Gå til innhold

[Løst]Folk respekterer ikke politiet mer?

Anbefalte innlegg

Politiet må ha mer penger!

Politiet har nok ressurser, problemet er at samfunnet ikke klarer å ta hånd om de kriminelle som blir tatt.

Er også en faktor at lovverket de er ment å opprettholde er fullstendig irrasjonelt. "Krigen mot narkotika" for eksempel. Ingenting har gjort salg og rekruttering av nye brukere mer lukrativt.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Senere i byen, så jeg en som nasket med seg en dyr veske og han løp fra politiet, og politiet må selfølgelig beine etter, dette er jo helt feil, det burde gi politiet ressurser til og stoppe kriminelle, sånn som i USA, der er politiet skikkelig fryktet og ingen driver tull med politi i nærheten pga. våpen missbruk.

Snakker at kanskje politiet trenger noe for og ta mer seriøse saker i gatene, som f.eks stort narkosalg, hvor politiet ikke turte og gå bort pga. null selvforsvar mot en gjeng som ikke vil bli tatt for noe og gjør hva som helst for å komme seg unna.

Er det feil at politiet forfølger istedenfor å skyte veskenapperen? Vil du heller at politiet skal begynne å trekke våpen hver gang de ser en veskenapper. Du sier at "ingen driver tull med politi [i USA] i nærheten pga. våpen missbruk" - hva mener du med det? Hadde du virkelig følt deg tryggere hvis politiet begynte å misbruke skytevåpen midt i byen hver gang de ser noe som ligner på veskenapping?

Det virker som du ikke har tenkt gjennom dette skikkelig.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at politiet har anledning til å benytte seg av våpen når det er mistanke om at det vil være nødvendig.

Lenke til kommentar

Politiet må slutte med ting som trafikkkontroller og parkeringsvakter og heller stoppe kriminelle og lønna økes for å få bedre rekrutter. Og slutte å la damer være politi pga av det er en fysisk jobb og man trenger en viss størrelse for å få respekt til å avskrekke angrep og kriminalitet og for å nedlegge kriminellt uten mange hjelpere. Ingen burde være politi hvis man er under 170 eller 100kg i min mening. Papirarbeid og annet tull burde overlates til andre eller avvikles/automatiseres.

Men det er mer et problem med retts-og fengelsvesen fordi man slipper yrkeskriminelle/gjengangere ut igjen. De burde landsforvises eller sendes i exil til f ex Svalbard i min mening selv om de er norske i min mening.

Lenke til kommentar
Nei ikke hvis du hadde aktivt angrepet dem nei. Men så finnes det også andre måter å løse ting enn med vold :)

Akkurat. Derfor burde ikke politiet bære våpen.

Hva med tasere? Jeg mener at tasere ville gjort det lettere for polities å fange tyver som prøver å løpe unna.

Lenke til kommentar
Nei ikke hvis du hadde aktivt angrepet dem nei. Men så finnes det også andre måter å løse ting enn med vold :)

Hva med tasere? Jeg mener at tasere ville gjort det lettere for polities å fange tyver som prøver å løpe unna.

Dette sier seg selv. Men dette vil bare være en av flere konsekvenser. For eksempel så spør jeg meg om alle i politiet er modne nok til å ha flere slike leketøy. Man kan da skape en god dose med smerte med batonger og håndjern også?

Lenke til kommentar

Dette sier seg selv. Men dette vil bare være en av flere konsekvenser. For eksempel så spør jeg meg om alle i politiet er modne nok til å ha flere slike leketøy. Man kan da skape en god dose med smerte med batonger og håndjern også?

Ideen er jo ikke å skyte folk når de allerede ligger nede, og et skudd vil alltid holde. Jeg tor det vil være en større positiv konsekvens om politiet klarer å fange flere vinningskrimnalitet, men da må vi få flere politi i gatene og så gi dem tasere.

Lenke til kommentar

Ideen er jo ikke å skyte folk når de allerede ligger nede, og et skudd vil alltid holde. Jeg tor det vil være en større positiv konsekvens om politiet klarer å fange flere vinningskrimnalitet, men da må vi få flere politi i gatene og så gi dem tasere.

Historien har vel vist at virkeligheten som regel er noe mer brutal enn ideen?

Lenke til kommentar

Pepperspray og tazer er helt forskjellige ting, en tazer er en pistol som skyter ut en strømførende pil med en rekkevidde på rundt 8 meter, Pepperspray har en rekkevidde på bare ett par meter, og vil ikke garantere at en farlig person blir uskadeliggjort.

Ingen av disse fungerer som erstatning for ett skytevåpen, men kan være ett supplement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...