Toast Is Pimp! Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Tenker på og kjøpe Pioneer VSX-918V ogDynavoice M-65. En kompis av meg sa at Forsterkeren skal være god. Jeg har kikket på Onkyo TX-SR606 som er ukens tilbud på netshop. Angående HD lyd. Er det ikke nok at BluRayspilleren leverer ut PCM eller annen godt lydformat? Kommer seg på en rundt 7350kr. Angående rom: Jeg bor i en hybel som er 4 * 3 meter tror jeg. Yamaha RX-V663 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105854 Koster ørlite mer. Og har HD-Lyd.. Hva tror dere? >Noe vits med HD Lyd eller? Endret 15. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Begynner og haste lite nå... Hva tror dere? Noe vits med HD Lyd eller? Er det da vits og bruke 4k på en resiver som ikke har HD-Lyd? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 HD lyd hadde ikke jeg giddi å brukt pengene på, men så er jeg ikke noen lydfreak. Jeg er fornøyd med ren/pen lyd, med trykk i. Har selv hatt forgjengeren til denne forsterkeren. (vsx-916) Veldig grei forsterker, dro mine 4 stk Dynavoice f6 helt greit. Men jeg oppgraderte til Denon AVR-2308. Litt mer kraft og hdmi switching. Ble mye bedre kontroll på bassen med Denon`n. Om du trenger HD lyd er opp til deg. Men jeg tror ikke du vil angre på kjøpet. Husk alt avhenger av dine preferanser, er du vant til studio lyd så nøyer du deg ikke med et clahs ohlson anlegg. Og er du vant til det, så har du ikke behov for studiolyd. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 HD lyd antar jeg er bra oppskrytt siden DTS er så god! Feks DTS lydsporet på en DVD film tar 900megabyte på en 90min film og den andre typen jeg ikke husker tar ca 250mbyte... Tror du M-85 er noe bedre trykk i? Men det er ikke noe vits for meg nå... Noen andre som har noe og si om dette? Tilsammen blir dette og koste meg 7500 kr med frakt.. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Skal du ha sub ved siden av, eller kjører du kun stereo oppsett? Har du sub så holder det lenge med m-65. Holder fint med f-6 også for den saks skyld. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Sub nei.. Det kan kanskje bli framtiden. Men skal ikke handle inn noen subb nå. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Dropp 5.1 receivere hvis du skal kjøre stereo - absolutt ingen vits i det hele tatt! Kjøp en sterk stereoforsterker og noen habile høyttalere. Kikk på bruktmarkedet på HFS og AVTorget for gode kjøp og masse lyd for pengene. Red.: Effektforsterker til en høvding, rørforforsterker til to høvdinger og kurante høyttalere til 1750,- Evt. en integrert fra Marantz til 3000,- i stedet for for-/effektforsterkerne. Disse høyttalerne går også lavere enn de forrige jeg nevnte, er litt større, litt eldre og litt billigere. Masse digg på bruktbørsen - ikke kjøp noe du ikke har behov for! Lykke til. Endret 16. september 2008 av .Marcus Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Må kunne dekode da.. 5.1 kan bli i framtiden... Ja og gå for en super 2.0 er jo enda bedre. Men trenger egentlig ikke og riste blokka i stykker.. Kan jo hende at jeg tar meg et tulltak og kjøper bakhøytalere for 5.0 engang... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) I framtiden vil det være andre standarder. Skal man kjøpe receiver til å ha i lange tider blir det drøyt å kjøpe "billigreceivere" som ikke nødvendigvis er utstyrt med de nyeste standardene pr. dags dato. For å få maks ut av et 5.1 system må du nesten ha et dedikert rom. Propageringen til lydbølger i et asymmetrisk rom uten akustiske tiltak blir fort fryktelig feil og det er mye vanskeligere å få systemet kalibrert skikkelig. Det må presis plassering til for et 5.1 system, samtidig som det ikke er så veldig mye mer lyd du ender opp med. Jeg ser ingen spesiell grunn til å strupe lyden du har tilgang på nå fordi du vil slå to fluer i en smekk til en senere anledning. Du får da mye bedre lyd ut av et stereooppsett til 10k enn et surroundanlegg til ditto pris uansett Men det er du som skal bruke penger på dette, så valget er ditt! Håper uansett jeg gjør det litt vanskeligere for deg å gå for receiveren fremfor en dedikert stereo. Red.: Hovedpoenget er ikke å spille høyt, men å få god lyd ut av anlegget. Husk at en receiver som er beregnet på 5 kanaler ikke har de samme forutsetningene for god stereolyd som en stereoforsterker designet for formålet. Du vil få mye mer lyd for pengene hvis du går for et tokanalsoppsett. Endret 16. september 2008 av .Marcus Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Må jo ha decoder. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Dekoder til hva? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor må du ha dekoder? Folk sier de skal bygge ut til 5.1 i fremtiden, men hvorfor kjøpe en 5.1 reciver i dag da. Det skjer så mye på den fronten hele tiden. Etter en 1mnd så er reciveren utdatert alt (for å sette det litt på spissen). Så hvorfor ikke kjøpe 5.1 når du har penger til det. Ett stereoanlegg til 10k er mye bedre enn 5.1 anlegg til 10k Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 *Dunke dere i hodet* Jeg skal se FILM. Jeg har ikke noen dekoder for og få lyd fra feks XBOXEN. Jeg gidder ikke og bruke RCA kablene til det. Min kompis gjorde det og fikk ikke noe bass. Han kjøpte seg Optisk, da kom bassen først da. 5.1 Reciver lever jo lenge. DTS god PCM overføring holder lenge. Kjøper jeg først en slik stereoforsterker som linket over. Må jeg jo ha et switchboard for og velge lyd fra Data eller Xbox/TV. Hvis jeg skal kjøpe en slik StereoResiver uten Digitale inganger må jeg jo ha en decoder slik at jeg får LYD fra SPDIF osv. Dere har ikke akkurat linket til noen STEREORESIVER med DIGITALE INGANGER eller FLERE RCA inganger enn 1 sett. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Du trenger ikke optisk kabel for å få skikkelig bass, det er det dummeste jeg har hørt. Du får stereo med stereoforsterker, så enkelt er det. Ikke heng deg for mye opp i spesifikasjoner, husk at du skal ha et anlegg som spiller bra, da er det mye smartere å gå for stereo istedet for surround. Kjøper du en kraftig stereoforsterker med "main in"-inngang kan du bruke den som effektforsterer sammen med en mer potent surroundreceiver som du kan kjøpe senere. Endret 17. september 2008 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Enten hadde han problemer med Ingangen på annlegget sitt. Subben beveget seg knapt. 10" på høytalerne beveget seg knapt. Men med SPDIF så endret alt seg. Da kjøper jeg heller meg Sorrundforsterker først. Kan man bruke feks den stereoforsterkeren over som effektforsterker? Blir ikke det alt for mye på MainIn på stereoforsterkeren? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Dere har ikke akkurat linket til noen STEREORESIVER med DIGITALE INGANGER eller FLERE RCA inganger enn 1 sett. Joda, både forforsterkeren fra Xiang Sheng og den integrerte fra Marantz har flere enn ett sett med RCA inputs. Her er flere bilder av førstnevnte. Den sistnevnte, Marantz PM7001, har 6 audio inputs. Hvorfor antar du at vi prøver å stikke kjepper i hjulene på deg? Jeg mener at hvis man spør om hjelp så må man være mottagelig for det, og ikke bare være avvisende til absolutt alt folk kommer opp med. Endret 17. september 2008 av .Marcus Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skjønner ikke hvorfor han må bruke optisk kabel for å få bass. Jeg har aldri hatt noe sånt problem med min gamle playstation 2 feks. Der brukte jeg bare RCA. Og de fleste forsterkere har jo flere innganger. Virker ikke som om du undersøker tipsene så veldig godt Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Kanskje han hadde FEIL med RCA inngangen sin eller noe annet? Eller rett og slett at RCA utgangen på Xboxne ikke leverer ut bass nesten i det hele tatt? Det var BASS ja. Men faen ikke så mye som da han kjøpte SPDIF kabel. Ja vist faen det er rart. Men sånn er det. Nei. Jeg tror ikke jeg trenger noen stereoforsterker. Ja den overlever EMP pulser siden det er en rørforsterker, men jeg har faradaybur rundt hele huset (neida). Jeg vet at det er mye bedre og kjøpe en rørforsterker eller annen form for dedikert stereoforsterker. Det blir for mye styr og ha en stereoforsterker å så begynne og tenke på surround. Da må man opp i prisklasser som hvermansen ikke vet om, der forforsterker og etterfrosterker ruler. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kjøp den Pioneer-receiveren, og de Dynavoice høyttalerne du har sett deg ut, også oppgraderer du med sub, effektforsterker osv. etterhvert. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Den Pioneer-forsterkeren suger ballehardt lydmessig, da ville jeg heller kjøpt HK 155; eller 255. Bare nevner det. Skal du kjøre stereo nå, og senere oppgradere til kino? I så fall ville jeg kjøpt en stereoforsterker nå, og heller kjøpt en hjemmekinoforsterker når du trenger det, og kjørt stereoforsterkeren som effektforsterker. Hjemmekinoforsterkere generelt funker dritt på musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå