Gå til innhold

[Løst]Folk respekterer ikke politiet mer?

Anbefalte innlegg

Da jeg var i byen for drøyt en uke siden, så ser jeg en episode med narkosalg hvor politiet står og ser på, men de tør ikke gjøre noe, de var for opptatt med å flytte en feil parkert bil.

Senere i byen, så jeg en som nasket med seg en dyr veske og han løp fra politiet, og politiet må selfølgelig beine etter, dette er jo helt feil, det burde gi politiet ressurser til og stoppe kriminelle, sånn som i USA, der er politiet skikkelig fryktet og ingen driver tull med politi i nærheten pga. våpen missbruk.

Snakker at kanskje politiet trenger noe for og ta mer seriøse saker i gatene, som f.eks stort narkosalg, hvor politiet ikke turte og gå bort pga. null selvforsvar mot en gjeng som ikke vil bli tatt for noe og gjør hva som helst for å komme seg unna.

Og ærlig talt Politiet gjør nesten ingenting for å gjøre Oslos gater "tryggere", masse ekle horer og narkomane overalt som kommer bort og nesten jokker deg for penger, og de har null respekt og får heller ikke gjort noe, hva burde gjøres?

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok rett i noe.

Politiet i Oslo har vel heller ikke kapasitet til å fordrive alt. Enkelte oppgaver krever mere papirarbeide enn andre ting.

Men tror Onkel prioriterer enkelte ting fordi "andre avdelinger" har satt restriksjoner osv osv.

Muligens var langerne under oppsikt av narko avdelingen eller annet.

Lenke til kommentar
Norsk politi behøver ikke å være som sine amerikanske motparter fordi det er veldig lite kriminalitet generelt sett. Skummelt å tenke på norsk politi med pistol egentlig. Håper det aldri skjer.

Det håper jeg da, det vil ta større saker, er noe dritt med så stort narkosalg vi har i norge.

Lenke til kommentar
Da jeg var i byen for drøyt en uke siden, så ser jeg en episode med narkosalg hvor politiet står og ser på, men de tør ikke gjøre noe, de var for opptatt med å flytte en feil parkert bil.

Senere i byen, så jeg en som nasket med seg en dyr veske og han løp fra politiet, og politiet må selfølgelig beine etter, dette er jo helt feil, det burde gi politiet ressurser til og stoppe kriminelle, sånn som i USA, der er politiet skikkelig fryktet og ingen driver tull med politi i nærheten pga. våpen missbruk.

Hvordan vet du at politiet ikke turte å gjøre noe? Kanskje de observerte for å gripe inn senere når du ikke så på?

Og hva mener du er helt feil? At politiet må løpe etter veskenappere? Mener du at politiet skal kunne skyte veskenappere?

Og en ting til, politiets oppgave er ikke å rense opp byen så du slipper å se ting du ikke vil se. Prostituerte og narkomane har like mye rett til byen som du.

Forsåvidt så takker jeg høyere makter for at politiet her i landet ikke går rundt med pistol, gud hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Politiet i USA er relativt trigger happy, så jeg er veldig glad det ikke er slik her.

Blir man f.eks. stoppet for å ha kjørt litt for fort (eller sakte) er det "hands up" og kommandoer ropt opp over høyttalerne i politibilen.

Da gjelder det å holde hodet kaldt og gjøre nøyaktig som de sier.

Det er nok mange lovlydige borgere i USA som er mer redd for politiet enn det de er for de kriminelle.

Lenke til kommentar

Etter og ha ringt politiet for og tipset de om at nå var det 5 Litauere som var på innbrudds tokt inne på et bedrifts område, og få til svar at slike saker ikke var prioritert så må jeg nok si at respekten for politiet er borte....Vil nok ikke ringe til politiet noe mer hvis det ikke skulle stå om liv og helse da....

Lenke til kommentar
Erfaringen min tilsier at politiet prioriterer folk som liker å røyke en joint, mens innbrudd og vold og generelt skader mot andre personer ikke blir prioritert.

Jeg har vert borti flere slike eksempler.

Det har vel kanskje med at du kjenner flere som røyker en rev enn som gjør innbrudd og denger folk så derfor hører du heller om det.

-heldigvis! :)

Lenke til kommentar

Lokalpolitiet så ikke hva som var problemet når venn av meg opplevde ett slags identitetstyveri.

"Jasså. Han har Visa kortet ditt, men hva skal han med det? Han kan ikke koden?"

Men jeg tror ikke løsningen er å gi de nevnte politifolka en pistol, heller mer resurser til kursing og etterutdannelse. De må henge med i tiden, de også.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at politiet ikke turte å gjøre noe? Kanskje de observerte for å gripe inn senere når du ikke så på?

Og hva mener du er helt feil? At politiet må løpe etter veskenappere? Mener du at politiet skal kunne skyte veskenappere?

Og en ting til, politiets oppgave er ikke å rense opp byen så du slipper å se ting du ikke vil se. Prostituerte og narkomane har like mye rett til byen som du.

Forsåvidt så takker jeg høyere makter for at politiet her i landet ikke går rundt med pistol, gud hjelpe meg.

Med pistol i sheftet er det ikke så mange som løper.

Lenke til kommentar
Håper ikke polititet begynner og gå med våpen til vanlig. Det vil bare føre til att flere kriminelle begynner med våpen også. Men jeg syntes de burde fått litt mer resurser til og få vekk dritten fra gatenne.

Jepp, det ser ut til at det er slik ligningen er. Jo mer politiet opprustes, jo hardere skyts får de kriminelle. Da vil jeg påstå at det er bedre med et politivesen som bruker samtale fremfor en pistolmunning til å løse en gitt situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror det uunngåelig at norsk politi i fremtiden vil få lov å bære våpen, det jeg tror kommer til å skje er at en større massakre, eller en håndfast situasjon hvor en eller flere betjenter blir drept som følge av at de ikke kan forsvare seg selv.

Som igjen gir VG overskrifter, krav fra folket og politisk aksept for bevæpning.

Forhåpentligvis blir det lenge til, men om gjengkriminaliteten og ransmiljøet fortsetter å bli hardere, tror jeg vi kommer til å gå på en smell ved ett vist punkt. Og det må bli mer attraktivt å være politi så distriktene får stillingene sine, og der kommer økning av lønna inn.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Hvis vi skal utstyre alle politi med mer våpen og la de bruke mer vold (som lett kan ta overhånd) mister politi respekt fordi de blir sett på som lik linje som kriminelle, og har de våpen vill de seriöse kriminelle svare tilbake. Men ja politi er alt for lite respektert, iallefall for den vanskelige jobben der har! Men slik tror jeg det har värt lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...