Andrull Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dagens testkort blir kjørt både hardt og varmt – utrolig ytelse til en meget fin pris. Les mer Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) mangler 2560x1600 oppløsning her sparker X2 fra seg noe sikkelig! ellers fin fin test Endret 12. september 2008 av wiak Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Ah, akkurat når man har kjøpt seg et 4870 kommer det noe nytt og bedre. Jaja, skal uansett ikke oppgradere skjermkort på rundt et år, så burde nesten ikke lese disse testene Endret 12. september 2008 av O.J Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 - En del driver-relaterte problemer. Nok til å skygge unna egentlig. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Fin test, men noen av grafene er litt rare. Hadde vært fint hvis oppløsningene kom i riktig rekkefølge for bedre oversikt. Du får det feteste, største, tyngste, varmeste, dyreste og det beste skjermkortet på markedet! Og godt at man ikke legger noe mellom en stol, selv om 260 SLI kunne vært interesant til sammenligning selv om prisen da blir noe over. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Her er det bare å investere i varmeovn til vinteren! (to fluer i en smekk ved å kjøpe dette kortet)... Regner også med at vi får se enda mer ytelse fra dette kortet etterhvert når driverene modnes litt og vi får se Nehalem frem mot nyttår. Det kan bli en høyinteressant parring! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Er testene kun kjørt i overklokket tilstand?Hadde vært greit med begge deler.Hadde også vært greit om man tok med 4870 (single) kort tester, med samme (nye) driver.Enda kraftigere oppløsning, og kraftige AA/AF oppsett hadde gjort seg også. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du får det feteste, største, tyngste, varmeste, dyreste og det beste skjermkortet på markedet! ... men en av fordelene er jo pris? Er det virkelig dyrest? (Har ikke sjekka.) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 HD 4870 er dyrere enn GTX 280 (som ligger på andrepløass i pris). Men at prisen glir sammen med tanke på fabrikkoverklokkede utgaver skjer nok. Men fortsatt er HD 4870 X2 å regene so mdet dyreste kortet ja. Selv om skjermkortet er det dyreste så kan det fint ha en kjempe god pris. For prisen ses jo opp mot ytelsen. Og ettersom ytelsen er i en helt egen liga, mens prisen ligger rett over GTX 280, så er det en meget god pris for ytelsen. Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Må bare si at det ikke er varmt i det heletatt! Har dette kortet og det holder 45 grader celsius ved 40% vifte, 53 ved 30% idle. Om jeg setter vifta til 70% når jeg kjører assassins creed holder kortet 67 grader. Vil ikke si dette er høye tempraturer?? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 - En del driver-relaterte problemer. Nok til å skygge unna egentlig. Jeg har hittil ikke opplevd noe problemer, men jeg har dog ikke testet så mange spill ennå, en 5-6. Kjører med Catalyst 8.8 og Vista x64. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 hmmm, og jeg som kjøpte meg et 3870x2 når det kom ut... Har lyst til å bytte jeg... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Mulig det kan være relatert til produsent? For Catalyst 8.8 var rett og slett så dårlig på dette kortet at det var ubrukelig til alt fra spilling til surfing. Vista 64bit. Lenke til kommentar
Mr_tranquilizer Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Allt for varmt og en stor strømsluker, pluss dårlig driver. Frister definitivt ikke ,da er det bedre å velge en kjølig geforce istedenfor med lignende ytelse,med tanke på på overklokking og temp i pc,en. Kjører mitt xfx 9800 gtx på: Core: 778 Shader:1890 Memory: 1123 Temp idle:45 grader Full load: 60 til 65 grader Det tillsvarer evga 9800 gtx super clocked. Endret 12. september 2008 av Mr_tranquilizer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Må bare si at det ikke er varmt i det heletatt! Har dette kortet og det holder 45 grader celsius ved 40% vifte, 53 ved 30% idle. Om jeg setter vifta til 70% når jeg kjører assassins creed holder kortet 67 grader. Vil ikke si dette er høye tempraturer?? De temperaturene som oppgis i artikkelen er: Dog er det litt skremmende høye temperaturer som møter oss. Ved idle så ligger temperaturen på 87-88° C, mens under load så sniker muligens temperaturen seg opp i 90° C. Selv om skjermkortet er designet for dette, så er det varmt. Å skifte skjermkabel i mørket kunne raskt medføre en litt FOR varm finger eller to, som følge av den varme braketen fra skjermkortet. ... og det er varmt ! Syns de høye temperaturene i artikkelen er litt rart. Jeg var borti en maskin med 4870x2 tidligere denne uka og tempen var litt over 50°C i idle (sjekka ikke ved load). Det er over 30°C kjøligere enn hva resultatet var i artikkelen ... Endret 12. september 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Mulig det kan være relatert til produsent? For Catalyst 8.8 var rett og slett så dårlig på dette kortet at det var ubrukelig til alt fra spilling til surfing. Vista 64bit. Vel jeg regner med at du har undersøkt og funnet ut at dette er gjennomgående problemer siden du nevner dette på et generelt grunnlag i testen. Så da er det nok bare jeg som har vært heldig. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 lyst på nytt skjermkort! Kanskje jeg skal vurdere dette Lenke til kommentar
dr-doom Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ATI er da meget flinke med å oppdatere og fikse drivere, så dette høres ikke ut som en bekymring Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Mulig det kan være relatert til produsent? For Catalyst 8.8 var rett og slett så dårlig på dette kortet at det var ubrukelig til alt fra spilling til surfing. Vista 64bit. Vel jeg regner med at du har undersøkt og funnet ut at dette er gjennomgående problemer siden du nevner dette på et generelt grunnlag i testen. Så da er det nok bare jeg som har vært heldig. Akkurat hvorvidt problemet er skal jeg ikke si noe på. Det er nok mulig jeg har gjort litt dårlig undersøking, men de jeg forhørte meg til nevne at de også har hatt lignende problemer med Catalyst 8.8. Det faktum at Catalyst 8.9 Beta fikset det meste betyr vel at det ikke blir noe stort problem i fremtiden. Uansett, det virker som om det er et langt mindre problem enn først trodd, så har valgt å fjerne det under oppramsing av negative ting. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Driverne som følger med i eska til skjermkort er generelt sett dårlige, opplevd det med Nvidia også. Generelt bør man ikke installere disse, men fra hjemmesiden til ATI/Nvidia. kan være ganske sikker på at det allerede ligger en ny driver ute, selv om kortet er nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå