Gå til innhold

Blir jeg svindlet av GET?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det jeg mistenkte. Har vært sånn over en lengre periode. Det kommer en tekniker i slutten av måneden men det hjelper jo lite når jeg alt har overbetalt linja i to-tre måneder. Jeg sa først ifra om feilen denne måneden. Kan jeg kreve tilbakebetaling av pengene som alt er betalt? Hvordan skal jeg gå frem?

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert muligheten for at det kanskje er noe feil, da? Svindel er et overdrevet ord.

 

Og nei, du kan i grunn ikke kreve å få tilbake pengene. Kunden plikter seg til å melde i fra om feil innen "rimelig tid" - noe to-tre måneder med feil ikke er. Alikevel, kan det jo være at Get gir deg en kompensasjon (begrenset til kostnaden av tjenesten) dersom feilen blir funnet og rettet.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Trådløs forbindelse. Vet at routeren min takler hastigheter vel over 400kB og har hatt denne hastigheten i nær fortid. Jeg har ikke endret noen instillinger på verken pc eller router siden den tid.

 

Får vel prøve direkte til modemet selvom jeg vet det blir det samma. :(

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert muligheten for at det kanskje er noe feil, da? Svindel er et overdrevet ord.

 

Og nei, du kan i grunn ikke kreve å få tilbake pengene. Kunden plikter seg til å melde i fra om feil innen "rimelig tid" - noe to-tre måneder med feil ikke er. Alikevel, kan det jo være at Get gir deg en kompensasjon (begrenset til kostnaden av tjenesten) dersom feilen blir funnet og rettet.

 

Oppdaget først denne feilen for et par dager siden og ga selvfølgelig beskjed til get omgående. Men mistenker at dette har pågått en stund. Kan ikke si noe sikkert, men jeg testet linjen min i mai 2008 og da lå den på 400kB ned.

 

-Arve

Endret av innard
Lenke til kommentar

Har samme problem selv, vel nesten samme.

 

Har 1-2 Mbps inn (av og til spretter den opp til nesten 4 Mbps når jeg tester) og ca 1 Mbps ut. Skal ha 6,5/1 Mbps, så kan nesten virke som det er for stor pågang på Get sin lokale router(eller hva nå en slik tilkobling kalles)

 

Ringte Get så snart jeg oppdaget det og pratet med en hyggelig support man som var enig med meg at det var ett problem (etter ymse testing og omplugging av kabler), og skal få en teknikker på torsdag, dvs etter ca 1 uke.

 

Og svindlet hadde jeg kanskje følt meg hvis Get hadde lagt på og sagt at alt er som det skal være, men siden Get prøver å fikse på det er det jo greit. Skal uansett be om en kompensasjon når alt er i orden igjen. Men hvis alt er i orden igjen etter en uke spørs det vel hvor mye det kan være snakk om.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Ja, er jo nettop det som er spørsmålet. Det må jo ha blitt foretatt en endring hos get i forbindelse med min linje. Spørsmålet er bare når denne endringen har foregått. Har ett annet abbonomang hos get til en annen adresse som jeg ba om endring for for en tid tilbake. Kan jo være at noe har skjedd i forbindelse med denne endringen.

 

Får vel ikke gjort mere med saken inntil teknikeren får sett på saken.

 

Takker forøvrig for flotte svar fra forumets gode folk.

Endret av innard
Lenke til kommentar
Liten vits i å be om tekniker. Du har ganske enkelt fått feil hastighetsprofil hos GET.

GET styrer hastigheten på modemet ditt og denne hastigheten er nå satt til laveste verdi.

Burde holde med en telefon eller e-mail for å oppklare dette.

 

Er ikke jeg som har bedt om tekniker. Er get som bestemte seg for å sende en etter at jeg insisterte på at det sannsynligvis er feil med hastighetsprofil. Er jo ikke noe mer jeg kan gjøre med saken da. :(

Lenke til kommentar

Om du ikke får hastigheten din kan dette komme av flere ting som allerede er nevnt

 

Men mest sansynelig kommer det av enten en dårlig forsterker i område, dine signalverdier eller støy.

 

Du vil kunne få kreditert perioden fra dagen du rapporterte om feilen, til den datoen det blir løst.

 

Og jo, i 9/10 tilfeller løses det enkelt og greit av en tekniker (en tekniker kan alltid justere signalstyrken, både opp og ned).

 

Jeg skjønner ikke helt hvor alle får den "svindel" greia si fra, kapasiteten holder i maaaassevis så get tjener 0 på å gi deg mindre enn du betaler for, er jo ingen forskjell for get om du har 2000 eller 5000 kbit når du betaler det samme.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ordnet seg heldigvis nå. Viste seg at det var feil hastighetsprofil hos get, ja. Fikk heldigvis også tilbakebetalt kr 279,- for tort og svie. Her må man virkelig ta av hatten for GET. Litt treg support, ja, men de er egentlig skikkelig ålreite å ha med å gjøre. Helt tåpp! :thumbup:

 

331964593.png

 

:woot:

Endret av innard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...