kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Har en 2004 Aprilia SR50 Ditech som jeg har tatt variatorringen på og chippet, og lurer derfor på om det er noe vits i å oppgradere til trimvariator fra Malossi? Har lest at det bedrer all akselerasjon og øker toppfarten med 3-5 km/t, men lurer på om dette er tilfelle når jeg bare har tatt plombene? Har sett litt på Malossivariator fra MC-deler til 650,- virker jo som et godt kjøp hvis den er så bra som de skal ha det til Scooteren går fint opp i 85 km/t på flata, men føles som om det er utvekslingen som reduserer det derfra, men er ikke sikker. Noen erfaringer med Malossi multivar? Endret 12. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Ingen erfaringer? Vurderer å kjøpe dette om noen timer. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 kjøp den og post resultater her Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Kjøpte den, og ikke svarten om den ville passe.. Den lille taggede greia på det svarte hjulet over vektene ville ikke passe inn på svinghjulet.. (se bilde) Forstår ikke hvorfor det skal passe, fikk bekreftet at alt var korrekt, piaggio motor (04 mod), og alt skulle passe fint.. Sorry for dårlig tegning (touchpad) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Virker veldig rart det der ja.. Du er 100 % sikker på at du har 04 modellen? Enten det eller så er det mc-deler som er sløve.. Hadde sagt til mc-deler at de skulle betale frakta, også skulle de sende en ny en som passet. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg er ganske sikekr ja, husker det stod 2004 på gameboyen jeg koblet til. Noen annen måte å sjekke om det virkelig er piaggiomotor på den? Noe sted jeg kan kikke på scooteren? Kjører vel til MC-deler neste lørdag og leverer den tilbake, men om den blir byttet så skal jeg forsikre meg med å få en som passer ved å mekke hos verkstedet dems. Endret 14. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Se i vognkortet, så spør du Aprilia. Ellers står det kanskje i hjelmrommet, stod i hvertfall info om forgasser på den jeg skrudde på. Kikka kun kjapt over så.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Første gang registrert juni 2004. Står ellers ikke noe i hjelmboksen, kanskje kjøpt som overligger fra 2003 da? Endret 14. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Sier dette bildet noe? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 hehe, som sagt kikka jeg kun kjapt over det. Kan jo være en eldre modell selv om den er førstegangsregga i 2004. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Er det jeg fryker at den er eldre enn 04, men bare lurte om det er noe på bildet som sier hva slags motor som er i. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Gikk bra å levere tilbake variatoren, kjøpte også ny reim, Malossi special drive belt, innkjørt den rolig ca. 3 mil, og skuffende nok så føles det som om scooteren drar dårligere nå enn før.. Tror jeg blir kvitt helle rukkelet snart.. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Gikk bra å levere tilbake variatoren, kjøpte også ny reim, Malossi special drive belt, innkjørt den rolig ca. 3 mil, og skuffende nok så føles det som om scooteren drar dårligere nå enn før.. Tror jeg blir kvitt helle rukkelet snart.. gjort noe feil med fjøra eller vektena da? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Niks, helt enkelt bytte av reimen, passet på å ikke strekke den heller, så installerte den problemfritt. Ytelsen har blitt noe bedre nå, men virker som om den har høyere turtall nå enn før, men vektene har vært i 8000KM, så kanskje på tide å bytte snart? Og hvor ofte bytter man clutch på scooteren forresten? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Trimming av 50cc er ikke lov, denne tråden stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg