig fostre frem barn så er kvinnen like unødvendig som mannen. Det er såklart hvis man så absolutt må henge seg opp i slik konspirasjon. Faktum er at man pr. dags dato har hetrofile forhold ikke bare pga. reproduksjon, men også pga. eget følelsmessig behov. En ev. løsrivelse fra det andre kjønn vil kreve at den type «link» fjernes og erstattes av noe annet. Så kan man såklart påstå at man på lang sikt går mot et kvinnedominert samfunn, men personlig tviler jeg sterkt på at det noen gang vil skje. Med en så teknologisk avhengighet har menn i dag et virkelig sterkt kort i og med at kvinner generelt bryr seg døyten om teknologi (og noe sier meg at det ikke endrer seg med det første). Altså, skulle problemet oppstå kan menn bare streike et par uker for å understreke deres viktighet, og «problem solved» :)

Menn trenger kvinner, som du for så vidt nevnte, for følelsesmessige relasjoner. En relasjon kvinner ikke på noen som helst måte trenger, ikke på nær samme måte som en mann. Noe du vil se i kriterier kvinner vs. menn har i jakten på en partner. Kvinner vil ha en mann med penger og gode gener, en mann vil ha en kvinne han kan elske og ære.

Ellers så vil en på sikt se at kvinner vil behodle nok menn til å sikre reproduksjon (hvor mange menn trenger en for å befrukte 1000 kvinner? 1! Når det omer til teknikk så er menn såpass smarte og løsningsorienterte at de vil lage maskiner som fikser maskiner. Dernest er utviklingen av bortimot selvstendige elektroniske styringssystemer godt i gang. Legg da til at mennene som står for befruktningen står for den minimale arbeidskraften en vil trenge for vedlikehold av maskiner og systmer så er behovet for antall menn knapt nok målbart.

Som sagt, det er ingen konspirasjonsteori, det er evulosjonsteori. En skal ikke sitte å betrakte verden rundt oss lenge før en ser dette klart og tydelig.

Lenke til kommentar

... og hvem fikser de selvstendige systemene når de krasjer? Det er en grunn til at vi fortsatt har piloter i fly på tross av at flyene kan fly seg selv for lenge siden. Det kommer rett og slett at mennesker i motsettning til maskiner kan reagere fornuftig i en helt ukjent situasjon. Vi har rett og slett en evne til å resonere som maskiner vanskelig kommer til å få. Dessuten, lenge for kvinner dominerer totalt vil menn ha gjort opprør. Det er ingen grunn til å tro at menn sitter godtroende og lar kvinner overta totalt. Kall det gjerne evolusjon, men jeg har fortsatt like lite tro på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...