Gå til innhold

Problem med nettverk

matros

Anbefalte innlegg

Hei alle experter der ute :!: Jeg har hatt et innlegg tidligere i forumet der jeg viser til mitt trådløse oppsett.Eg kan kjappt repetere: naboen som har linja har koplet til en antenne 24-0800 fra D-link til et aksesspunkt DWL-2100 AP.Antenna står på taket ca 10 meter fra meg.Eg har no koplet et Ralink Wireless lan Card til min stasjonære pc,der signalstyrken seier utmerket/tilkoplet.I 2 etasje i vinduet har eg en DWL-900 AP+ som tar i mot signal frå antenna,som igjen er koplet opp mot en DI-524 som sender signal innad i huset.Eg har problem ofte med å komme på nett,sjølv om eg har god kontakt med alle routere/aksesspunkt.Kan det være innstillinger på DI-524 som kan være gjort annerledes? Hva med å laste inn nyeste SW? På forhånd takk igjen

ipad.htm

ipad.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar,skjønte ikkje heilt hva du mente med screenshot.Uansett sitter eg no her og bruker laptopen rett på antenna til naboen,og det fungerer ok !Ettersom eg har god kontakt med basen som står med naboen,må det nødvendigvis være noe galt her med meg?? Har forøvrig lastet ned/innstallert siste SW på DI-524.

Lenke til kommentar

Her er 3 bilder av menyen på Aksesspunktet,men det er jo fleire innstillinger.Det som er det rare er at eg har god kontakt med alle punkt,men ikkje f.... om eg kjem på nett!? I tillegg sitter eg jo her med laptopen og surfer som bare det rett på antenna ute,noe som betyr at alt skulle være i orden der som basen er?

post-113424-1221300851_thumb.jpg

post-113424-1221300875_thumb.jpg

post-113424-1221300886_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...