Gå til innhold

[Løst]Folk respekterer ikke politiet mer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke norskt politi bør gå med skytevåpen ute i gatene, det er greit at de bare bruker de for sikkerthetskyld i for eksempel raid.

Batonger er noe de nesten må ha i det minste men jeg synes at hvis de skulle begynne å gå med tazere så skal politi folkene være grundig sjekket og ha vært til psykologer før de får lov til å gå med de og hvis det blir misbrukt så får de trekke de tilbake fra den personen.

All norsk politi er ikke helt god i hodet, det beviser de når de setter kneet på nakken til småunger og kaster de med ansiktet først ned i asfalten så, nei takk til skytevåpen.

Heller bedre å sette eksempler og la de kriminelle som dreper og voldtar sitte inne lenger, altså ikke sette fri drapsmenn 1 år etter de har gjort drapet!

De bruker altfor mye tid på å stoppe biler å gi bøter, så staten får mer penger i lomma.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Sett opp inne tiden for dømte adskillig.

Snakker da selvfølgelig om voldsdømte, voldtekt, drap osv.

De som blir tatt for slike grove overfall får alt for liten straff, og mister derfor en del respekt for loven. De har jo ikke mye å tape.

Btw: Å kreve respekt via våpen er bare feil, respekt burde komme utifra arbeid, og slik det er i dag er jo politiet en vits med fler henlagte saker enn kviser en person jeg kjenner har i trynet. (Ikke få)

Lenke til kommentar

Politiet prioritere feil.

Politiet lyver, ja det skjer.

Politiet bryter lover, nå gidder jeg ikke å gå i detaljer. Men det skjer, oftere enn man kanskje tror..

Politiet gjør en grei nok jobb sånn sett, men på mange måter har jeg mistet respekten. Ideal bilde mange tror på om politiet stemmer ikke helt med virkeligheten, dessverre. Men jeg skal ikke kaste alle i samme bås. Så jeg sier heller jeg ikke har noen stor respekt for politiet jeg kjenner til. Men forstår at arbeidet de gjør har mange positive sider og. Og er åpen for at de fleste er greie sånn sett.. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Hvis man går inn på politiets hjemmeside finner man statistikker på saker som Narkotika, Familievold, Rasisme og Trafikk. Noen av statistikkene er gamle og ikke oppdaterte

Selv føler jeg vel en viss respekt for politiet. Jeg ville ikke følt at jeg ville sluppet unna med hva som helst. Men jeg føler også at straffene er sårt såre, som igjen fører til at de kriminelle ikke taper stort. Er mye kriminalitet rett fra fengselet og, er som en liten ferie. Er så såre fengselstraffer at man ikke skal tyste. Heller sitte inne i 5år enn å tyste til politiet og få problemer når man kommer ut. Da tenker jeg mye på narkotika og salg.

Våpen ville gjort meg mer redd for de kriminelle som ville utstyrt seg med våpen.

Mer utdanning og kunnskap. Større fengselstraffer. Mer krav til politiet ang psykisk helse. Kanskje.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skulle ønske det var såpass mange politifolk at de kunne gått patruljer i byene 24/7. Om nettene kunne de gjerne hatt med seg hunder. På en sånn måte ville man blitt mye mer var på at politiet er til stede, og det kunne nok fått ned en god del av gatekriminaliteten. Meeeen, så lenge det skal spares og strammes inn, og brukes mer på eldre mennesker enn på samfunnets sikkerhet som helhet, så er det nok umulig.

Lenke til kommentar
Norsk politi behøver ikke å være som sine amerikanske motparter fordi det er veldig lite kriminalitet generelt sett. Skummelt å tenke på norsk politi med pistol egentlig. Håper det aldri skjer.

Det håper jeg da, det vil ta større saker, er noe dritt med så stort narkosalg vi har i norge.

Finnes jo andre måter å stoppe narkosalget på enn å la norsk politi gå rundt bevæpnet i gatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...