JuC1y Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei, vi har i oppgave å skrive en dagbok, men jeg er ikke så flink i den sjangeren... og lurte på om noen dere her kunne hjelpe meg... dette har jeg Dagbok Fra Don Quijote Kjære dagbok, ved sol oppgang så red vi videre. Don quijote var som vanlig tapt i sine egne tanker. Etter en stund så vi noen vindmøller som Don quijote mente var store gresselige kjemper med armer lengre en to postmil lange. Før jeg viste ordet av det var Don quijote på vei mot vindmøllene. Jeg skrekk etter han, men han hørte ikke etter. Han satte in lansestøt mot møllevingen, lansen ble knekket og trakk med seg Don quijote og Rociante. Fallet var så hardt at han ikke klarte å reise seg opp. Han mente at det var Freston som hadde omgjort kjempene til vindmøller. Jeg løp bort til han og hjalp han oppå Rociante. Plutselig begynte Don quijote å fortelle om en ridder som fikk knekket sverdet i et slag, han ble kalt knuseren. Fordi han hadde knust alle sine motstandere med en stor tykk gren han hadde funnet. Derfor bestemte Don quijote å finne en tykk gren han skulle bruke som sitt våpen, siden lansen hans hadde blitt knust. Jeg spurte min herre om alt var bra, men han klagde ikke over noe som helst. Selv om de satt skjevt på hesten og hadde vondt i ryggen. Jeg foreslo at vi skulle spise, men herren ville ikke spise, og sa at jeg kunne spise når jeg ville. Jeg tok opp maten og vinen å satte meg så godt jeg kunne på eselet. Jeg husker ikke hva som skjedde etter det pågrunn av at jeg drakk litt for mye vin. Sancho Panza Lenke til kommentar
zlazi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 kan jeg spørre om hva oppgaven gikk ut på. om det lixom var noen rettningslinjer som du kunne gå etter, og hvilken klasse du går på??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå