KevinK Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 jeg installerte en versjon av vista på min bærbar, det som skjer i ettertid er at det viser seg å ligge en versjon av windows xp på en annen harddisk, så jeg og mitt kloke hode høyreklikker på windows xpmappen og sletter den, og prøver etterpå å formatere den harddisken, men da får jeg beskjed om at jeg ikke kan det. hvordan kan jeg fjærne allt fra denne disken? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Enkelt forklart: Når du installerer Vista i en partisjon på samme disk, eller i en annen disk---- i en PC hvor det allerede eksisterer et fungerende operativt system, så vil Vista bruke, det ,som allerede eksisterer som …system enhet. Dvs. at viktige filer for å starte opp Vista eller XP, kalt system filene, ligger samlet på et sted. Og de er skjulte I ditt tilfelle ligger de i den partisjon som XP var fra før. Derfor kan du ikke formatere den. Uten dem vil ikke Vista starte. Du må reparere i så fall. Men det er alltid…men.. i slike sammenheng, uten å gå nærmere inn på. Derfor: -se i din diskbehandling, det bilde som viser partisjoner på disken din, og legg merke på teksten inni. -se i din diskbehandling, det bilde som viser partisjoner på disken din, og legg merke på farge -se deretter på størrelse for den partisjon du ønsker å formatere. Hvis den er lik eller større enn Vistas: så kan du bruke imagex for å ta image fra din Vista for så å legge image tilbake på den partition som du har tenkt å formatere, for deretter å formatere den som Vista er i dag, eller at du kan duall boote i 2 Vista. - mange andre………. Få håpe at du fikk litt info slik at du aleine finner mer ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå