Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte til Malossi trimvariator - har det noe for seg?

kevinedomm

Anbefalte innlegg

Har en 2004 Aprilia SR50 Ditech som jeg har tatt variatorringen på og chippet, og lurer derfor på om det er noe vits i å oppgradere til trimvariator fra Malossi? Har lest at det bedrer all akselerasjon og øker toppfarten med 3-5 km/t, men lurer på om dette er tilfelle når jeg bare har tatt plombene?

Har sett litt på Malossivariator fra MC-deler til 650,- virker jo som et godt kjøp hvis den er så bra som de skal ha det til :)

Scooteren går fint opp i 85 km/t på flata, men føles som om det er utvekslingen som reduserer det derfra, men er ikke sikker.

Noen erfaringer med Malossi multivar?

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den, og ikke svarten om den ville passe.. :thumbdown:

Den lille taggede greia på det svarte hjulet over vektene ville ikke passe inn på svinghjulet..

(se bilde)

Forstår ikke hvorfor det skal passe, fikk bekreftet at alt var korrekt, piaggio motor (04 mod), og alt skulle passe fint..

Sorry for dårlig tegning (touchpad)

post-138782-1221412482_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikekr ja, husker det stod 2004 på gameboyen jeg koblet til.

Noen annen måte å sjekke om det virkelig er piaggiomotor på den? Noe sted jeg kan kikke på scooteren?

Kjører vel til MC-deler neste lørdag og leverer den tilbake, men om den blir byttet så skal jeg forsikre meg med å få en som passer ved å mekke hos verkstedet dems.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Gikk bra å levere tilbake variatoren, kjøpte også ny reim, Malossi special drive belt, innkjørt den rolig ca. 3 mil, og skuffende nok så føles det som om scooteren drar dårligere nå enn før..

Tror jeg blir kvitt helle rukkelet snart..

gjort noe feil med fjøra eller vektena da?

Lenke til kommentar

Niks, helt enkelt bytte av reimen, passet på å ikke strekke den heller, så installerte den problemfritt.

Ytelsen har blitt noe bedre nå, men virker som om den har høyere turtall nå enn før, men vektene har vært i 8000KM, så kanskje på tide å bytte snart?

Og hvor ofte bytter man clutch på scooteren forresten?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...