Gå til innhold

BK: Brann på heimdal

chris300

Anbefalte innlegg

Det brant i nabogården idag og jeg så det ved en ren tilfeldighet...

Ikke noe førsøk på å være pressefotograf, men det går vel heller ikke i noen andre kategorier (jeg har ingen ambisjoner om å bli pressefotograf).

Jeg har aldri tatt bilder som dette før og har ikke de helt store forventningene, men det kunne jo vært gøy å hørt hva noen "gamle" i bransjen kunne sagt om bildene mine... :

All kritikk mottas med takk.

C

post-157045-1221230502_thumb.jpg

post-157045-1221230544_thumb.jpg

post-157045-1221230563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg på så tynn is at det for lengst har blitt vått. jeg våger meg likevel utpå.

Nr. 3 synes jeg er det beste. Jeg tror det ville ha blitt bedre om du hadde tatt bildet "mot" røyken. Altså stått på hjørnet av bygget hvor Nille holder til. Jeg tror at inntrykket av personen som pekte mot blålysene i røyken (tror jeg) ville ha vært mer dramatisk på den måten.

bilde nr. 1 gir meg ikke så mye og nr 2 blir litt for lite dramatisk og gir mer inntrykk av en brannøvelse. Riktig nok ser jeg flammene, men jeg bryr meg litt for lite.

Det er mulig jeg har blitt for avstumpet med årene, og etter hvert har begynt å ta litt lett på ting, men dette er i hvert fall min mening.

Lenke til kommentar
Det er klart at bildekritikken må ha plass til dokumenterende bilder også. Et utrykk som fotokunst er vel egentlig selvmotsigende. Enten så er det et fotografi eller så er det kunst :hmm:
Det er jeg også uenig i - et fotografi kan utmerket godt være kunst, men det er også helt klart at dette ikke er et kunstforum - det er et forum der man kan få kritikk på bildene sine, for å bli en bedre fotograf. Har man ønske om å bli en bedre sportsfotograf, legger man ut sportsbilder og forhåpentligvis er det enighet om at det er sportsbilder, og folk gir kritikk etter det. Er det mulighet for tvil, kan det være en idé å legge ut en kommentar om hva du ønsker kritikk på, evt. hvordan den skal være rettet. Men det er helt klart lov å be om kritikk på dokumenterende bilder også.
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at bilder må kunne slaktes/roses uansett hvilken sjanger det er såfremt ingen begnner med type facebook tendenser, da vil bildekritikken miste litt hensikt.

Takker for innspill, men spm mitt er: Er bildene gode nok til at jeg kunne tatt betalt for dem til for eks en avis?

(ikke tema her da adressa selvsagt hadde folk på stedet)

Lenke til kommentar

For å få betalt for slike bilder i dagens mediehverdag, er det eneste kriteriet at du leverer dem først. Så lenge bildet viser en spennende hendelse kan kvaliteten være forferdelig dårlig. Et godt råd er å lagre nummeret til nettdesken i din lokalavis. Ta mange mms bilder og send til dem med en eneste gang.

Bildene i seg selv er helt ok som dokumentasjon. De mangler dramaet virkelig gode pressebilder har. Jeg vil se følelser, sorg, raseri, oppgitthet, mennesker og svette brannmenn :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...