Gjest Guest_blackbox_* Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei! Jeg har en rekke diffuse plager, og når jeg søker på nett så refereres det ofte til kvikksølvforgiftning. Jeg har 6-7 store amalgamfyllinger som jeg ønsker å fjerne. Er det noen som har kjennskap til hvor mye det koster ca å fjerne hver enkelt av dem. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du må regne med en ca 1000 pr fylling, kommer litt an på hvor stor fyllingen er, og om tanna fortsatt er inntakt. Hvis det er en liten, enkel fylling er det lettere og mindre tidskrevende å skifte den ut. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vær nøye med å sjekke at tannlegen som skal utføre dette vet hva han holder på med. Mange tannleger har fremdeles ikke forstått hvor giftig kvikksølvet i amalgan er, og tar ikke de nødvendige grep når de fjerner fyllingene. Anbefaler deg å sjekke opp på nettet hvordan du bør forholde deg til avgiftning. Før du får fjernet fyllingene bør du også ta aktivt kull for å binde kvikksølvet som evt kommer ned i magen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 I tannlegekretser er det fortsatt en rekke gamle tannleger som synes amalgamforgiftninger er noe tøv. Debatten har vært stille i en lang periode nå, i noen fakulteter har det blitt meget akseptert. Dersom du vil gjøre det i Norge, gjør som estragon sier. Jeg ville også sjekke ut hva det ville koste å gjøre jobben i utlandet. http://www.tannreiser.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå