rvenes Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Eg skal ta backup av bilda mine før disken krasjer, så når om at vis disken krasjer skal eg glise breidt og sei at eg har backup av bilda mine ein anna plass! Men til det treng eg ein utendørsharddisk. Gjerne ein robust ein. Har tenkt litt på NAS, men dei er vel ofte treige ? Trenger ikkje all verdens fart, alle data som skal backes opp ligger alt på filservern min, som står på døgnet rundt. Fordelen med NAS er at eg kan sette nas boksen ein anna plass i huset / trådlaust link til ein anna byggning så om heile kåken brenner ned så har eg backupen min alikevel! Eg har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339804 Western Digital My Book World Edition II 2TB NAS Stor og fin... Men har også tenkt på å kjøpe ein vanlig NAS boks, også sette inni ein disk fra f.eks Samsung og ein fra Seagate på 1 tb kvar, også mekke raid 1 av den. Finnes det noken gode NAS bokser? Eller burde eg gå får WD NAS boksen? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Et tips kan også være og laste opp bildene på en "server"... men det tar tid, men du er sikret. Du får f.eks. ftp, for 100 kr. mnd med 500GB plass.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Nja... Har bilda på hovedpc'n og på servern + på flickr... men vil ha med dokumenta også + at eg vil ha ein ekstern disk. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Eksterne disker finnes det mange av... Det er jo også uenderlig med muligheter for backup. Mitt eks. var bare en av de =P Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Jau... det er det... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Her kan du finne omtale av en "utendørsharddisk" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå