ArnsteinR Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg må jo gi inntrykk av at det er andre enn RandiA som behersker latin her... jeg har klonet bort et lite hull og har økt fargemetningen noe i Gimp. jeg måtte beskjære litt mer enn jeg ønsket, da bakgrunnen ble litt mer forstyrrende enn jeg hadde ønsket. Det er litt underlig hvor mye jeg ikke ser i søkeren i forhold til det ferdige bildet ennå jeg hadde prøvd å tenke gjennom så mye på forhånd. Bildet er tatt med Canon 30D og EF-S 60mm 2.8 Av 6,3 og eksponeringskomp -1. Ingen blitz eller kunstig lys. Jeg jobber på bærbar PC og har ikke kalibrert skjermen, så fargene ser fine ut hos meg men kanskje ikke så bra i deres øyne. Pokker, jeg prater for mye igjen... Lenke til kommentar
ArnsteinR Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Er jeg helt på bærtur med bildet? eller har jeg kanskje ikke sagt hva jeg vil ha kritikk på? Rimelig fersk på å tenke på bildene jeg tar, men jeg har sett at det jeg tenker på forhånd ikke alltid blir det jeg ser i ettertid. Her har jeg ikke prøvd annet enn å få bakgrunnen til å se noen lunde rolig ut, samt at farger og skarphet skulle være ok. Arnstein Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det første som slår meg er at det er altfor trangt i toppen Lenke til kommentar
ArnsteinR Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Takk Thor EH. Jeg ser nå alt det kan være alt for tett. Jeg skal prøve å legge motivet litt friere neste gang. :-)A Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg er helt enig i at det er litt knapt i toppen. På slike bilder er det ofte lurt å legge inn litt plass til cropping for å få det helt perfekt. Du har sannsynligvis nok megapiksler til det. Lenke til kommentar
lifetimeboy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 kan vel ende jeg bare repiterer de andre over her. men luft rundt det hele, sentrert og litt av stilken i dette tilfelle. ville jeg prøvd da. Lenke til kommentar
ArnsteinR Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 For å si det med Gary Larson - Først buksene _så_ skoene. Oversatt til Akamsk - Fiks bildet først, kutt deretter. Da har vi lært litt til. Takker, takker, skal se om jeg får til noe på hotellet i kveld. Eller på en av kveldene som kommer på et annet hotell i Oslo.... sukk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå