Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil under formatering - Er det hardisken?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en bærbar pc, type Cybercom fra Obs! Windows XP

Jeg skulle formatere denne pcen i går, først prøvde jeg med den medlfølgende cden for recovery, etter å ha kjørt denne en liten stund slo pcen seg av, og jeg fikk feilmedling (type finner ikke fil.) når jeg skru den på igjen og forsette.

Deretter forsøkte jeg med en Proffesional OEM cd som jeg har liggende, men også denne klikker i det jeg kommer til punktet hvor jeg skal partisjonere. Så snart jeg prøver å gjøre noe med primærpartisjonen så slår pcen seg av.

Så da er mitt spørsmål til dere: Er det harddisken som er defekt?

(Tok den ut for jeg tenkte jeg skulle teste den i en annen pc, men var IDE disk og je har ikke stasjonær pc med overgang for bærbar IDE.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har en bærbar pc, type Cybercom fra Obs! Windows XP

Jeg skulle formatere denne pcen i går, først prøvde jeg med den medlfølgende cden for recovery, etter å ha kjørt denne en liten stund slo pcen seg av, og jeg fikk feilmedling (type finner ikke fil.) når jeg skru den på igjen og forsette.

Deretter forsøkte jeg med en Proffesional OEM cd som jeg har liggende, men også denne klikker i det jeg kommer til punktet hvor jeg skal partisjonere. Så snart jeg prøver å gjøre noe med primærpartisjonen så slår pcen seg av.

Så da er mitt spørsmål til dere: Er det harddisken som er defekt?

(Tok den ut for jeg tenkte jeg skulle teste den i en annen pc, men var IDE disk og je har ikke stasjonær pc med overgang for bærbar IDE.)

Du trenger ikke en cd for å formatere. Det kan du gjøre når BIOS meldingen kommer opp under oppstart. Trykk så en av F-knappene får å "Format Utility" eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...