Tart Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei Jeg har en maskin som jeg kjører microsoft sql server på. når jeg prøver å lage en tilkobling til databasen så får jeg bare meldingen Fatal error: Call to undefined function mssql_connect() in D:\WEB\default.php on line 15 jeg bruker denne koden: $myServer = "navn på server"; $myUser = "your_name"; $myPass = "your_password"; $myDB = "blabla"; //connection to the database $dbhandle = mssql_connect($myServer, $myUser, $myPass) or die("Couldn't connect to SQL Server on $myServer"); såklart er variablene definert annerledes i koden, men de skal være rett. Noen som kan hjelpe meg på rett vei? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ser ut til at du har en php uten støtte for mssql, og trenger å installere modulen, eller reinstallere php med støtte. Alternativt kan du kjøre en annen database, som PostgreSQL etc. Lenke til kommentar
Tart Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Hmm jeg installerte alt som hadde med databaser å gjøre når jeg installerte php. Noe som jeg må installere ekstra utenom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå