_mgr_ Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Driver og skal kompilere meg kernel 2.4-20, men etter ei stund får jeg opp dette: gcc: Internal compiler error: program cc1 got fatal signal 11 make[2]: *** [attr.o] Error 1 make[2]: Leaving directory '/root/linux-2.4.20/fs make[1]: *** [first_rule] Error 2 make[1]: Leaving directory '/root/linux-2.4.20/fs make: *** [_dir_fs] Error 2 Når jeg prøver på nytt da med make bzImage, kommer den seg lengere, men etter ei stund skjer akkurat det samme. Ikke med samme katalogen/filnavnet(?) heller. Burde jeg oppdatere gcc? Fører dette eventuelt til problemer? Annen hjelp dere føler at jeg trenger? Har akkurat installert Slackware 8.1 (laster ikke ned 9.0 over ISDN!! ) og installert Xfree86 og en oppdatering til Xfree86 etterpå. Irriterende.... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Prøv og ta en "make clean"... Ikke oppgrader til Slackware 9.0 jeg har store problemer med GCC 3.x der, får knapt til å compile noe som helst... så jeg gikk tilbake til slack 8.1... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 [off topic] Nå har du 666 innlegg neonX [/off topic] Jeg har aldri hatt problemer med gcc 3.2x, men det skulle ikke være nødvendig å oppgradere gcc for å compilere en kjerne. Kanskje du har enabla noen options som ikke passer sammen med andre options? Eller kanskje prøve å extracte kjerna på nytt. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 har nok extracta kernelen et par ganger ja. [overtrøtt]hehe... kansje linuxen vil ha meg til å oppgradere fra den K6-2en jeg koter med...[/overtrøtt] Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 nå får jeg cpp0: output pipe has been closed i tillegg til det overstående eksemplet.... Linux er gøy Lenke til kommentar
SSM Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har aldri hatt noen problemer med slackware 9.0 og compilering. Manglet endel bibloteker som jeg måtte hente selv, eneste. Lenke til kommentar
burre Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Wups, du har fått den kjipeste gcc errormeldinga som finnes. Signal 11 - som regel hw feil.. Da kan det være så mangt, feil på cpu, minne, hovedkort. Fant til slutt ut at det var feil på lvl2 cachen på cpuen jeg hadde. Søk på google signal 11 gcc for tips. f.eks første søkeresultat : http://www.bitwizard.nl/sig11/ Burre Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Sto på den sia du linka til at det var feil på mange K6-2er 300MHZ og 450MHz. Det stod også at hvis du hadde problemer i Win9X eller NT, så... ja... Det hadde jeg med denne CPUen... I tillegg stod det info om RAM, så jeg har kasta ut en tvilsom Toshiba-brikke og bytta ut min K6-2 300 @ 400 med en Pentium 200 MMX @ original speed.... Holder på med make dep nå, så får snart se... Mye kan sies om AMD. Jeg sier at Alt fra Athlon/Duron og oppover er bedre enn Intel sine CPUer på samme speed, men K6-serien virker... ja... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Ser ikke værre ut enn at det gikk Død over mitt eksemplar av AMD K6-II !!! btw, var en tur på google før jeg oppretta denne tråden, brukte bare ikke de samme ordene som du Lenke til kommentar
drall Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 segfault i gcc tyder nesten alltid på ustabil hardware. Kompilering er veldig følsomt for overclocking... Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 når det skjer error med kompileringa får gcc signal 11 kopier config, fjern kernel source, hent på nytt. Lenke til kommentar
burre Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 kopier config, fjern kernel source, hent på nytt. Les howtoen som er posta over og finn ut hvorfor dette ikke er en bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå