rallypigg Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei. Jeg sendte inn mitt Asus p5b hovedkort til MPX den 21/8 for reklamasjon. Da hadde hovedkortet fungert knirkefritt i 2 år. Plutselig en dag nektet maskina å starte, og jeg kom fram til at det var hovedkortet. Nå 3 uker etter at jeg sendte kortet inn til reklamasjon, får jeg imidlertid avslag på returen. Dette begrunner de med, sitat: "Varen er fysisk skadet - bøyde pins på CPU socket. All garanti frafaller, retur avvist". Jeg har verken rørt hovedkortet eller skiftet CPU siden dette ble montert, så jeg har litt vanskelig for å tro dette. Jeg så over kortet før jeg sendte det, for å se etter fysiske skader, men kunne ikke se noe. Slik jeg ser det er det endten de som har gjort det, eller så har det oppstått under transport. Varen ble forøvrig sendt i original emballasje. Jeg ønsker ikke uten videre å godta denne forklaringen. Slik jeg ser det var ikke dette grunnen til at kortet sluttet å fungere i utgangspunktet, da det har stått urørt i 2 år. Jeg har snakket med kundesenteret, og de sa at det ikke var mulig å prate med de som utførte disse testene. De hevdet også å ha bilder av denne skaden, og skulle sende dette til meg på e-post. Dette er for meg en prinsippsak, og det er ikke for pengene sin del. Jeg akter derfor ikke å godta denne forklaringen. Noen tips om hvordan jeg kan gå fram for å få en løsning på dette? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 vis MPX kan bevise at de er fysisk skadet og var det ved ankomst (uten ytre skader på pakke og man går utifra at mpx ikke bøyer pinner selv), så er spørsmålet om du kan motbevise dem. hvis ikke så tror jeg nok ikke du har så mye du skulle sagt desverre. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Sendte du inn hovedkortet med cpu-en montert i sokkelen? Hvis ikke, monterte du da det plastdekselet over sokkelen? Det følger i hvert fall med et slikt deksel med S775 som alltid skal brukes når man pakker ned hovedkortet, ellers kan pinnene bli bøyd. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Dersom du tok ut CPU før du sendte inn kortet kan du lett ha bøyd noen av pinnene. Har sett flere eksempler på dette før. Spesielt når CPU-kjøleren sitter "limt" fast på CPU. Om man da ikke er forsiktig når man drar den av kan man lett bøye pinner. Sier ikke at det er det som har skjedd her, men vil bare påpeke at det lar seg gjøre. Dette er heller ikke alltid så lett å se om det bare er to-tre bøyde pinner. Endret 13. september 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvor er bildene ? Lenke til kommentar
rallypigg Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Fikk mail i dag med vedlagt bilde. Kan se at det er en pinne som er litt bøyd. Men, slik jeg ser det forklarer ikke dette hvorfor kortet sluttet å fungere. Hovedkortet skal jo, såvidt jeg har erfart, starte opp selv om det ikke er montert CPU, for så å gi en feilmelding, noe dette kortet ikke gjør. Mpx sier de kortet har en fysisk skade, som ikke dekkes av garantien. Og sitat: "Hvis du ikke er ening i dette må du ta det videre med Forbrukerrådet." Hvis man har en nybil med garanti, og motoren ikke vil starte, kan de ikke nekte å fikse dette fordi du har en ødelagt baklykt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Saken er vel heller at man reparerer ikke hovedkort, men bytter de ut. Når du har en bøyd pinne på hovedkortet lar det ikke seg gjøre å teste det. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det ser ut til å være flere enn EN pinne som ikke står i "original-posisjonen" på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå