krizkriz Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Hei Det har seg sånn at jeg blir oppringt av samme NetCom selger ca 5-6 ganger i døgnet hver dag. Jeg gidder ikke ta telefonen for jeg vet hvem som ringer. En kompis av meg har nettop tegnet nytt abbo på samme måte, og selgeren spør så om de har noen venner han kan få nr til som han også kan selge til. Sånn er fremgangsmåten dems. Hvertfall, han ringer meg tilogmed sent på kvelden, mot midnatt. Og så ringer han tilbake til kompisen min og sier han ikke får tak i meg, så spør han når jeg er hjemme og hvor lenge jeg jobber, hva jeg driver med på fritiden osv. ALT for å få tak i meg så han kan selge meg det jævla abbonementet. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen er at forrige gang jeg tok den (Var NetCom da også) sa jeg pent nei, at jeg faktisk har Telenor gjennom jobben, men hun fortsatte og ga seg ikke. "Ja da trenger du vel NetCom da" sier hun. Mens jeg fortsetter å si nei, så fortsetter hun med: "Jeg skriver deg opp nå så får du regning i posten, det er ganske billig". Fra å være høflig til å skjelle henne ut. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre her? Tenkte å legge ut nr til selgeren på nettet eller noe. Få folk til å ringe han i fylla, eller noe annet morsomt. Endret 12. september 2008 av krizkriz Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det har nå fungert for meg å si pent og høflig nei takk. Ingen som har ringt opp igjen. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei Det har seg sånn at jeg blir oppringt av samme NetCom selger ca 5-6 ganger i døgnet hver dag. Jeg gidder ikke ta telefonen for jeg vet hvem som ringer. En kompis av meg har nettop tegnet nytt abbo på samme måte, og selgeren spør så om de har noen venner han kan få nr til som han også kan selge til. Sånn er fremgangsmåten dems. Hvertfall, han ringer meg tilogmed sent på kvelden, mot midnatt. Og så ringer han tilbake til kompisen min og sier han ikke får tak i meg, så spør han når jeg er hjemme og hvor lenge jeg jobber, hva jeg driver med på fritiden osv. ALT for å få tak i meg så han kan selge meg det jævla abbonementet. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen er at forrige gang jeg tok den (Var NetCom da også) sa jeg pent nei, at jeg faktisk har Telenor gjennom jobben, men hun fortsatte og ga seg ikke. "Ja da trenger du vel NetCom da" sier hun. Mens jeg fortsetter å si nei, så fortsetter hun med: "Jeg skriver deg opp nå så får du regning i posten, det er ganske billig". Fra å være høflig til å skjelle henne ut. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre her? Tenkte å legge ut nr til selgeren på nettet eller noe. Få folk til å ringe han i fylla, eller noe annet morsomt. Neste gang så svarer du så ber du om navn og nummer til sjefen hennes. Da blir det nok stille. Evt så får du true med at du anmelder henne for trakasering. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 bedre med gøy og fylletrakasering ^^, Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Spør du meg har du fått deg en beundrer. Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ta telefonen og ta opp samtalene, og gå til sak mot netcom Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 http://www.brreg.no Ved å reservere deg der slipper du uønskede telefonselgere. Ring NetCom kundeservice på 05050 og be dem gi beskjed til sin salgsavdeling om at du ønsker å bli reservert mot oppringing av selgere. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dette høres ut som Ucan2, eller som de presenterer seg i telefonen, Netcom Ucan2. Du har nok fått en usedvanlig slitsom selger. Vanligvis holder det å si nei takk. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dette er nok ikke NetCom, men ucan2 eller en annen videreselger. Ta navn og nummer, rapporter til NetCom så blir det nok orden på sakene. -s Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 [email protected] er de du tar kontakt med her . Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg kan si med en gang at det ikke hjelper å ikke ta telefonen, han gir ikke opp av det. Nå virker det som om dette er en sinnsykt sta selger, så si noe dramatisk. Noe som at du har fått aids og driter i mobilen eller noe, da gir han seg sikkert Lenke til kommentar
Deriva Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kan du ikke bare be han slette deg fra listten sin? Selgere har et utvalg/utplukk som de ringer fra sin database. Selgere får også som regel en grunnlønn og en provisjon, det burde være bortkastet tid å fortsette ringe deg. Alternativt, be om nr. til hans sjef. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 De gav opp nå. Etter 2-3 uker med ringing opptil 6-7 ganger om dagen Lenke til kommentar
geirern84 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Høres ut som en selger fra Ucan2 som ringer deg ja, Ucan2 er en salgspartner til Netcom som brander sitt eget merkevare "Netcom Ucan2" Hun ringer nok fordi hun ikke får tak i deg, og hver gang hun ikke får tak i deg så blir du satt på oppfølging, dog jeg tror nok du drar litt på når du sier 6-7 ganger om dagen..... og at hun ringer ved midnatt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Bare en gang om dagen hørtes jo utrolig ut. (eller en gang i uka for den saks skyld) Selv har jeg aldri blitt ringt opp... Vel og merke kun en gang når jeg byttet fra telenor til netcom. Endret 19. september 2008 av Andrull Lenke til kommentar
8ball Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan reservere deg mot telefonselgere og reklame hos Brønnøysundregistrene. Her står det også hva man skal gjøre om dette ikke blir respektert. Håper det hjelper. Er utrolig irriterendes med slik masing på telefonen Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Inviter han hjem på kaffe og grisejuling... Funker fint det da de blir så oppgitt over at du er så barnslig at de aldri kommer til å ringe deg igjen... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Det har nå ordnet seg etter en hyggelig prat med en av lederene. De har ordnet opp i dette, så nå er saken ute av verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå