Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Menn har overtid prestert å grave sin egen grav til den grad at hvis man strekker de store linjer vil være på god vei til utryddelse, noe som forøvrig ikke vil være negativt etter mitt syn.

Menn som ser på en kvinner er en kikker, ser en kvinne på en mann er mannen en blotter....uansett så taper mannen.

Kvinner tildeles nå egne parkeringsplasser enkelte steder, for å være tryggere mot menn.

Kvinner har allerede tilgange til egne busser/togvogner enkelte steder..av samme grunn.

Ser man på verdens kriger og faenskap, er vel alt så godt som uten unntak utført av menn.

Start av TO verdenskriger de siste hundre år, midtøsten, israel/palestina, nord-korea...menn hele gjengen.

De fleste erotiske filmer blir fortsatt mannens utstyr sladdet, mens kvinnen kan brettes ut.

En mann på en badestrand som leker med egne barn er enten pedofil eller driver med incest, sikker begge ting, en kvinne blir ikke omtenkt på samme måte.

Ser man på den voldens som begås, uansett om det er knivstikking, nedslåing eller ran....jepp, menn igjen.

Ser man på menneskeskapt klimaforurensing, så kan jeg vedde på at man like godt kunne kallt det mannsskapt klimaforurensing.

Legg til at mesteparten av belastningen på helsevesenet som skyldes overvekt og lignende....jepp, menn igjen.

Derfor er det like greit at man endelig kan kutte mannen helt ut, selv til reproduksjon:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507004

Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil.

Så....TRENGER man egentlig mannen i dagens samfunn, og isåfall til hva?

Ville ikke verden vært et bedre sted om man fjernet alle menn fra den????

Hhahahaahahahah, må bare spørre...er du lesbisk?

Endret av Nektard
Lenke til kommentar
Jeg tenker, skulle jeg som kunde valgt et produkt som f.eks en bil og latt det stå symbolsk ved to ulike bilmodeller som symboliserer mann og kvinne...så ville mannen i mitt syn vært en rusten ødelagt vrak, mens en kvinne ville vært den ultimate drømmebil.

I Pimp My Ride så er det null problem i å fikse vrak! Mannen består!! Spartaaaa!

Lenke til kommentar

Synes egentlig tankegangen din nærmer seg fascistisk, Ankh. Selv om ikke begge kjønnene er "nødvendige" når vitenskapen kan fikse reproduksjon, trenger man da å forkaste det andre kjønnet? Kvinner liker menn, hvorfor skulle de ville kvitte seg med dem?

Er det naturen selv som siler "det svake" hankjønnet, sier du? Det har da aldri forekommet for noen andre arter noensinne tidligere, hvorfor skulle det skje mennesket, og hvorfor skulle det skje nå?

Du virker ikke å ha så mye til overs for menn. Og du har en tendens til å dra alle under en kam. Men hvis vi tar meg som et eksempel. Du kjenner ikke meg, og vet ingenting om meg (selv om du kanskje kan ha dannet deg et inntrykk av meg gjennom postene mine, men de trenger ikke være representative for meg på noen måte, og om de er det er det uansett likegyldig i denne sammenhengen). Vil du si at jeg er genetisk utstyrt til å være et dårlig menneske? Er jeg underlegen kvinnen? Og ikke minst, hvis jeg skaffet meg en lederstilling, hadde det vært ufortjent, hadde det vært på bekostning av kvinnelige medarbeidere, hadde jeg gjort en dårlig jobb? Hadde jeg misbrukt min stilling?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Athorb: Det som jeg startet med var en påpeking fra ulike kilder hvor det tilsynelatende så ut som om menenskers handlinger og naturen favoriserte kvinnen.

Et klart eksempel er undersøkelsen hvor kvinner med miljøgiften pcb i blodet fødte dobbelt så mange jenter fordi guttefostrene oftere ble abortert.

allerede der virker det som om naturen beskytter jentefostre bedre, ser ihverfall ingen grunn til at jentefostre skal tåle pcb bedre enn guttefostre hvis det ikke var en survival of the fittest sak.

Jeg kjenner ikke deg, nei, men mener alle er genetisk utstyrt til å bli et dårlig menneske.

Men i den settingen så virker det for meg som om flere menn enn kvinner velger å bli et dårlig menneske.

Mesteparten av kriminaliteten, overgrepene, volden, ranene osv begås av menn noe som gjenspeiler at det er flest menn i fengslene.

Jeg synes alle menn er underlegne kvinnen, basert på både hva jeg har lest og hva jeg har opplevd.

Jeg ser det ofte i arbeidssammenheng, spesielt forskjeller i hvordan kjønn løser nye arbeidsoppgaver og hvordan de ulike kjønnene takler hverdagen.

Når det gjelder ledere så mener jeg at man i prinsippet burde hatt den best egnede personen som leder, for meg en person som er faglig dyktig, har gode sosiale egenskaper, fokuserer på bedriftens utvikling isteden for egen vinning, og styrer bedriften uten å foreta ekstreme handlinger bare for å markere seg.

Jeg har jobbet for glimrende mannlige ledere, men synes det blir færre og færre av dem.

De lederne jeg har hatt og kjenenr til i ulike kjente bedrifter er svært ofte småkriminelle, mangler totalt sosiale antenner, er skremmende kyniske, og ville fått en ss-offiser i en konsentrasjonsleir til å fremstå sympatisk i forhold.

Dette er forhold som har vokst frem under gutteklubben grei, hvor de gir hverandre fordeler i et egosentrisk miljø.

Du hadde ikke nødvendigvis gjort en dårlig jobb, men hvis du går blåøyd og forventer at du skal få en lederstilling fordi du skal gjøre en god jobb så kan jeg si deg her og nå at du sannsynligvis aldri vil bli leder i et av de store kjente norske firmaene.

Det er heller ikke på bekostning av kvinner, men jeg kjenner mange konkrete tilfeller hvor søknader fra kvinner går rett i søpla uleste.

Mange bedrifter vil ikke ha kvinnelige ledere, og da kan man jo spørre seg hvis du hadde fått en slik stilling isteden for en kvinne om du fikk den på bekostning av en kvinne fordi hun ikke ble vurdert engang.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det misbruk av stilling, men jeg vet av erfaring at veldig mange gjør det de må for å få eller beholde en god jobb, og da lukker de gjerne øynene for etikk og moral og slike ting som kun er til hinder i jobben.

Men det kan fort bli litt høna og egget.

Jeg leste i helgen at KLM`s aller beste kunde (den som fløy absolutt mest) var en tysk miljøvernminister.

Så i sin jobb som egentlig er for miljøet, var han ute og fløy nesten hele tiden og var selv med på å øke utslippene.

Tilsvarende har man alle de som drar ut med nødhjelp, og velger å bytte nødhjelp mot seksuelle tjenester.

De gjør sikkert en god jobb for å dele ut nødhjelp, men er det på riktig måte og spiller det noen rolle?

Kan man sette etiske verdier opp mot hverandre, slik at det er verdt å ofre noen på misbrukets alter så lenge man redder noen fra sultens alter.

Jeg tror slike oppveininger er møllesteinen rundt mange lederes hals, jfr telenors bruk av barnearbeidere.

Så finnes det ikke gode mannlige ledere? Sikkert, men må man være mann for å være god?

Man har i lang tid nå hatt en periode hvor menn favoriseres (menn tjener mer enn kvinner for samme jobb osv) og jeg tror at pendelen er iferd med å svinge til hvor kvinner favoriseres.

På samme måte som sør-afrika tok tilbake farmene fra de hvite, tror jeg kvinner kommer til å ta mye fra menn og enkelte ting tyder på at de får naturen på sin side.

Lenke til kommentar
Athorb: Det som jeg startet med var en påpeking fra ulike kilder hvor det tilsynelatende så ut som om menenskers handlinger og naturen favoriserte kvinnen.

Et klart eksempel er undersøkelsen hvor kvinner med miljøgiften pcb i blodet fødte dobbelt så mange jenter fordi guttefostrene oftere ble abortert.

allerede der virker det som om naturen beskytter jentefostre bedre, ser ihverfall ingen grunn til at jentefostre skal tåle pcb bedre enn guttefostre hvis det ikke var en survival of the fittest sak.

Jeg kjenner ikke deg, nei, men mener alle er genetisk utstyrt til å bli et dårlig menneske.

Men i den settingen så virker det for meg som om flere menn enn kvinner velger å bli et dårlig menneske.

Mesteparten av kriminaliteten, overgrepene, volden, ranene osv begås av menn noe som gjenspeiler at det er flest menn i fengslene.

Jeg synes alle menn er underlegne kvinnen, basert på både hva jeg har lest og hva jeg har opplevd.

Jeg ser det ofte i arbeidssammenheng, spesielt forskjeller i hvordan kjønn løser nye arbeidsoppgaver og hvordan de ulike kjønnene takler hverdagen.

Når det gjelder ledere så mener jeg at man i prinsippet burde hatt den best egnede personen som leder, for meg en person som er faglig dyktig, har gode sosiale egenskaper, fokuserer på bedriftens utvikling isteden for egen vinning, og styrer bedriften uten å foreta ekstreme handlinger bare for å markere seg.

Jeg har jobbet for glimrende mannlige ledere, men synes det blir færre og færre av dem.

De lederne jeg har hatt og kjenenr til i ulike kjente bedrifter er svært ofte småkriminelle, mangler totalt sosiale antenner, er skremmende kyniske, og ville fått en ss-offiser i en konsentrasjonsleir til å fremstå sympatisk i forhold.

Dette er forhold som har vokst frem under gutteklubben grei, hvor de gir hverandre fordeler i et egosentrisk miljø.

Du hadde ikke nødvendigvis gjort en dårlig jobb, men hvis du går blåøyd og forventer at du skal få en lederstilling fordi du skal gjøre en god jobb så kan jeg si deg her og nå at du sannsynligvis aldri vil bli leder i et av de store kjente norske firmaene.

Det er heller ikke på bekostning av kvinner, men jeg kjenner mange konkrete tilfeller hvor søknader fra kvinner går rett i søpla uleste.

Mange bedrifter vil ikke ha kvinnelige ledere, og da kan man jo spørre seg hvis du hadde fått en slik stilling isteden for en kvinne om du fikk den på bekostning av en kvinne fordi hun ikke ble vurdert engang.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det misbruk av stilling, men jeg vet av erfaring at veldig mange gjør det de må for å få eller beholde en god jobb, og da lukker de gjerne øynene for etikk og moral og slike ting som kun er til hinder i jobben.

Men det kan fort bli litt høna og egget.

Jeg leste i helgen at KLM`s aller beste kunde (den som fløy absolutt mest) var en tysk miljøvernminister.

Så i sin jobb som egentlig er for miljøet, var han ute og fløy nesten hele tiden og var selv med på å øke utslippene.

Tilsvarende har man alle de som drar ut med nødhjelp, og velger å bytte nødhjelp mot seksuelle tjenester.

De gjør sikkert en god jobb for å dele ut nødhjelp, men er det på riktig måte og spiller det noen rolle?

Kan man sette etiske verdier opp mot hverandre, slik at det er verdt å ofre noen på misbrukets alter så lenge man redder noen fra sultens alter.

Jeg tror slike oppveininger er møllesteinen rundt mange lederes hals, jfr telenors bruk av barnearbeidere.

Så finnes det ikke gode mannlige ledere? Sikkert, men må man være mann for å være god?

Man har i lang tid nå hatt en periode hvor menn favoriseres (menn tjener mer enn kvinner for samme jobb osv) og jeg tror at pendelen er iferd med å svinge til hvor kvinner favoriseres.

På samme måte som sør-afrika tok tilbake farmene fra de hvite, tror jeg kvinner kommer til å ta mye fra menn og enkelte ting tyder på at de får naturen på sin side.

De gjorde noe lignende i zimbabwe, hvordan endte det? jo, afrikanerne var ikke i stand til å drive gårdene og det gikk så og si til helvete ;)

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet for glimrende mannlige ledere

Betryggende at du innrømmer det i alle fall, og se at du ikke konsekvent drar alle under en kam.

Her har vi nok forskjellige opplevelser, jeg har i alle fall fått inntrykket av at menn fikser dette bedre enn kvinner. Min erfaring med dette begrenser seg riktignok til skole. Så hvis jeg får bruke klassen min som eksempel; den besto av nesten utelukkende intelligente og oppegående individer, av begge kjønn. Men jevnt over taklet den mannlige delen av gruppen de fleste oppgaver langt bedre, mens kvinnene var stressa, usikre og var langt dårligere til å ta til seg informasjon. Og de var langtifra mindre intelligente enn mennene.

Men de som virkelig utmerket seg (og som utvilsomt har det som skal til for å kapre, si, en lederstilling) var så godt 50/50 kvinner og menn. Men sånn gjennomsnittlig, innenfor denne gruppen, klarte mennene seg bedre. Et veldig lite utvalg mennesker å basere inntrykket på, men jeg opplever også slik generelt, og dette er bare et eksempel.

Administrasjonen på skolen var forøvrig komplett udugelig, uansett kjønn.

Fullstendig klar over at slike holdninger ikke duger, og at kynisme er en god egenskap for å "nå toppen". Hvorvidt det gjør deg til et godt menneske er heller tvilsomt. Men jeg anerkjenner at hvis man vil til topps i arbeidslivet er det smartere å gå gjennom døra først, fremfor å holde den oppe for andre.

Lenke til kommentar

Nevn minst 10.

Det var da en fantastisk enkel konklusjon du tok. "Fler menn enn kvinner er i fengsel, derfor er kvinnen best?"

Hhahahaahahahah, må bare spørre...er du lesbisk?

Jeg kjenner en fyr som hater kvinner fordi han ikke får seg noe, sikkert noe av det samme med ankh.

Det fødes flere menn enn kvinner, så det med miljøgifter var jo bare skit.

Hun virker veldig gal eller besatt av tanken om at kvinnen er det "beste" kjønnet, hun burde kanskje besøke et kvinnefengsel for å se på hvordan den fantastiske kvinnen også kan være.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg nevner ikke navn på firma, skal ikke henge ut noen, men jeg kjenner mange som har vært med og plukke ut folk til stillinger som ikke er kjønnsavhengige, og de fleste får beskjed om å kaste søknader fra kvinner og personer med innvandrernavn rett i søpla.

De blir altså ikke vurdert en gang.

Det ville vært lett å vri på problemstillingen og spørre om INGEN kvinner ville kunne gjort en like bra jobb som en mann til f.eks å lede en bedrift?

Har det opp gjennom historien aldri vært en eneste kvinne som har vært god nok til å bli president i usa?

Finnes det virkelig ikke en eneste kvinne i hele usa som kunne gjort en bedre eller like god jobb som Bush?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nå gjaldt jo utgangspunktet at man brukte stamceller, ikke kunstig sæd eller livmor.

Professor Karim Nayernia:

http://www.ncl.ac.uk/ihg/staff/profile/karim.nayernia

En mann tydeligvis, utfra bildet..

Så en mann har funnet frem til en metode som gjør mannen overflødig for å gjøre kvinner gravide....hmmm!

nå vurderes det å kvotere inn kvinnelige ordførere:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=169346

Det hadde vært interressant å diskutert om kvinner på flere og flere områder blir kvotert inn fordi de:

A-Holdes nede/ute av menn

B-Holder for lavt nivå til å konkurrere mot menn

Mange av MINE sjefer har bevisst stengt kvinner ute, for å slippe styr med svangerskapspermisjoner og frykt for at de skal tilte totalt i PMS rus.

Det var bl.a årsaken til at kvinner i den ene jobben ble nektet å kjøre store kjøretøy.

Her er en ny kvinner-i-trafikk sak:

http://www.dinside.no/motor/bil/diverse/sa.../art785738.html

Forøvrig begynner andre også å tenke som meg:

http://www.aftenposten.no/helse/article246516.ece

http://blogs.zdnet.com/green/?p=306

http://www.unexplained-mysteries.com/forum....php/t4153.html

Poenget er helelr ikke at man aktivt skal gå inn for å utrydde alle menn, slik det virker som om noen her har oppfattet det som, men at menn over lang tid kan bli utryddet fordi det er mindre behov for dem...eller mer behov for kvinnen om man vil snu på det.

Kanskje menn er som skrivemaskiner?

Kjekt å ha for noen, nostalgisk for andre, men for de fleste totalt unødvendig.

Lenke til kommentar

Atte-du-sa-det-var?? Bytter nødhjelp mot seksuelle tjenester ? Hvor tar du dette fra ? Dette er den mest bisarre tråden jeg noensinne har lest. Du må virkelig være en mannehater! Du kommer med så mange tåpelige påstander, og enda tåpeligere argumenter, at jeg får vondt av å lese.

GLHF

Lenke til kommentar

Ankh:

Må flire av flere av dine påstander:)

Verden trenger både menn og kvinner for å fungere.

Vi er forskjellige av den grunn for å skape balanse i samfunnet.

Et eks er i jobb sammenheng, flere menn enn kvinner utdanner seg til snekkere, malere osv

Flere kvinner enn menn utdanner seg innenfor helsevesenet.

Tar du bort det ene kjønnet kræsjer hele sammfunnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...