VegardStr Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 jar jobbet 2 år som lærling i ett tømrer firma, med en flat lønn på 81kr timen. hadde lærlingkontrakt fra juli 2006 til juli 2008, fikk ikkje tid til å ta fagprøven før sommeren å eg for i militæret i august. dimiterte fra militæret iforgårs og skal no begynde å jopbbe igjen i samme firma. har jeg krav på full lønn no? jeg har vel isåfall krav på lønn over 81kr, siden jeg ikkje er lærling lenger? takk for svar Lenke til kommentar
TWA Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Er vel fortsatt lærling hvis du ikke har tatt fagprøven? Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 du får ikke en dritt før du har fagbrev er du heldig får du kansje 100ish i timen Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 eg Vet att eg har krav på enn 80 kr timen. pga læretiden min er ferdig, mangler bare fagprøven pga sjefen meldte meg opp for seint. jeg kan ikkje straffes økonomisk fordi sjefen min er treig. er det noen som kan vise meg en lov om dette her? eller personer/etater som kan hjelpe meg med slikt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Så lenge du ikke har fagbrev skal du lønnes som en ufaglært, men regner med at det er mer enn 80kr timen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 er vel en minstelønn regel her i landet? hva ligger den på? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Finnes ikke minstelønn i Norge. Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Du har kun krav på 81 kr timen ( den lønnen du hadde som lærling), men hvis du kan bevise at det er bedriftens feil og ikke din kan du få refundert tapt lønn. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 "er vel en minstelønn regel her i landet? " ------------------------- Nope,det er det ikke... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei. Ingen lovfestet minstelønn som i mange andre land som USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå