innard Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Opplever kun 1.25 mbit hastighet når jeg egentlig skal ha 3.5 mbit. Har sef testet linjen på flere nettsteder i såkalte bredbånds/Speed- tester. GET kundeservice nekter for at noe er galt. Hva skal jeg gjøre? Hjelp! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du blir svindlet ja. Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Var det jeg mistenkte. Har vært sånn over en lengre periode. Det kommer en tekniker i slutten av måneden men det hjelper jo lite når jeg alt har overbetalt linja i to-tre måneder. Jeg sa først ifra om feilen denne måneden. Kan jeg kreve tilbakebetaling av pengene som alt er betalt? Hvordan skal jeg gå frem? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Du har ikke vurdert muligheten for at det kanskje er noe feil, da? Svindel er et overdrevet ord. Og nei, du kan i grunn ikke kreve å få tilbake pengene. Kunden plikter seg til å melde i fra om feil innen "rimelig tid" - noe to-tre måneder med feil ikke er. Alikevel, kan det jo være at Get gir deg en kompensasjon (begrenset til kostnaden av tjenesten) dersom feilen blir funnet og rettet. Endret 12. september 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Har vurdert at det kanskje er min feil, ja. Men hadde 350kB ned for ikke så lenge siden. Samme sted, samme linje og samme opsett. Er det noe mer jeg kan gjøre for å forsikre meg om at dette, indeedy, er feil på min side av linjen? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du har jo krav på det du betaler for så, ring de å få oppklart saken. Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Var i kontakt med de, kommer tekniker i slutten av måneden. Vil nødig nagge på uvitende/uskyldige personer som jobber på telefonsupport, get. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har du koblet pcen med kabel rett i modemet når du tester (ikke router)? Eller tester du gjennom en trådløs forbindelse? Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Trådløs forbindelse. Vet at routeren min takler hastigheter vel over 400kB og har hatt denne hastigheten i nær fortid. Jeg har ikke endret noen instillinger på verken pc eller router siden den tid. Får vel prøve direkte til modemet selvom jeg vet det blir det samma. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tror du skal lese gjennom kontrakten din med get før du kaller de svindlere. Tipper det står noe om begrensede rettigheter eller at du til tider ikke kan forvente full hastighet eller lignende. Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) ' Med direkte kopling til modemet. Er klar over at hastighetene kan variere. Men 1250 kbit flat til alle tider? Dette tilsvarer jo Small abbonomanget deres. Endret 12. september 2008 av innard Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vet du noe om tilstanden til kabel TV anlegget ditt. Et dårlig coax anlegg setter hastigheten ned for å si det slik. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Liten vits i å be om tekniker. Du har ganske enkelt fått feil hastighetsprofil hos GET. GET styrer hastigheten på modemet ditt og denne hastigheten er nå satt til laveste verdi. Burde holde med en telefon eller e-mail for å oppklare dette. Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Du har ikke vurdert muligheten for at det kanskje er noe feil, da? Svindel er et overdrevet ord. Og nei, du kan i grunn ikke kreve å få tilbake pengene. Kunden plikter seg til å melde i fra om feil innen "rimelig tid" - noe to-tre måneder med feil ikke er. Alikevel, kan det jo være at Get gir deg en kompensasjon (begrenset til kostnaden av tjenesten) dersom feilen blir funnet og rettet. Oppdaget først denne feilen for et par dager siden og ga selvfølgelig beskjed til get omgående. Men mistenker at dette har pågått en stund. Kan ikke si noe sikkert, men jeg testet linjen min i mai 2008 og da lå den på 400kB ned. -Arve Endret 12. september 2008 av innard Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Har samme problem selv, vel nesten samme. Har 1-2 Mbps inn (av og til spretter den opp til nesten 4 Mbps når jeg tester) og ca 1 Mbps ut. Skal ha 6,5/1 Mbps, så kan nesten virke som det er for stor pågang på Get sin lokale router(eller hva nå en slik tilkobling kalles) Ringte Get så snart jeg oppdaget det og pratet med en hyggelig support man som var enig med meg at det var ett problem (etter ymse testing og omplugging av kabler), og skal få en teknikker på torsdag, dvs etter ca 1 uke. Og svindlet hadde jeg kanskje følt meg hvis Get hadde lagt på og sagt at alt er som det skal være, men siden Get prøver å fikse på det er det jo greit. Skal uansett be om en kompensasjon når alt er i orden igjen. Men hvis alt er i orden igjen etter en uke spørs det vel hvor mye det kan være snakk om. Endret 12. september 2008 av bOMS Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Ja, er jo nettop det som er spørsmålet. Det må jo ha blitt foretatt en endring hos get i forbindelse med min linje. Spørsmålet er bare når denne endringen har foregått. Har ett annet abbonomang hos get til en annen adresse som jeg ba om endring for for en tid tilbake. Kan jo være at noe har skjedd i forbindelse med denne endringen. Får vel ikke gjort mere med saken inntil teknikeren får sett på saken. Takker forøvrig for flotte svar fra forumets gode folk. Endret 12. september 2008 av innard Lenke til kommentar
innard Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Liten vits i å be om tekniker. Du har ganske enkelt fått feil hastighetsprofil hos GET.GET styrer hastigheten på modemet ditt og denne hastigheten er nå satt til laveste verdi. Burde holde med en telefon eller e-mail for å oppklare dette. Er ikke jeg som har bedt om tekniker. Er get som bestemte seg for å sende en etter at jeg insisterte på at det sannsynligvis er feil med hastighetsprofil. Er jo ikke noe mer jeg kan gjøre med saken da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Var bare en uheldig formulering fra min side Du kan jo ringe de og spørre hva som skjer. Sender de tekniker fordi du har dårlig signal eller lav hastighet? Er det siste tilfellet så behøver de jo bare legge inn ny hastighet i profilen din hos GET HQ. Du nevnte jo at det kunne være en mulig sammenblanding med ditt andre abonnement. Lenke til kommentar
JTR Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Om du ikke får hastigheten din kan dette komme av flere ting som allerede er nevnt Men mest sansynelig kommer det av enten en dårlig forsterker i område, dine signalverdier eller støy. Du vil kunne få kreditert perioden fra dagen du rapporterte om feilen, til den datoen det blir løst. Og jo, i 9/10 tilfeller løses det enkelt og greit av en tekniker (en tekniker kan alltid justere signalstyrken, både opp og ned). Jeg skjønner ikke helt hvor alle får den "svindel" greia si fra, kapasiteten holder i maaaassevis så get tjener 0 på å gi deg mindre enn du betaler for, er jo ingen forskjell for get om du har 2000 eller 5000 kbit når du betaler det samme. Lenke til kommentar
innard Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Det ordnet seg heldigvis nå. Viste seg at det var feil hastighetsprofil hos get, ja. Fikk heldigvis også tilbakebetalt kr 279,- for tort og svie. Her må man virkelig ta av hatten for GET. Litt treg support, ja, men de er egentlig skikkelig ålreite å ha med å gjøre. Helt tåpp! Endret 1. oktober 2008 av innard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå