RBW Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er ikke så mye spennende man kan putte i PCIe x1-porten – det gjør Albatron noe med. Les mer Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har lenge lurt på hvorfor det ikke har eksistert noen PCIe x1-skjermkort. I allefall ingen jeg har fått med meg. For de som bruker veldig mange display er nok dette gode nyheter. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Er det noen som vet om hvorvidt dette hjelper eller skader eventuell responstid på bilde til og fra skjermkort til skjerm? Forutsatt man setter alt av grafikk detaljer på minimum etc. Om det hjelper på har det jo sin plass på nisje markedet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Matrox har vel hatt PCIe x1-skjermkort en stund. Men det vel ytterst få entusiaster som bryr seg om produktenen deres lenger, Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 <ironi>Endelig! Nå får jeg benyttet de sporene til noe fornuftig. Jeg har følt at maskinen har hatt et stort tomrom til nå.</ironi> Men seriøst, så er det bra at slike skjermkort omsider kommer, det er helt sikkert noen maskiner som trenger det, og nå kan de være mer kompakte enn ved bruk av PCI-port. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Langt ifra det første skjermkortet med PCIe x1 ihvertfall. Som nevnt tidligere, Matrox har kort. Nvidia har også. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nå må dere gjøre mer research her ! His har et X1550 kort basert på PCIe x1, de har ogås hatt et X1300 kort basert på PCIe x1 !! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvis prisen ikke er så ille (sånn på linje med billigste PCIe 16x kort), så er dette gode nyheter for flerskjermløsning på min jobbmaskin da jeg ikke har særlig store behov for responstid og kvalitet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 andre PCIe x1 grafikk kort prises sammen med mellomklassen, rundt 500-600,- så du må nok regne med noe der, med mindre albatron er snille med oss da Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Får man dual dvi-d med disse så kan det være genialt om man ønsker flere skjermer til desktop-bruk, og bare har en x16-slot. Da slipper man kjøpe high-end kort bare pga x16-slots hvis man ikke skal spille. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kan jo være en god ting for folk som gjerne vil ha et fysikkort, men mangler en ekstra PCI-Ex16 port. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ikke hørt om dette før nå og mistenker at mange søker opp info etter artikler for å påpeke at det ikke er noe nytt. Men fint å påpeke, dog spare seg for "bedrevitende" bemerkninger i samme slengen... noen ganger. Ellers er dette bra og jeg vil kanskje få bruk for det. Ytelsen via en 1x er jeg også spent på, spesielt ifb med GPGPU prosesser. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 har pci-e 1x nok båndbredde eller whatever til at dette kortet kan brukes som PhysX kort? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 har pci-e 1x nok båndbredde eller whatever til at dette kortet kan brukes som PhysX kort? Mest sannsynlig. Ettersom det physx kort jeg vet om er laget for kun PCI. Det var vel snakk om at Nvidia skulle komme ut med noen nye physx kort til pci-express, men hvordan det gikk vet jeg ikke. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg gjetter at du fint kan bruke PCIe x16-kort i 1x-spor hvis en er litt stødig med Dremel . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 En annen mulighet er å kjøpe et lavprofil PCI express x16 kort og kombinere det med dette forlengelsekortet: Får kjøpt her. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det var velsnakk om at Nvidia skulle komme ut med noen nye physx kort til pci-express, men hvordan det gikk vet jeg ikke. Det kom det Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Festlig kort, kunne vært artig å teste det ut. Kjekt å kunne bruke x16-slotten til noe annet enn GPU (f.eks. raid-kontroller etc) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Nå må dere gjøre mer research her ! His har et X1550 kort basert på PCIe x1, de har ogås hatt et X1300 kort basert på PCIe x1 !! Riktig, dårlig research. Har hatt et slikt x1550 kort en stund nå med dual-DVI. Det fungerer utmerket. Problemet jeg hadde var at jeg trengte 3 skjermer men hadde bare 2 PCIex16 slots hvorav RAID kontroller og hovedskjermkort tok opp de slotsene. Men med dette kortet så løste jeg alle mine problemer. Så ja, det er et marked for slikt, muligens litt begrenset, men markedet er der. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det finnes også Nvidia PCIe x1 kort. Jeg tror jeg fant et par fire-fem kort med et kjapt søk en stund siden, så at det nå er fem-seks er ikke den store revolusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå